Ga naar inhoud
  • 0

Bevroren slot


Harrynak63

Vraag

Vandaag voor de 2e keer het slot bevroren aan passagierszijde.

 

2 weken terug ging de deur open van buitenaf maar viel ie niet meer in slot.

Vanochtend ging ie niet meer open van buitenaf.

 

Na een stukje rijden en nu de buitentemperatuur weer boven 0 is werkt het slot weer als een zonnetje.

 

Iemand tips hoe het slot te behandelen? Inspuiten van buitenaf of demonteren en van binnenuit? Inspuiten waarmee?

 

Bedankt alvast voor jullie tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

WD40

Bedankt. Heb nog oude posts teruggevonden waar ze WD40 of teflonspray adviseren.

Heb beide staan maar voor teflon gekozen omdat WD40 ook wel een beetje ontvet en daardoor misschien het originele vet verwijdert.

 

Deze week zal blijken of het helpt. Schijnt koud genoeg te worden ????????

 

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

 

Alle sloten goed met teflonspray behandeld en geen problemen meer.

Het kan niet zo zijn dat het niet koud genoeg is geweest

Ik had het ook allemaal ingespoten, en dagenlang geen last gehad. Vanochtend geen last. Tot vanavond ineens na een paar keer open en dicht te zijn gegaan bleef de klink weer hangen. Erg vreemd en vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had het ook allemaal ingespoten, en dagenlang geen last gehad. Vanochtend geen last. Tot vanavond ineens na een paar keer open en dicht te zijn gegaan bleef de klink weer hangen. Erg vreemd en vervelend.

Maar blijft de deurgreep dan hangen?

Dat heb ik in ieder geval niet. Die blijven soepeltjes gaan. Bij mij deed de slotvanger zijn werk niet. Deur viel gewoon weer open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar blijft de deurgreep dan hangen?

Dat heb ik in ieder geval niet. Die blijven soepeltjes gaan. Bij mij deed de slotvanger zijn werk niet. Deur viel gewoon weer open.

Deurgreep gaat wel terug, maar er staat bijna geen spanning meer op zeg maar. Inwendig blijft ie hangen denk ik. Van binnenuit werkt het wel.

 

Deur valt inderdaad gewoon weer open. Enige oplossing is dan deur dichthouden en auto op slot doen (en eventueel iets deur dicht drukken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt er op dat Peter @@Tarabass en ik last van hetzelfde hebben. Nu in deze dagen al 3 keer gehad dat 's morgens vroeg (04:45  :neutral: ) de deurklink niet open wil. Ik forceer dit niet (meer) maar doe vanaf passagierszijde van binnenuit de deur open, dit werkt zonder problemen en hij sluit ook weer gewoon goed.

 

Als ik met kracht de deurklink aan de buitenkant opentrek blijft intern blijkbaar iets hangen in de "open" stand waardoor de klink geen spanning meer heeft en het slotmechanisme niet meer sluit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 1-3-2018 om 06:33, Iroa-2 zei:

Het lijkt er op dat Peter @@Tarabass en ik last van hetzelfde hebben. Nu in deze dagen al 3 keer gehad dat 's morgens vroeg (04:45  :neutral: ) de deurklink niet open wil. Ik forceer dit niet (meer) maar doe vanaf passagierszijde van binnenuit de deur open, dit werkt zonder problemen en hij sluit ook weer gewoon goed.

 

Als ik met kracht de deurklink aan de buitenkant opentrek blijft intern blijkbaar iets hangen in de "open" stand waardoor de klink geen spanning meer heeft en het slotmechanisme niet meer sluit. 

Ik had dit gisteren (gelukkig  niet om 04:45). De deur wilde eerst niet meer open en daarna niet meer in het slot. Deur dichtgedrukt houden en de centrale vergrendeling gebruiken was daar de oplossing voor. Ik was er ook van overtuigde dat er wat was afgebroken, de deurklink voelde licht aan en er gebeurde niets meer.

Later toen de auto elders in de zon had gestaan werkte alles -gelukkig- weer naar behoren.

Waar spuiten we de WD40 precies naar binnen als remedie? Bij de deurklink of bij het slot aan de zijkant van het portier (of beide)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden