Ga naar inhoud
  • 0

Problemen handrem + luid alarm


RedCell

Vraag

Na een weekje in de Franse Alpen snowboarden wilde ik weg rijden..en ja hoor...ALARM!

Geeft de lampjes aan van: (gele) parkeerrem + rood rond lampje met uitroepteken! Daarbij CONTINUE het luide alarm..welke dus ook niet meer uitgaat tijdens/na 1200 km rijden !

 

-gewone remmen werken nog goed!

-parkeerrem lijkt ook nog goed te werken!

 

1: is er een optie om dit (zonder uitleesapperatuur..heb ik dus niet) te resetten ?

2: wat zou het probleem kunnen zijn ?

 

thnx alvast voor jullie hulp en medeleven :) !

 

BJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanuitgaande dat je een 3C hebt zou het je parkeerremschakelaar kapot kunnen zijn.

Als je hem loskoppeld zou de piep weg kunnen zijn.

Daar gaat de piep niet mee weg, oplossing mocht het de schakelaar zijn... nieuwe schakelaar en foutmelding wissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat kost dit bij de dealer ? Is voor mij nu (morgen) denk ik de snelste optie...voor ik gek word...

Kost ongeveer €41,14 heb ik mijn B6 uit 2007 als voorbeeldgenomen.

post-18022-0-40441900-1520794543_thumb.png

 

 

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was ik vandaag even langs de dealer geweest om de fout uit te lezen: Kennelijk 'een storing' in de motor van de rechter parkeerrem! Prima...alarm blijft doorgaan en ik zei dat ik het nog wel zou laten weten hoe ik dit ging aanpakken.

Was in de buurt en ik dacht, laat ik mijn auto eens door de wasstraat halen..prima..gedaan!

 

En je gelooft het niet..na het wassen was het (luid) alarm verdwenen. Het enige lampje wat nu nog blijft branden is het gele parkeerlicht-lampje...Kortom: geen gepiep en gejengel meer...

 

Vraag: hoe kan dit? Vuiltje ergens ?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was ik vandaag even langs de dealer geweest om de fout uit te lezen: Kennelijk 'een storing' in de motor van de rechter parkeerrem! Prima...alarm blijft doorgaan en ik zei dat ik het nog wel zou laten weten hoe ik dit ging aanpakken.

Was in de buurt en ik dacht, laat ik mijn auto eens door de wasstraat halen..prima..gedaan!

 

En je gelooft het niet..na het wassen was het (luid) alarm verdwenen. Het enige lampje wat nu nog blijft branden is het gele parkeerlicht-lampje...Kortom: geen gepiep en gejengel meer...

 

Vraag: hoe kan dit? Vuiltje ergens ?? 

Uitlaten lezen door een forum lid en de fout wissen. Dan kijken wat er gebeurd. Vraag meteen of je het log mag hebben, altijd handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe is dit verder afgelopen?

 

Ik had hetzelfde probleem (ongeveer), maar bij mij was de rechter(electro)motor van de handrem defect. Mijn garagist heeft de twee rempompen+elektromotoren vervangen.

De fout  (piepen + rode led pinkend en handremknop pinkend) ging pas weg na handrem aan- en uit te schakelen.

De gele led en foutmelding 'probleem met handrem' bleef echter.

Nagekeken met VCDS bleek dat de fout niet kon gewist worden. Na opzoeken bij Ross-tech:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02433

 

Zoeken dus naar terminal 30 om te resetten.

Wat blijkt nu: terminal 30 is gewoon de + klem van de batterij. De batterij dus even afkoppelen, wachten, terug aansluiten en ja hoor: fout is weg!

 

Nagezien met VCDS en geen fout meer en alles werkt zoals het hoort!

aangepast door PatrickDS
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden