Ga naar inhoud
  • 0

2.0 tfsi met 211 duizend km kopen?


Harm

Vraag

Zoals ik in een vorig topic al eens aangegeven heb ga ik donderdag naar een 3c kijken met een 2.0 TFSI deze is van 2006 en heeft 211 duizend gelopen. echter ik lees verschillende dingen omtrent  de betrouwbaarheid/problemen van deze motoren en begin nu toch te twijfelen,

 

 

zijn er hier leden met zo een motor in hun passat met een km stand van deze aard of hoger? zo ja moet ik de ketting en nokkenasversteller direct preventief laten vervangen als ik langer dan 2 jaar plezier van deze auto wil hebben? en wat zijn de kosten hier wel niet van lijkt me een dure ingreep... ook heb ik ergens gelezen dat de oliezeef dicht gaat zitten?

 

iemand ervaringen tips?  ik weet het even niet meer... heb de huidige auto verkocht gister en moet dus wel zsm weer wat anders.

 

is een 2.0 FSI anders de betere optie?

aangepast door Harm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Ik rij met een getunde passat  2.0TSI uit 2009 en heb hier inmiddels 230000km op staan. Buiten normaal onderhoud, beurtjes enz heb ik geen geen problemen met de motor. Je leest  veel over olieverbruik, maar die van mij gebruikt niks. Hiervoor had ik een Jetta  2.0tfsi uit 2006 met 210000km op de klok, ook met deze auto heb ik nooit problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een golf gti gehad met het 2.0tfsi blok. Paar maanden geleden ingeruild met 230000 op de klok en nooit iets aan gehad in de 5 jaar dat ik hem heb gehad. Wel hoorde je de nokkenasketting een klein beetje (dieselgeluid) deze had anders vervangen moeten worden. Olieververbruik had ik ook niks. Moet er toch geluk mee hebben.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

okee helder  valt dus wel beetje mee , tja je leest natuurlijk ook altijd alleen de slechte dingen en nooit de goeie dat snap ik maar toch even rondvragen :mrgreen:  Stiekum heb ik de keus al gemaakt en wil ik hem toch :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een tip, als je het kenteken weet.

Kijk ff op de rdw site hoe lang hij al op naam staat.

Als hij al een paar jaar rond rijd met deze auto.

Dan zal het wel goed zitten.

Mocht hij hem heel kort hebben gehad, dan zou ik hem laten varen.

degene die ik op het oog heb is ingevoerd in 2008 en heeft sindsdien maar 1 eigenaar gehad,. dus 10 jaar dat moet goed zijn lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar heb je dat laten doen en welke methode hebben ze gebruikt? Zit dit ook te overwegen..

Vervuiling van de inlaat is een veel voorkomend probleem. Die van mij werdt trager en er kwam regelmatig een storing missfire, hierdoor liep de motor onregelmatig. ik heb hem laten reinigen bij JD, zie link voor info. http://www.jdengineering.nl/inlaat-reiniging-tfsi-tsi-fsi-motoren/.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inlaat reinigen kan op 2 manieren, de methode die ik/JD gebruiken m.b.v. de BG Intake-cleaning tool, daarbij wordt met iets verhoogd stationair een reinigingsvloeistof ingeneveld en moet de aangekoekte kool oplossen en verband worden door de motor, werkt redelijk goed bij niet al te vuile motoren.

 

De tweede optie is een kostbare, inlaat demonteren en stralen, kost (veel) meer maar is 100% schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inlaat reinigen kan op 2 manieren, de methode die ik/JD gebruiken m.b.v. de BG Intake-cleaning tool, daarbij wordt met iets verhoogd stationair een reinigingsvloeistof ingeneveld en moet de aangekoekte kool oplossen en verband worden door de motor, werkt redelijk goed bij niet al te vuile motoren.

 

De tweede optie is een kostbare, inlaat demonteren en stralen, kost (veel) meer maar is 100% schoon.

Dit ligt eraan wat je kostbaar vind, ik vond destijds €250,- voor mijn golf niet veel geld als je ziet hoe het er daarna uit ziet!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik in een vorig topic al eens aangegeven heb ga ik donderdag naar een 3c kijken met een 2.0 TFSI deze is van 2006 en heeft 211 duizend gelopen. echter ik lees verschillende dingen omtrent  de betrouwbaarheid/problemen van deze motoren en begin nu toch te twijfelen,

 

 

zijn er hier leden met zo een motor in hun passat met een km stand van deze aard of hoger? zo ja moet ik de ketting en nokkenasversteller direct preventief laten vervangen als ik langer dan 2 jaar plezier van deze auto wil hebben? en wat zijn de kosten hier wel niet van lijkt me een dure ingreep... ook heb ik ergens gelezen dat de oliezeef dicht gaat zitten?

 

iemand ervaringen tips?  ik weet het even niet meer... heb de huidige auto verkocht gister en moet dus wel zsm weer wat anders.

 

is een 2.0 FSI anders de betere optie?

Het is ondertussen donderdag
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit ligt eraan wat je kostbaar vind, ik vond destijds €250,- voor mijn golf niet veel geld als je ziet hoe het er daarna uit ziet!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

heb je 250 betaald voor het demonteren van de inlaat incl stralen? of voor de chemische cleaning?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en waar heb je dit laten doen voor dat geld?

Volgens mij kon je voor dat bedrag terecht bij HBT techniek,kwam dan alleen nog evt meerkosten bij voor de afdichtingen van de injectors of zoiets. Wil het ook nog steeds een keer laten doen maar het komt er maar niet van ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden