Ga naar inhoud
  • 0

Roestvorming spatborden voorzijde 3C


vhuus

Vraag

Hallo Heren,

 

Ik heb aan beide spatborden aan de voorzijde roestvorming.
Nu is er afgelopen week in de wasstraat zelfs een heel stuk van de lak afgetrokken.

 

De auto is van 2008, hoe zit het eigenlijk met 'garantie' op de carrosserie.

Zou ik hier nog wat mee kunnen, of gaat deze toch echt uit de eigen portemonnee komen?

 

 

post-23111-0-73490500-1520239221_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is een bekend fenomeen - achter de binnenafdekking van het spatbord (bij gebrek aan een betere benaming) verzamelt zich prut/bladeren/zooi wat vocht vasthoudt en het roesten van "binnenuit" bevordert. Valt helaas niet onder carrosserie garantie. 

 

Regelmatig met een HD spuit de binnenkant van de spatborden uitspuiten helpt - een flinke dosis tectyl helpt ook echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In 2008 hebben ze volgens mij een partij bagger staal ingekocht, als ik zie hoe Touran's er aan toe zijn uit dat bouwjaar is ronduit schandalig.

Maat van mij heeft een Touran uit 2008, dat ding rot werkelijk overal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In 2008 hebben ze volgens mij een partij bagger staal ingekocht, als ik zie hoe Touran's er aan toe zijn uit dat bouwjaar is ronduit schandalig.

Maat van mij heeft een Touran uit 2008, dat ding rot werkelijk overal.

Maakt niet uit wat voor model, het is steeds bij de voorspatboorden???? of je nu een passat van 2003 of een touran uit 2008 hebt , bij mijn Bora uit 2001 begon het ook bij de voor spatboorden te rotten. Komt gewoon door het materiaal wat achter de spatboorden zit, dat is gewoon ruk!!! Heeft niks met de kwaliteit van het staal te maken????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maakt niet uit wat voor model, het is steeds bij de voorspatboorden of je nu een passat van 2003 of een touran uit 2008 hebt , bij mijn Bora uit 2001 begon het ook bij de voor spatboorden te rotten. Komt gewoon door het materiaal wat achter de spatboorden zit, dat is gewoon ruk!!! Heeft niks met de kwaliteit van het staal te maken

Die Touran rot op de meest onmogelijke plekken waar normaal nooit roest voorkomt.

Ook ver uit de buurt van velsrandjes en dergelijke.

Beschamende kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maakt niet uit wat voor model, het is steeds bij de voorspatboorden of je nu een passat van 2003 of een touran uit 2008 hebt , bij mijn Bora uit 2001 begon het ook bij de voor spatboorden te rotten. Komt gewoon door het materiaal wat achter de spatboorden zit, dat is gewoon ruk!!! Heeft niks met de kwaliteit van het staal te maken

 

#me too..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had sinds een jaar ook redelijke roestvorming op de rand van het rechter spatbord, is bij de hele serie van 2005 ook alleen maar op de achterklep en rechtsvoor op het spatbord. Omdat ik na de motorwissel nog 2 a 3 jaar met deze passat wil blijven rijden (de audi motor draait echt fantastisch..) en dit vrijwel zeker mijn laatste diesel is heb ik besloten om toch nog maar het spatscherm te wisselen. Wil niet met roestblaren rondrijden. Heb gekozen voor een gegalvaniseerd scherm van Klokkerholm, 58 euro maar ik heb het wel bij een professioneel spuitbedrijf laten spuiten hier in Nunspeet voor 125 euro, ze hebben het echt goed op kleur gespoten. Het wisselen, was voor mij 3 uurtjes werk en zie resultaat, ben er zeer tevreden over. Neem de tijd om alle clipjes over te zetten en ik heb de onderdorpel los gehaald, is ook een clip ergernis ding maar dat lukt prima met een beetje geduld. De voorbumper had ik al 2 keer los gehaald met de Xenon mod dus dat was appeltje eitje...

 

 post-14821-0-20351200-1524768715_thumb.jpg

 

 post-14821-0-67498900-1524768726_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Heren,

 

Ik heb aan beide spatborden aan de voorzijde roestvorming.

Nu is er afgelopen week in de wasstraat zelfs een heel stuk van de lak afgetrokken.

 

De auto is van 2008, hoe zit het eigenlijk met 'garantie' op de carrosserie.

Zou ik hier nog wat mee kunnen, of gaat deze toch echt uit de eigen portemonnee komen?

Trek je eigen Portemonnee maar alvast. Pon en je dealer verzinnen ter plekke wel weer een smoes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guys,

wij hebben ook een 2005er. Wij hebben een spatbord nodig (bijrijderskant) en (!) de bestuurdersdeur...  inmiddels ook het frame waar de voorruit in zit ..... en ook wij willen de auto nog 2 max 3 jaar rijden (is ook onze laatste diesel) ...

de gehele wagen spuiten? 2 nieuwe spatborden voor , een deur? , motorkap, frame van de voorruit, achterbumper (vrouw lief ergens tegen aan gereden) .. het is dat de auto zo heerlijk rijdt ... en remt! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met enkel wat kleine harde "lak blaasjes" (waaronder waarschijnlijk roest zit en waar ik lekker van af blijf) ) direct onder mijn achteruit heb ik wat roest betreft dus echt geen klagen.

 

Met m'n 3BG uit 1998. (!) :mrgreen:

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met enkel wat kleine harde "lak blaasjes" (waaronder waarschijnlijk roest zit en waar ik lekker van af blijf) ) direct onder mijn achteruit heb ik wat roest betreft dus echt geen klagen.

 

Met m'n 3BG uit 1998. (!) :mrgreen:

3B zal je bedoelen???? , tenzij je zelf de facelift hebt gedaan? En het is een kwaal die voorspatborden .
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@hcaluwe Niet onderbouwd hoor maar mijn 99er 3B is roestvrij ingeruild.

En de voorspatborden van mijn huidige BG 2003 zijn nagenoeg roestvrij alleen rond de voorruit en dakrails was het raak.

 

Ook bij de 3c van ons ook roest ontdekt van de week bij het achterspatbord, een dikke blaar losliggende verf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oeps....je hebt helemaal gelijk......een 3B....uit 1998 ook nog........met maar heel weinig roest...... :mrgreen:

Heb zo het idee dat de 3b serie beter bestand is tegen roest?? Mijn 3bg van eind 2002 heeft gelukkig niet zoveel last daar van . Maar hoor dat weer 2004/05 wel weer veel last hebben bij de voorschermen van roest? Schijnt te komen van de isolatie die aan de binnenkant van de schermen zit due vocht vasthouden ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even terugkomend op dit topic.

 

De auto roest inmiddels bij beide voorschermen, en alle 4 de deuren bij de sierstrips komen de blaasjes te voorschijn.

 

Afgelopen week met de auto bij Pouw in Zwolle geweest. Die heeft de lakdikte overal opgemeten en opgeschreven.
Vervolgens overal foto's van gemaakt, en de hele boel is inclusief de complete onderhoudsgeschiedenis van de auto opgestuurd naar Volkswagen.

 

Maar eens zien wat hier uit komt, ze verwachten dat het een 50/50 gaat worden.

Zoveel roestvorming was zelfs volgens Pouw niet normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even terugkomend op dit topic.

 

De auto roest inmiddels bij beide voorschermen, en alle 4 de deuren bij de sierstrips komen de blaasjes te voorschijn.

 

Afgelopen week met de auto bij Pouw in Zwolle geweest. Die heeft de lakdikte overal opgemeten en opgeschreven.

Vervolgens overal foto's van gemaakt, en de hele boel is inclusief de complete onderhoudsgeschiedenis van de auto opgestuurd naar Volkswagen.

 

Maar eens zien wat hier uit komt, ze verwachten dat het een 50/50 gaat worden.

Zoveel roestvorming was zelfs volgens Pouw niet normaal.

Volgens Pouw niet normaal maar volgens pon normaalste zaak van de wereld.

Hoop voor je dat het goed geregeld gaat worden maar in dit geval bieden in het verleden behaalde teleurtellingen wel garantie voor nu en de toekomst.

Begrijp me niet verkeerd a.u.b.

Pouw wil wel maar pon is de spelbreker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem linksvoor. Inmiddels een net voorscherm bij sloop gehaald in kleur. Een klein beetje bijwerken aan de binnenkant waar een paar kleine plekjes zitten en dan kan 'ie er op. Ik zit nog even te dubben of ik het zelf zal doen of iemand vragen het voor me te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist weer gebeld door Pouw. Deze hebben contact gehad met de fabriek.

En alle schades zijn getaxeerd op 3000 euro. En de fabriek wil hiervan 50% vergoeden.

 

Hiervoor krijg ik 2 nieuwe voorschermen, nieuwe sierstrips op de deuren en de hele boel wordt weer in kleur gespoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden