Ga naar inhoud
  • 0

Deur linksvoor micro switch defect?


francisco

Vraag

Hallo allemaal,

 

Het gaat even wat minder lekker met de passat (B6 uit het mooie 2006). Vorige maand ging me raam mechanisme linksvoor kapot en nu weet ik (bijna) zeker dat de micro switch de geest heeft gegeven. Altijd fijn..... En zeker als je vandaag de passie hebt opgehaald bij de garage (voor compleet iets anders (kapotte radiateur en slechte klem))

 

Maar het doet iets met je! Oke we zijn weer zen :-D

 

De symptomen:

- in het MFD zie ik niet dat de bestuurdersdeur open is.

- binnen verlichting reageert niet op de deur

- instap verlichting werkt niet

- voetverlichting werkt alleen op AB ontgrendeling

- schakelaar van het slot wordt niet oranje, als ik de deur van binnenuit op slot doe.

 

Wat werkt nog wel

- deuren gaan allemaal op slot met de AB en met de knop van binnen uit.

- ramen gaan netjes omhoog en omlaag

 

Klopt het dat ik dan 3C1837015A moet gaan vervangen of zijn er nog andere opties ? :-D

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Microswitch defect of zijn hefboompje zit niet lekker of eventueel een pinnetje in de connector die niet goed contact maakt.

 

Om zeker te zijn dat het de portiercontactschakelaar is, zou je pin nummer 7 en 15 van de 20-polige stekker op het portierregelapparaat kunnen doormeten met een multimeter terwijl je de pal van je deurslot met bijvoorbeeld een schroevendraaier dicht klikt. Piept je multimeter nu wel/niet? Dan is het zeker weten een defecte schakelaar of het hefboompje.

 

Let wel om na deze handeling je deur weer te ontgrendelen met de deurgreep om de pal naar zijn juiste plek terug te laten gaan alvorens je de deur weer sluit.

post-26100-0-89206000-1520948292_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier heb je een overzicht van de bedrading en schakelaar. Wellicht is dit makkelijker zoeken. Het gaat om connector D en F2 is de schakelaar.

 

post-26100-0-53342700-1520966967_thumb.png

 

Succes!

 

p.s. mocht de schakelaar toch lijken te functioneren, zul je het in het regelapparaat moeten gaan zoeken. Deze is uit te lezen met VCDS

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

goed nieuws, de deur slurf bekabeling is allemaal goed!

 

Ik ga toch onderstaande oplossing proberen:

 

onderdeel "VW AUDI DOOR MODULE MICROSWITCH" kost via hun site +/- 13pond, misschien kan ome Ali iets voor ons betekenen ;-)

 

*link werkend gemaakt

aangepast door francisco
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fijn om te lezen dat deze in orde is. Met wat handigheid is het zeker mogelijk de microswitch te vervangen. Vaak is het ook zo dat de schakelaar zelf met een precisie schroevendraaier en wat beleid te openen is. Zodoende kan eventueel de contactpunten schoongemaakt worden of een verbogen/losgeraakt metalen plaatje weer terug op z'n plek gezet worden. Uiteindelijk is het maar een mechanisch onderdeeltje. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg het idee dat dit gewoon de zelfde zijn als op de link van youtube. Ja ik zie ook dat er Golf MK4 en Passat B5 staat. Maar ik geloof niet echt dat er veel verschil in zit qua werking. Ik heb niet echt een EAN nummer kunnen vinden, dus ik ga de gok wagen.

 

 

linkje van Ebay

 

 

2x Left&Right Kit Door Lock Micro Switch for VW Passt B5 Golf 4 MK4 3BD998785 86

s-l1600.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ingebouwd...... en het werkt super, meeste werk was ik kwijt met de deurklink terug zetten! je kunt met de borg bout het mechanisme vd buite deurklink vergrendelen. Als je klink goed zit ontgrendeld, zodat er meer speling is voor het slot. Al met al 2uurtjes prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden