LOUD Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Goedendag, Ik koop om de 4 a 5 jaar een 'nieuwe' auto. Heb nu een passat variant B7. Met rond de 130.000 erop staan. De keuze gaat komen rond de 200.000 dat ik hem verkoop, of dat ik hem 'af' ga rijden. Nog geen idee. Wat doen jullie, gewoon 400.000 erop rijden, of rijden jullie ook tot de 200.000 en dan tijd voor een ander model? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Ik heb mijn auto gekocht met bijna 200.000 op de teller. De teller staat nu op 328.000 en loopt rustig verder. Ben nog geenszins van plan om een ander aan te schaffen. Denk dat ik deze, weer doorrijdt tot ca 600.000 net als mijn eerste 3BG. Uiteraard moeten er niet al te veel grote kosten gaan ontstaan. Binnenkort komt er al één aan. Dat is de mechatronica van mijn DSG bak, die kuren geeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Iroa-2 Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Ik heb mijn B6/3C van BJ maart 2006 gekocht in mei 2016 (dus 10 jaar oud) met 289.000 op de teller. Nu een kleine 2 jaar later staat de teller op 375.000 and still going strong ... In de tussentijd wel wat kosten gemaakt voor groot en preventief onderhoud, mijn voornemen is om tot ca. 450.000-500.000 door te blijven rijden zolang er geen grote kosten cq gebreken ontstaan zoals Alle @@dieseltje al aangeeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Zit net aan de 2 ton met m`n 2007 B6 rijd als een zonnetje, waarom zou ik wat anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Procaliber Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Mijn 3C heeft 170k gelopen, ik rij ook maar 5 tot 10k in het jaar dus ik kan wel een tijdje verder Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Zolang als mogelijk is. Staat nu 215k op. Gezien het rumoer rondom het dieselrijden is het voor mij het beste om alles maar eens rustig aan te kijken. Mocht hij voortijdig kapot gaan oid dan zien we dan wel wat we doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinniepilon Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 3C 2.0 TDI vier jaar gelden gekocht met bijna 88.000 km, nu 158.000km bevalt nog steeds! Als het gaat kriebelen en we hebben het geld ervoor over dan weer een andere, maar voorlopig blijft ie nog! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
maxx007at Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Ik heb de mijne nu even ruim 10 maanden, gekocht met 270.000 en nu bijna 300.000 erop (299935 om precies te zijn). Hij rijdt goed, er zit wat onderhoud aan te komen wat aardig geld gaat kosten, maar daarna kan hij weer lang mee. Op dit moment ben ik van plan er zeker nog wel een 100.000 mee te rijden. Zijn goede auto’s, die met wat TLC lekker lang meegaan. Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver 3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 gekocht met 180k, nu 305k en net de kop gereviseerd. Plan is 400k en over 3/4 jaar weer wat anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Er staat nu iets meer dan 70k op. Of ik rij hem zelf op tot over de 2-3 ton of ik ga al eerder over op een andere. Ik heb met beide scenario's geen probleem aangezien de auto gewoon erg goed bevalt. Waar ik tegenop zie zijn lastige (dure) reparaties. Ik vind het wel een prettig idee als de kosten een beetje in te schatten zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LOUD Geplaatst 2 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2018 Zo wat rijden de meeste er dus veel kilometers op. Ik redeneer altijd een beetje zo dat ik zo nooit grote kosten qua onderhoud heb als ik tot rond de 200.000 rijd. Alleen service interval beurten en apk. En ik dan qua verkoop er ook nog wel wat voor krijg. Wat volgens mij een stuk minder is als ik hem tot de 400.000 zou rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 2 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2018 @@LOUD maar daar staat tegenover dat je ook langer kunt rijden en pas later de investering moet doen. Per saldo maakt het niet zo veel uit. Autorijden kost nu eenmaal veel geld. 't blijft een kwestie van wat geluk hebben en goed inschatten van te voren wat je kunt verwachten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LOUD Geplaatst 2 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2018 das waar, misschien per saldo kom je op hetzelfde uit. Want qua aanschaf ben ik weer meer kwijt omdat ik rond de 100.000 erop koop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 2 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2018 Dat zou voor mij betekenen dat ik om het jaar een andere moet zoeken.... Mijn vrouw ziet me aan komen. Denk dat ze mij meteen verbant naar een Lupo iod Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nietsnut Geplaatst 2 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2018 Gekocht bij 82dkm en rij sinds aug 2017 er mee rond. Stand nu 101dkm. Verkoop bij 300dkm ongeveer schat ik zo in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
stanis40 Geplaatst 2 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2018 Normaliter begint het bij mij rond de 200.000 ook te kriebelen, Deze in 2014 gekocht had toen net geen ton op de teller. Nu rond de 175.000 dus zou eigenlijk eind dit jaar begin volgend jaar moeten gaan kriebelen. Maar ik voel nog geen enkele kriebel, zou normaal allang op gaspedaal zitten. Denk dat ik met deze ruimschoots over de 200.000 ga, zekers als je al overal leest over het dieselgezeik. Is dus zowieso qua inruil straks niets meer waard. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 3 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2018 De touareg gekocht met 134k op de teller. Nu na bijna 6mnd staat de teller 139k. Waarvan 2200km wintersport is geweest????. Dus wij rijden er in 2035 ook nog mee mits er nog diesel te koop is Voor deze oliestoker. En dan staat er nog geen 250.000km op de teller???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LOUD Geplaatst 5 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2018 Daar heb ik nog niet eens zo aan gedacht, dat dat hele dieselgeziek veel invloed kan hebben op de uiteindelijke verkoopprijs van mijn auto. hmmmmm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
francisco Geplaatst 5 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2018 (aangepast) 3C/B6 2.0TDI (BKP) Gekocht op 3-feb-2017 met 220.000 op de teller. Vandaag de 255.000 aangetikt. Ik zit elke dag met veel plezier achter het stuur! **Nederlandse tekst van gemaakt, ipv telefoon tekst 5 maart, 2018 aangepast door francisco 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thunderflash Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 Mijn 3C gekocht in 2009 met 40.000 km op de teller. Nu staat de teller op 296.355 km. Onlangs heeft de Passat nog een grote beurt gehad en zijn alle riemen en spanrollen vervangen. De Passat kann er voorlopig weer voor een paar jaar tegen. En ook ik rij nog dagelijks met plezier in de Passat. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PHS Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 (aangepast) De mijne heb ik gekocht met 25k op de klok. Nu op 60k in 5 maanden. Ik rijd woon werk 3x nix (20km per dag). Mijn Passat ziet van Nederland nagenoeg niks. Met name A1 en A12 richting "exit ". Mijn kilometers zijn van Europa ritjes (veel DACH, regelmatig F/I, een beetje PL, UA en heel soms E en P). Per jaar dan zo'n 70k. En daar is deze B8 2.0 BiTDI helemaal perfect voor. Mijn vorige auto, de Mazda CX-9 misschien zelfs nog wel iets beter, maar grooooooote dorst. En dat is niet altijd handig in afgelegen gebieden. Had dan ook altijd 10L benzine in jerrycan bij me Maar kwalitatief perfect. Op 300k+ km slechts 1 HB3 lampje hoeven te vervangen. Verder helemaal niks. Noppes. Nada. In het voormalige Oostblok wordt de B8 nagekeken als een schaars gekleed fotomodel 6 maart, 2018 aangepast door PHS Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 in de Caddy ligt een TDI, gekocht in aug 2016 ofzo met 305dkm, nu iets van 325dkm.. het gezeik met de dieselzones redt ie niet meer, voor de tijd ligt er als het goed is een 2.0TFSI in.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 6 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2018 IK heb gewoon het TDI plaatje op de achterklep vervangen voor TFSI, dan ben je toch ook gewoon klaar? 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
StyloM Geplaatst 11 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2018 Zit net aan de 2 ton met m`n 2007 B6 rijd als een zonnetje, waarom zou ik wat anders. U heeft gesproken. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten