Ga naar inhoud
  • 0

Deurpakkingen lekken


Yorickh

Vraag

Hi!

 

Ik heb me zojuist maar eens voorgesteld op het forum met mijn ‘nieuwe’ auto, waarmee ik een klein bekend probleem heb.

Zoals het onderwerp al zegt: m’n voorste 2 deurpakkingen zijn lek.

De passagierskant heb ik zelf verholpen met de bekende, maar niet populaire, quick fix met kit. (Tixophalt)

Maar nu zag ik dat ook de deur aan m’n bestuurders kant zo lek als een zeef is.. nog erger dan de andere kant zelfs..

 

Nu is het geval dat ik niet heel tevreden ben over hoe ik me door de eerste deur reparatie heb geslagen en is het resultaat niet om over naar huis te schrijven. De deur lekt niet meer, maar kitten is niet m’n sterkste punt dus het ziet er niet uit.

 

Daarom vraag ik me af of er iemand in de regio Arnhem hier heel handig mee is en dit netjes voor mij kan doen op de juiste manier (nieuwe pakking ipv kit) voor een schappelijke prijs en niet de stealer prijzen?

(VW garage wilde ook niet garanderen dat hun simple fix ging werken, dus raadde een compleet nieuw deurpaneel aan a €300)

 

Wie o wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi!

Ik heb me zojuist maar eens voorgesteld op het forum met mijn ‘nieuwe’ auto, waarmee ik een klein bekend probleem heb.

Zoals het onderwerp al zegt: m’n voorste 2 deurpakkingen zijn lek.

De passagierskant heb ik zelf verholpen met de bekende, maar niet populaire, quick fix met kit. (Tixophalt)

Maar nu zag ik dat ook de deur aan m’n bestuurders kant zo lek als een zeef is.. nog erger dan de andere kant zelfs..

Nu is het geval dat ik niet heel tevreden ben over hoe ik me door de eerste deur reparatie heb geslagen en is het resultaat niet om over naar huis te schrijven. De deur lekt niet meer, maar kitten is niet m’n sterkste punt dus het ziet er niet uit.

Daarom vraag ik me af of er iemand in de regio Arnhem hier heel handig mee is en dit netjes voor mij kan doen op de juiste manier (nieuwe pakking ipv kit) voor een schappelijke prijs en niet de stealer prijzen?

(VW garage wilde ook niet garanderen dat hun simple fix ging werken, dus raadde een compleet nieuw deurpaneel aan a €300)

Wie o wie kan mij helpen?

Als je er voor wil rijden kan ik je aanbevelen om op winparts de panelen te bestellen a 55 euro ofzo en op voorwaarde dat je full member wordt voor minimaal 25 euro en wat lekkers meeneemt koolhydraat arm en suikervrij zet ik ze er in voor je

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Yorickh!

 

Begrijp ik goed uit je verhaal dat je het rubber bedoeld welke rondom het binnenpaneel zit?

 

3b1837461.jpg

 

Wellicht kun je dit oplossen door een zogenaamd kloprubber te gebruiken. Dit is een universeel rubber die je bijvoorbeeld online kunt bestellen en kun je makkelijk zelf op maat maken. Ook zijn deze in verschillende diktes leverbaar.

 

Om je een idee te geven hoe dit uit ziet:

 

xingtai-factory-automotive-door-seals-un

 

De U-vorm aan de rechterkant heeft een metalen kern welke zich vastpakt op de rand van het binnenpaneel. Zo hoef je niet te werken met kit en ben je aanzienlijk goedkoper uit dan het aanschaffen van een compleet nieuw paneel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Barry_tdi,

 

Dat klinkt als een hele fatsoenlijke deal! Lijkt me een top plan.

Er zit teouwens nog wel een extra probleem in de deur die ik gekit heb, daar was namelijk de onder middelste bout al afgebroken (zie het schroefdraad nog zitten, maar kan het er niet doorheen draaien). Ik denk dus dat een nieuw paneel dan niet best zal aansluiten.

Maar voor de bestuurders kant lijkt het me helemaal goed om naar ‘t harde te komen! Tenzij jij een manier weet om die afgebroken bout eruit te krijgen natuurlijk, dan kan ik prima 2 panelen bestellen.

 

Mocht dit het geval zijn, dan kan ik op locatie wel de kit eraf schrapen denk ik, even losgaan met een plamuurmesje zal vast voldoende zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alright, ik zal vandaag of morgen even de nieuwe platen bestellen voor beide kanten. Kan ik meteen het knopje voor het raam rechtsvoor mee bestellen :)

Zal ook even full membership halen in de winkel, is dat ook geregeld.

Kunnen we daarna even zien wanneer je tijd hebt nadat de platen binnen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden