Ga naar inhoud
  • 0

motor flushen


TinusTG

Vraag

Hey!

 

Ik wil de volgende keer als ik de olie ververs mijn motor (2 liter TFSI) flushen.

Op het net heb ik verschillende variaties gezien.

Van vloeistof aan oude olie toevoegen en dan alles verversen tot. Alles verversen, additief bij de nieuwe olie en dan nog een keer alles verversen (na 15 min stationair gelopen te hebben). Ik heb op Youtube verschillende resultaten gezien en  Liquid moly kwam goed uit de testen. 

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips. 

 

(met zoekfunctie geen topic hierover gevonden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb in het verleden het AEB blok geflushed van mijn vorige auto (Audi A4). Hiervoor heb ik Engine Flush van Xeramic gebruikt (250ML) plus twee nieuwe oliefilters en had daar een goede ervaring mee. Eerst heb ik de oliefilter vervangen door een nieuwe en ben daarna gaan flushen. Na enige tijd (denk 10 a 15 minuten) stationair laten draaien begon het blok een tikkend/ratelend geluid te maken waarna ik de motor heb af gezet. 

 

Alle zooi eruit laten lopen en opnieuw het filter vervangen. Aangezien het zeefje van de aanzuigbuis van de oliepomp verstopt kan raken bij dit model (schijnt een bekend probleem te zijn) heb ik gelijk de carterpan en aanzuigbuis eronderuit gehaald en schoongemaakt. In de pan lag dan ook nog een hoop zooi. Naar mijn idee liep het blok daarna wat rustiger en tikte minder dan voor het flushen.

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vorig jaar de 1.4TSi geflushed met MécaTech, is alleen verkrijgbaar via de garage,

ik merkte op een gegeven moment dat de mechanische pomp op/naast de kleppendekesel

een stuk stiller was geworden, bij mij was dat rond de 150.000km uitgevoerd.

Ik vermoed dat het nog nooit was gedaan, dus nu is alles weer heerlijk schoon,

ongeacht het merk wat je gaat vinden, het is zeker de moeite waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik gebruik van BG de EPR voor alle TSI/FSI/TFSI motoren, ook voor het reinigen van de schraapveren lijkt het goed te helpen

Hallo vdub, wat betekenen die afkortingen BG en EPR, waar kan ik dat kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden