Ga naar inhoud

Hoeveel rij jij erop...


LOUD

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik koop om de 4 a 5 jaar een 'nieuwe' auto. Heb nu een passat variant B7. Met rond de 130.000 erop staan.

De keuze gaat komen rond de 200.000 dat ik hem verkoop, of dat ik hem 'af' ga rijden. Nog geen idee.

 

Wat doen jullie, gewoon 400.000 erop rijden, of rijden jullie ook tot de 200.000 en dan tijd voor een ander model?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn auto gekocht met bijna 200.000 op de teller. De teller staat nu op 328.000 en loopt rustig verder. Ben nog geenszins van plan om een ander aan te schaffen.

Denk dat ik deze, weer doorrijdt tot ca 600.000 net als mijn eerste 3BG. Uiteraard moeten er niet al te veel grote kosten gaan ontstaan. Binnenkort komt er al één aan. Dat is de mechatronica van mijn DSG bak, die kuren geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn B6/3C van BJ maart 2006 gekocht in mei 2016 (dus 10 jaar oud) met 289.000 op de teller. Nu een kleine 2 jaar later staat de teller op 375.000 and still going strong ...

 

In de tussentijd wel wat kosten gemaakt voor groot en preventief onderhoud, mijn voornemen is om tot ca. 450.000-500.000 door te blijven rijden zolang er geen grote kosten cq gebreken ontstaan zoals Alle @@dieseltje al aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mijne nu even ruim 10 maanden, gekocht met 270.000 en nu bijna 300.000 erop (299935 om precies te zijn).

 

Hij rijdt goed, er zit wat onderhoud aan te komen wat aardig geld gaat kosten, maar daarna kan hij weer lang mee.

 

Op dit moment ben ik van plan er zeker nog wel een 100.000 mee te rijden.

 

Zijn goede auto’s, die met wat TLC lekker lang meegaan.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat nu iets meer dan 70k op. Of ik rij hem zelf op tot over de 2-3 ton of ik ga al eerder over op een andere. Ik heb met beide scenario's geen probleem aangezien de auto gewoon erg goed bevalt. Waar ik tegenop zie zijn lastige (dure) reparaties. Ik vind het wel een prettig idee als de kosten een beetje in te schatten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo wat rijden de meeste er dus veel kilometers op. Ik redeneer altijd een beetje zo dat ik zo nooit grote kosten qua onderhoud heb als ik tot rond de 200.000 rijd. Alleen service interval beurten en apk.

En ik dan qua verkoop er ook nog wel wat voor krijg. Wat volgens mij een stuk minder is als ik hem tot de 400.000 zou rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@LOUD

maar daar staat tegenover dat je ook langer kunt rijden en pas later de investering moet doen.

Per saldo maakt het niet zo veel uit. Autorijden kost nu eenmaal veel geld. 't blijft een kwestie van wat geluk hebben en goed inschatten van te voren wat je kunt verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter begint het bij mij rond de 200.000 ook te kriebelen, Deze in 2014 gekocht had toen net geen ton op de teller. Nu rond de 175.000 dus zou eigenlijk eind dit jaar begin volgend jaar moeten gaan kriebelen. Maar ik voel nog geen enkele kriebel, zou normaal allang op gaspedaal zitten. Denk dat ik met deze ruimschoots over de 200.000 ga, zekers als je al overal leest over het dieselgezeik.  Is dus zowieso qua inruil straks niets meer waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De touareg gekocht met 134k op de teller. Nu na bijna 6mnd staat de teller 139k. Waarvan 2200km wintersport is geweest????. Dus wij rijden er in 2035 ook nog mee mits er nog diesel te koop is Voor deze oliestoker. En dan staat er nog geen 250.000km op de teller????

Link naar reactie
Delen op andere sites

3C/B6 2.0TDI (BKP) Gekocht op 3-feb-2017 met 220.000 op de teller. Vandaag de 255.000 aangetikt.

 

Ik zit elke dag met veel plezier achter het stuur!

 

 

 

**Nederlandse tekst van gemaakt, ipv telefoon tekst ;-)

aangepast door francisco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3C gekocht in 2009 met 40.000 km op de teller. Nu staat de teller op 296.355 km. Onlangs heeft de Passat nog een grote beurt gehad en zijn alle riemen en spanrollen vervangen. De Passat kann er voorlopig weer voor een paar jaar tegen.

 

En ook ik rij nog dagelijks met plezier in de Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne heb ik gekocht met 25k op de klok.

Nu op 60k in 5 maanden.

 

Ik rijd woon werk  3x nix (20km per dag).

Mijn Passat ziet van Nederland nagenoeg niks.

Met name A1 en A12 richting "exit ".

 

Mijn kilometers zijn van Europa ritjes (veel DACH, regelmatig F/I, een beetje PL, UA en heel soms E en P).

Per jaar dan zo'n 70k.

 

En daar is deze B8 2.0 BiTDI helemaal perfect voor.

 

Mijn vorige auto, de Mazda CX-9 misschien zelfs nog wel iets beter, maar grooooooote dorst. En dat is niet altijd handig in afgelegen gebieden.

Had dan ook altijd 10L benzine in jerrycan bij me :)

 

Maar kwalitatief perfect. 

Op 300k+ km slechts 1 HB3 lampje hoeven te vervangen. Verder helemaal niks. Noppes. Nada.

 

In het voormalige Oostblok wordt de B8 nagekeken als een schaars gekleed fotomodel :D 

aangepast door PHS
Link naar reactie
Delen op andere sites

in de Caddy ligt een TDI, gekocht in aug 2016 ofzo met 305dkm, nu iets van 325dkm.. het gezeik met de dieselzones redt ie niet meer, voor de tijd ligt er als het goed is een 2.0TFSI in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden