Ga naar inhoud
  • 0

Boardcomputer vraag


StyloM

Vraag

Mensen, even een vraag...

Ik hield vandaag voor het eerst het verbruik bij via de boardcomputer bij constant 100/kmh op cruise rijden in zn 6. Het viel me op dat die aantal liters per 100km steeds schommelden tussen de 6 en 7.5... is dit normaal en zo ja hoezo? Want ik reed op cruise en alles was naar mijn idee dus stabiel.. waarom zon onstabiele berekening vraag ik mij dan af...

 

Is dit trouwens een normale hoeveelheid/zuinig? Ik heb een 2.0 fsi motor trouwens. Ik probeer te achterhalen of die normaal verbruikt.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties..

 

Gr,

StyloM

aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hetzelfde blok (2.0 FSI) en vrijwel hetzelfde verbruik op de cruise control. Waarom dit schommelt is vrij simpel. Een wegdek ligt nooit 100% recht waardoor je auto klimt en daalt, zelfs wanneer een wegdek ogenschijnlijk recht lijkt. Je zult altijd hier en daar (bij)sturen waardoor het rubber van je banden vervormd (rolweerstand). Verder heb je altijd te maken met luchtweerstand (wind) 

 

Kortom, er spelen verschillende factoren mee in het verbruik van je auto.

 

Als het je interessant lijkt kun je op Wikipedia een artikel lezen over brandstofverbruik met name het stukje "Natuurkundig": https://nl.wikipedia.org/wiki/Brandstofverbruik

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde blok (2.0 FSI) en vrijwel hetzelfde verbruik op de cruise control. Waarom dit schommelt is vrij simpel. Een wegdek ligt nooit 100% recht waardoor je auto klimt en daalt, zelfs wanneer een wegdek ogenschijnlijk recht lijkt. Je zult altijd hier en daar (bij)sturen waardoor het rubber van je banden vervormd (rolweerstand). Verder heb je altijd te maken met luchtweerstand (wind) 

 

Kortom, er spelen verschillende factoren mee in het verbruik van je auto.

 

Als het je interessant lijkt kun je op Wikipedia een artikel lezen over brandstofverbruik met name het stukje "Natuurkundig": https://nl.wikipedia.org/wiki/Brandstofverbruik

Wat een topreactie, bedankt Heatsink voor de mooie en informatieve post!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen, even een vraag...

Ik hield vandaag voor het eerst het verbruik bij via de boardcomputer bij constant 100/kmh op cruise rijden in zn 6. Het viel me op dat die aantal liters per 100km steeds schommelden tussen de 6 en 7.5... is dit normaal en zo ja hoezo? Want ik reed op cruise en alles was naar mijn idee dus stabiel.. waarom zon onstabiele berekening vraag ik mij dan af...

 

Is dit trouwens een normale hoeveelheid/zuinig? Ik heb een 2.0 fsi motor trouwens. Ik probeer te achterhalen of die normaal verbruikt.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties..

 

Gr,

StyloM

is bij mij het zelfde met de zelfde motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks voor de reacties guys, ik ben nu volledig geinformeerd heren!

Overigens, net op terugrijden naar huis was het weer tussen 5.3 en 6.5 per 100 km. Al met al heel netjes en normaal dus. Goed om te weten!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Gechipte 2.0 TDI de ene keer rijd die 1 op 5 en als ik inhaal 1 op 8 en als ik nog meer mijn gas in trap 1 op 10.

Het is net wanneer mijn voet moe is of ik zin heb effe lekker te trappen hahahaha  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden