Ga naar inhoud
  • 0

Hoe werkt de druk opbouw in DSG 6 bak


dieseltje

Vraag

Zoals de titel al zegt, hoe werkt de druk opbouw voor schakelen en bediening van koppeling in een DSG 6 bak. Dus de versie met natte koppeling.

Ik heb nog steeds het idee dat de bak niet altijd voldoende druk heeft.

Bij koud weer is er net na t starten nog niet echt voldoende druk om zonder slippende koppeling weg te rijden.

Ook als de bak olie warm is en ik sta even stil met de bak in neutraal, dan schakelt hij met een kleine bonk in.

Ik heb dus t idee dat de bak niet goed op druk komt bij stationair toerental.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hier ook last van bij koud weer. Heb ook het idee dat de laatste tijd het trillen is toegenomen. Met name in de file als je enkel je rem loslaat voel een een lichte trilling bij het aangrijpen. Als hij vervolgens stationair rolt is er niks aan de hand. Ook schakelen doet hij verder probleemloos en schokvrij. Binnenkort maar eens naar laten kijken. Heb een 2 tdi 150 pk dsg b8 met 105.000 km.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een dsg6 in een b7 2.0 tdi. Al 3 jaar (sinds ik hem heb) heb ik dit bij kouder weer dat als je direct na starten wegrijd je lichte slip hebt. 300 meter verder is het weg. Als ik na starten eerst stationair motor laat draaien voor enekele minuten is de slip er niet. Wordt niet erger in de loop v d jaren. Lees er meer over dat mensen dit hebben bij koud weer en daar verergert her ook niet. Maak me er nier druk om.. bij warmer weer geen slip waarneembaar.

aangepast door Hendrik38
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ dieseltje, nee die initiele slip is na 1 x schakelen ook bij koud weer weg. Ook dus als ik hem een minuut laat lopen voor dat ik wegrijd. Bij warm ook geen problemen.

Lijkt wel of de olie in begin ontzettend dik en koud is. Na 1 x rondgaan is het goed. Op het transporter forum lees ik het ook.

aangepast door Hendrik38
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In modeljaar 2007-2008 zijn er wat problemen geweest met de dsg dq250

Moet t s/n van de mechatronica even uitlezen, dan weten we zeker of de bak ook uit die batch stamt.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft nu 325000 gereden. En idd in warme toestand worden de klachten wat merkbaar

Bij afremmen voor kruispunt merkbaar bij terugschakelen van 3 naar 2 en van 2 naar 1 merk je wat schokken tot een lichte klonk.

Als ik bijv wil inparkeren en van R naar N en dan naar D gaat met een schok of sjoemp. Tot af en toe afslaan.

Als ik ff wacht voor ik m in D zet en tussentijds wat gas geeft heeft hij wat meer druk om te koppelen en gaat t goed of met minder geweld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub

is dat goed zelf te doen, of moet je daarvoor je hele rembekrachtiger uitbouwen?

 

 

edit.

ik heb dit topic hierover gevonden.

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40933-dsg-schiet-te-grof-in-vrijloop-tijdens-afremmen/

Is de sensor gelijk of moet ik voor mijn wagen een andere sensor bestellen?

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub

is dat goed zelf te doen, of moet je daarvoor je hele rembekrachtiger uitbouwen?

 

 

edit.

ik heb dit topic hierover gevonden.

Is de sensor gelijk of moet ik voor mijn wagen een andere sensor bestellen?

Je hebt jou Passat toch laten Chippen Alle @@dieseltje, heb je ook de DSG mee laten tunen.

Bij mij is de koppelbegrenzer ook aangepast zo ook de druk

http://www.jdengineering.nl/dsg-tuning/

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee bak moet nog, maar wil eerst dit opgelost hebben voordat ik verder ga. Ergens verliest de bak druk of komen er signalen niet goed binnen.

Tunen/druk verhogen is dan niet de oplossing.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub

Heb nog even goed opgelet met afremmen voor kruispunt, maar de klachten die in het topic over remdruksensor beschreven zijn, komen totaal niet overeen met mijn klachten.

Voor een kruispunt ontkoppelt de bak netjes. Het terugschakelen wil niet lekker, soms met een schokje.

Heb laten nakijken en mijn bak hoort tot de serie die deze kwalen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden