Ga naar inhoud
  • 0

Te hoge versnelling bij handmatige terugschakelen


MarcelTDI170

Vraag

Ik heb sinds een aantal dagen (volgens mij sinds een beurt) het volgende issue met mijn DSG.

 

Ik rij regelmatig handmatig in situaties als ik even terug wil schakelen om wat extra vermogen te hebben. Het probleem doet zich bijvoorbeeld voor wanneer ik in de 4e versnelling zit met 2000 toeren en dan flink gas geef en terug schakel naar 3. Dan schakelt de bak vrijwel direct weer terug naar 4. Het is dus net of hij al op het overschakel moment zit, maar qua toeren is hij hier nog lang niet. Het is niet zo dat de koppeling lijkt te slippen, de toeren nemen niet ineens veel toe, hij schakelt gewoon direct weer over na het terugschakelen.

 

Enig idee? Ze hebben bij de beurt ook de koppeling ontlucht. Ik weet echter niet wat dat inhoudt bij een DSG. Kan het daar misschien wat mee te maken hebben?

 

Mijn koppelingen, 2massavliegwiel en mechatronica zijn helemaal nieuw (paar maanden oud). Sindsdien heb ik dit probleem helemaal nog gehad, tot een aantal dagen geleden dus.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan schakel je niet 100% handmatig, en grijpt de software toch in op 1 of andere manier,

als je de pook naar rechts drukt, doet hij het dan ook zo? of kan je dan wel doortrekken??

hoe bedoel je precies? De pook zit toch altijd naar rechts bij handmatig schakelen?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt ook in de D stand zelf met de flippers ingrijpen, dat is dus ook manueel schakelen,

alleen na een tiental seconden gaat hij weer terug naar vol automatisch.

De pook naar rechts moet je hem toch ver genoeg moeten kunnen doortrekken lijkt mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt ook in de D stand zelf met de flippers ingrijpen, dat is dus ook manueel schakelen,

alleen na een tiental seconden gaat hij weer terug naar vol automatisch.

De pook naar rechts moet je hem toch ver genoeg moeten kunnen doortrekken lijkt mij

Ik heb geen flippers (helaas). Dus ik schakel handmatig altijd met de pook naar rechts :)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, dan moet je hem door kunnen trekken tot in het rode, dus waarom hij dan toch zelf naar de 4e gaat, is mij een raadsel,

en jouw blijkbaar ook  :wink:

(je zou haast denken dat de beveiliging ingrijpt ivm het koppel)

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, dan moet je hem door kunnen trekken tot in het rode, dus waarom hij dan toch zelf naar de 4e gaat, is mij een raadsel,

en jouw blijkbaar ook  :wink:

(je zou haast denken dat de beveiliging ingrijpt ivm het koppel)

dat is natuurlijk afhankelijk van de DSG-tuning die erin zit bij Marcel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden