Ga naar inhoud
  • 0

Rns 510 in passat 3bg


Pascal86

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ben sindskort in het bezit van een Passat 3bg uit 2004. Ik heb hiervoor een 2din frame aangeschaft om een radio/navigatiesysteem te plaatsen.

Nu is mijn vraag of ik ook een vw rns510 kan plaatsen? Dit model is meer afgerond en heeft andere schroefpunten dan een gewone 2 din radio.

Is dit wel mogelijk?

 

Gr. Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@dreke

welke bedoel jij? De versie die in de Multivan en in de Touareg zet? Die zijn nog een slag breder.

Er was ook een Chinese RNS versie die in de New Passat Lingyu gebouwd werd. VDO-NV2428. Ik heb er één hierheen gehaald destijds echter zaten daar ook veel nadelen aan.
De Radio had geen RDS en kaart materiaal is moeilijk aan te komen. Heb wel vernomen dat er mensen in Australie zijn die zo'n systeem hebben draaien met niet Chinese kaarten. Meen zelfs de originele RNS 510 kaarten. Alleen zou dat hier niet werken omdat de mee geleverde SD kaart van dat systeem max 2Gig kan hebben. De kaart van de RNS voor west Europa is ca 8 Gig.

 

http://www.meinpassat.de/forum/t44146.html?pageNo=1&s=af45855eafb2369662e844c8f9f32b7f67086de0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, ik bedoelde die van de Multivan, maar ik wist niet dat die breder was. En Chinese klonen hebben over het algemeen geen RDS dacht ik, maar ik heb er zeer weinig (goede) ervaring mee. Ik had in m'n 3Bg de orginele nav ingebouwd na een slechte ervaring met een kloon...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De klonen van tegenwoordig hebben redelijk goede ontvangst. De systemen die ik destijds verkocht ging dat ook al de goede kant op, hoewel die nog wel kwa ontvangst af en toe wegvielen.

RDS & AF hadden ze al.

Vermoedt dat de systemen nu ook zo langzaam aan met DAB+ te vinden zijn.

Toch blijft radio ontvangst met een origineel systeem het beste. (tov klonen etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden