Ga naar inhoud
  • 0

Versnellingsbak schakelt niet bij draaiende motor


Cyberob

Vraag

Sinds vandaag kan ik vanuit stilstand bij draaiende motor de auto (Passat 1.9 tdi, avb) in geen enkele versnelling krijgen. Wanneer de motor niet draait kan ik wel gewoon ontkoppelen en schakelen in iedere willekeurige versnelling. Als ik vervolgens met ingetrapte koppeling de 1e versnelling inleg en daarna de auto start en de koppeling laat opkomen kan ik gewoon wegrijden. Vervolgens lukken de andere versnellingen dan ook, zei het moeizaam/stroef en soms met het nodige tussengas. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen rare geluiden, koppeling voelt wel normaal bij het intrappen, nog verschil tussen warme of koude motor.

Nee, geen rare geluiden. Koppeling voelt normaal. Hoe warmer de motor, des te beter het schakelen ging. Maar dat laatste verwacht je eigenlijk ook wel ivm de huidige vrieskou...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, geen rare geluiden. Koppeling voelt normaal. Hoe warmer de motor, des te beter het schakelen ging. Maar dat laatste verwacht je eigenlijk ook wel ivm de huidige vrieskou...

Laat ik hieraan toevoegen dat het schakelen al rijdend beter ging. Vanuit stilstand geen verbetering...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net weer stukje gereden. De koppeling ontkoppelt niet volledig waardoor er met draaiende motor niet/moeilijk te schakelen is. Bij stilstand moet ik de motor uitzetten omdat anders bij ingedrukt koppelingspedaal de platen over elkaar blijven draaien (auto wilt ook doorrollen). Echter na 15 min rijden was het probleem volledig weg en (ont)koppelt en schakelt hij weer als voorheen. Lijkt mij sterk dat dit een opzichzelf stand incident is/blijft, dus de vraag rijst nog steeds: wat is hier aan de hand?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om dit draadje nog verder aan te vullen en af te sluiten; de drukgroep was stuk. Heb er voor gekozen om dit niet meer te (laten) repareren. Inmiddels staat er een mooie Passat Variant B7 1.6 TDI Highline voor de deur, waar ik erg blij mee ben. c515fbb96f95c54a7d33cea572c1ede9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om dit draadje nog verder aan te vullen en af te sluiten; de drukgroep was stuk. Heb er voor gekozen om dit niet meer te (laten) repareren. Inmiddels staat er een mooie Passat Variant B7 1.6 TDI Highline voor de deur, waar ik erg blij mee ben. c515fbb96f95c54a7d33cea572c1ede9.jpg

Mooie aanwinst en eeh hele mooie kleur

aangepast door Vdub
Tekst is aangepast, onderdelen kunnen verkocht worden in de verkooptopics als je Fullmember bent, meer dan 100 nuttige postst hebt of een verkooptegoed koopt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden