Ga naar inhoud
  • 0

Schroefset monteren passat 3c


Harm

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik heb een aantal vragen, ik zie op internet div schroefsets uit ervaring weet ik dat AP goed rijdt zat ok onder vorige passat,

 

maar hoeveel MM poten heb ik nu?

 

mijn passat is een B6  variant van 2006 2.0 TFSI

 

Past bijv een schroefset van een passat CC ook? of zijn die anders ik kan namelijk 1 kopen deze zat altijd onder een CC van 2007  TDI

 

Zijn er ook goedkopere opties als ap die ook goed rijden dus niet kneiter stug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Passen doet het wel maar of de achterveren voldoende aslast hebben? Wanneer je die kunt uitzoeken en dat is gelijk dan kun je het doen.

Maar een CC van 2007 2008 zijn ze op de markt gekomen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja zo ik ga komend jaar niet meer verlagen denk ik maar wil wel direct goeie velgen zodat als ik ga verlagen dat het niet aanloopt ook niet met belading of aanhanger. tevens zal ik ook n iet gruwelijk laag gaan blijft de daily vd vrouw  moet achter iets van 30 a 35 mm en voor 40 a 45 mm dacht ik zelf aan ongeveer plus minus :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

225 kan ook volgens mij.

 

Alleen bij wikken en wegen zelf laten schieten omdat de velg (voor mij persoonlijk) te open en bloot naar “buiten” komt te staan. Zeker als vrouwlief erin rijdt met 235 komt de band bij wijze van er meer “overheen”.

 

Is weliswaar minder getrokken.

 

Heeft ook alles met smaak en voorkeuren te maken natuurlijk. Sommigen zweren bij een of juist bij het andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ook smallere velgen nemen die minder naar buiten komen, maar dat ga je waarschijnlijk minder mooi vinden denk ik.

Bestaan die dan in dan in fatsoenlijk 19 inch? Ik dacht dat ik niks ben tegengekomen onder 8,5J.

 

Want als je velg smaller is kan je band ook weer smaller (eventueel) en past het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoef geen smallere velgen 8,5 of 9 j is mooi dacht ik, maar ik heb hem al wel door het wordt sowieso een schroefset wss AP want op veren hangt die iets achterover. en kwa wielen is ET45 het ideaalst dus omdat dit origineel ook zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8,5/9j is wel breed voor een Passat, zeker met verlaging. Op mn 8j velgen waren de 225 banden al redelijk getrokken. Als je dit als daily wilt gebruiken (lees; madame rijdt er het meeste in), dan zou ik 8j met 235 rijden. En zelfs dat houdt niet echt over.

 

De mijne is ca 50/40 verlaagd. Voor kan nog 1 cm. Raak niks, loopt niet aan en banden vallen netjes binnen de wielkasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8,5/9j is wel breed voor een Passat, zeker met verlaging. Op mn 8j velgen waren de 225 banden al redelijk getrokken. Als je dit als daily wilt gebruiken (lees; madame rijdt er het meeste in), dan zou ik 8j met 235 rijden. En zelfs dat houdt niet echt over.

 

De mijne is ca 50/40 verlaagd. Voor kan nog 1 cm. Raak niks, loopt niet aan en banden vallen netjes binnen de wielkasten.

 

 

ik had hiervoor een e46 verlaagd op eibach 3040 9.5 j achter met 235-35-19 en voor 8.5j met 225-35-19 :mrgreen:

 

owja mijn cabrio heeft ook 8j met 195-35-18 dus heeft wel wat over hoor :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou de kogel is door de kerk... even wat nieuws proberen... :mrgreen:  DTS schroefset besteld, schijnt ui dezelfde fabriek als AP te komen.  2 verschillen AP gaat lager en DTS heeft zwarte veren ipv blauw. maar aangezien ik niet kneiter laag hoef is dit een  mooie betaalbare uitkomst :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt goed! Ben benieuwd naar je ervaring. Onder m’n vorige auto had ik weitec. Was ook super. Nu nog zoekende naar een setje, misschien is dat wat jij hebt een optie.

 ja even afwachten maar we gaan het meemaken :mrgreen:  kan er verder ook weinig over vinden kennis van mij kwam ermee die heeft het onder zijn golf 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 tip, als je gaat monteren meteen al vooraf op het laagste zetten (aangezien deze minder laag als AP gaan) want dat moet dan makkelijk kunnen en gaat zeker geen problemen geven.

op zen laagste? dat moet maar niet denk ik :blink1:  moeten ook nog 19ers onder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een kennis (oud lid Riano) vertelde mij onlangs dat DTS idd uit de identieke fabriek komt als AP. AP heeft idd 2 verschillende schroefsets qua hoogte. Ik heb de meest burgerlijke variant (tot ca 50mm rondom) en er is ook nog de variant die @@Dabrother heeft en die gaat tot 65mm oid.

 

Ben benieuwd naar je ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden