Ga naar inhoud
  • 0

Verwarming blaast koude lucht bij beenruimte links en rechts


ajmstevens

Vraag

De verwarming van mijn Passat 2.0 TDI 140pk, Bj 2009 blaast koude lucht bij beenruimte zowel links als rechts en met name als de buitentemperatuur kouder is dan ca. 5 graden Celcius. De lucht uit het rechter middenrooster lijkt ook minder sterk te blazen.Ik ben er al een hele poos mee bezig maar kan de oorzaak niet precies achterhalen. VCDS geeft geen foutmelding op de kachel/airco. De climatronic heb ik al enkele keren gereset(kalibratie van de kachelkleppen)

Ook heb ik nog steeds een foutmelding op de Manifold; "008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal"

Ik heb ergens gelezen dat er een verband kan bestaan tussen manifold en kachel. Ze zitten namelijk op de zelfde groep/zekering.

De manifold heb ik al vervangen maar de foutmelding blijft.

Voor zover ik kan nagaan zijn de problemen ontstaan na gedonder met de dynamo. Deze bleek niet goed vast te zitten(speling doordat de messing schuifbussen vast zaten) waardoor ik het vermoeden heb dat verschillende electrische componenten stuk zijn gegaan. Wat ik de afgelopen 3 maanden heb vervangen zijn; vrijlooprol van dynamo, multi V-riem, thermostaat, alarm hoorn, gloeibougie positie 1, manifold intake klep.

Wie heeft de gouden tip?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

V158 heb ik ook al los gehad. Blijkbaar had iemand deze al eens los gehad en bij het monteren de draden beschadigd. 2 van de 5 draden waren bijna door. Ik heb deze opnieuw gesoldeerd. De flap bewoog daarna stabiel maar het bovenstaande probleem is nog steeds niet opgelost. Aan de zijde van de bijrijder heb ik ook alles los gehad maar ook daar beweegt alles normaal voor zever ik kan beoordelen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op snelweg bij koude buitentemperatuur(bv 0 graden) blaast er zeer koude lucht bij beenruimte, zowel links als rechts ondanks dat de binnentemp staat ingesteld op 28 graden. Gisteren nog eens alles losgehaald zodat ik de flap motoren kan zien. Voor zover ik kan beoordelen bewegen de flappen normaal d.w.z. de set-value wordt netjes gevolgd(VCDS) en ik zie geen haperende bewegingen.

In het veld van de "Fresh air intake temp sensor" is een streepje te zien(geeft geen waarde). Deze sensor heb ik tot nu toe niet kunnen vinden, ook niet in de airduct. Heb gelezen dat in dat geval beide buiten temp sensoren worden gebruikt. De evaporation temp sensor(1K0907543F) lijkt ook te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt mij dat je een foutcode zou moeten hebben mocht deze sensor echt gebruikt worden. Volgens mij gebruikt hij gewoon de buitenlucht temperatuur die wel aangeeft.

En anders zal hij in het kachelhuis zitten.

Zou sowieso eens de temperaturen bij de luchtroosters meten en vergelijken met vcds. Lastig probleem. Kan van de week wel eens kijken of hij bij mij wel een waarde aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij pakt hij gewoon de buitenlucht temperatuur en laat daar een correctie op los. Na de airco verdamper meet hij de temperatuur weer. Zie dat mijn rechter voetruimte temperatuur sensor het ook begeven heeft, stond op 18 graden terwijl de anderen allemaal tussen 0-2 graden stonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk ook dat de buitenlucht temp. gebruikt wordt. In het kachelhuis waar de blazer zit zie ik in elk geval geen temp. sensor zitten ook niet in de airduct(regenbak) aan de motorzijde. Ik heb het vermoeden dat ergens een klep niet helemaal sluit of open gaat waardoor de koude lucht naar de beenruimte van rijder + bijrijder blaast. De vraag is dan of die koude lucht dan van buiten of van de airco komt . . .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met deze buiten temperaturen werkt de airco zeker niet.

Wat er kan gebeuren is dat de temperatuur sensoren het begeven, wijzen te hoog aan waardoor de kleppen het gaan compenseren met koude lucht in te blazen.

Of de stelmotoren gaan kapot waardoor er verkeerd gemengd wordt. Verse inlaat lucht staat volgens mij altijd open tenzij circuleren wordt geselecteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden