dieseltje Geplaatst 19 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2018 Zoals de titel al zegt, hoe werkt de druk opbouw voor schakelen en bediening van koppeling in een DSG 6 bak. Dus de versie met natte koppeling. Ik heb nog steeds het idee dat de bak niet altijd voldoende druk heeft. Bij koud weer is er net na t starten nog niet echt voldoende druk om zonder slippende koppeling weg te rijden. Ook als de bak olie warm is en ik sta even stil met de bak in neutraal, dan schakelt hij met een kleine bonk in. Ik heb dus t idee dat de bak niet goed op druk komt bij stationair toerental. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Ray-man Geplaatst 20 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2018 Ik heb hier ook last van bij koud weer. Heb ook het idee dat de laatste tijd het trillen is toegenomen. Met name in de file als je enkel je rem loslaat voel een een lichte trilling bij het aangrijpen. Als hij vervolgens stationair rolt is er niks aan de hand. Ook schakelen doet hij verder probleemloos en schokvrij. Binnenkort maar eens naar laten kijken. Heb een 2 tdi 150 pk dsg b8 met 105.000 km. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hendrik38 Geplaatst 20 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2018 (aangepast) Ik heb ook een dsg6 in een b7 2.0 tdi. Al 3 jaar (sinds ik hem heb) heb ik dit bij kouder weer dat als je direct na starten wegrijd je lichte slip hebt. 300 meter verder is het weg. Als ik na starten eerst stationair motor laat draaien voor enekele minuten is de slip er niet. Wordt niet erger in de loop v d jaren. Lees er meer over dat mensen dit hebben bij koud weer en daar verergert her ook niet. Maak me er nier druk om.. bij warmer weer geen slip waarneembaar. 20 februari, 2018 aangepast door Hendrik38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 20 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2018 @@Hendrik38 Geen problemen met schakelen als de olie goed warm is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 20 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2018 Misschien even opnieuw die schakeldrukken inleren met vcds, wellicht geeft dat verbetering. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hendrik38 Geplaatst 21 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2018 (aangepast) @ dieseltje, nee die initiele slip is na 1 x schakelen ook bij koud weer weg. Ook dus als ik hem een minuut laat lopen voor dat ik wegrijd. Bij warm ook geen problemen. Lijkt wel of de olie in begin ontzettend dik en koud is. Na 1 x rondgaan is het goed. Op het transporter forum lees ik het ook. 21 februari, 2018 aangepast door Hendrik38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2018 Misschien even opnieuw die schakeldrukken inleren met vcds, wellicht geeft dat verbetering. @@Roy_01 Is al gedaan Roy. Helaas helpt dat niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2018 Na nog wat nazoeken en bellen naar mijn tuner gaat het er op lijken dat de mechatronica waarschijnlijk kuren begint te krijgen. ???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Procaliber Geplaatst 21 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2018 Duur geintje dus.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hendrik38 Geplaatst 21 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2018 (aangepast) Mijn mechatronic is ook vervangen..maar om andere reden. Deze slip is door vervanging mechatronic niet verandert. Misschien is idd de andere klacht die je hebt wel door de mechatronic veroorzaakt..maar slip betwijfel ik beetje 21 februari, 2018 aangepast door Hendrik38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2018 (aangepast) In modeljaar 2007-2008 zijn er wat problemen geweest met de dsg dq250 Moet t s/n van de mechatronica even uitlezen, dan weten we zeker of de bak ook uit die batch stamt. 21 februari, 2018 aangepast door dieseltje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 21 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2018 Wat heeft de passat nu gelopen Alle? Ik heb al wel wat mechatronics laten repareren met schakelkwaliteits problemen. Maar deze hadden eigenlijk altijd de klacht dat het in warme toestand erger was. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2018 Heeft nu 325000 gereden. En idd in warme toestand worden de klachten wat merkbaar Bij afremmen voor kruispunt merkbaar bij terugschakelen van 3 naar 2 en van 2 naar 1 merk je wat schokken tot een lichte klonk. Als ik bijv wil inparkeren en van R naar N en dan naar D gaat met een schok of sjoemp. Tot af en toe afslaan. Als ik ff wacht voor ik m in D zet en tussentijds wat gas geeft heeft hij wat meer druk om te koppelen en gaat t goed of met minder geweld. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2018 dan moet je even de remdruksensor vervangen die in je rembekrachtiger zit Alle 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 22 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2018 (aangepast) @@Vdub is dat goed zelf te doen, of moet je daarvoor je hele rembekrachtiger uitbouwen? edit. ik heb dit topic hierover gevonden. http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40933-dsg-schiet-te-grof-in-vrijloop-tijdens-afremmen/ Is de sensor gelijk of moet ik voor mijn wagen een andere sensor bestellen? 22 februari, 2018 aangepast door dieseltje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 22 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2018 (aangepast) @@Vdub is dat goed zelf te doen, of moet je daarvoor je hele rembekrachtiger uitbouwen? edit. ik heb dit topic hierover gevonden. Is de sensor gelijk of moet ik voor mijn wagen een andere sensor bestellen? Je hebt jou Passat toch laten Chippen Alle @@dieseltje, heb je ook de DSG mee laten tunen. Bij mij is de koppelbegrenzer ook aangepast zo ook de druk http://www.jdengineering.nl/dsg-tuning/ 22 februari, 2018 aangepast door Fappie 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 22 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2018 (aangepast) Nee bak moet nog, maar wil eerst dit opgelost hebben voordat ik verder ga. Ergens verliest de bak druk of komen er signalen niet goed binnen. Tunen/druk verhogen is dan niet de oplossing. 22 februari, 2018 aangepast door dieseltje 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 1 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 @@Vdub Heb nog even goed opgelet met afremmen voor kruispunt, maar de klachten die in het topic over remdruksensor beschreven zijn, komen totaal niet overeen met mijn klachten. Voor een kruispunt ontkoppelt de bak netjes. Het terugschakelen wil niet lekker, soms met een schokje. Heb laten nakijken en mijn bak hoort tot de serie die deze kwalen heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 Dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan de mechatronic te vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 1 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 @@diesel986 ben er ook bang voor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 1 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2018 (aangepast) Kun je die ventielen niet laten vervangen door de bandenman? Als je dit compleet laat vervangen door een garage ben je 1400-1500 euro kwijt. 1 maart, 2018 aangepast door Roy_01 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hendrik38 Geplaatst 21 maart, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2018 Wat is de stand van zaken dieseltje? Problem solved? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 21 maart, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2018 Nee, mechatronica is defect. Wordt binnenkort vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
dieseltje
Zoals de titel al zegt, hoe werkt de druk opbouw voor schakelen en bediening van koppeling in een DSG 6 bak. Dus de versie met natte koppeling.
Ik heb nog steeds het idee dat de bak niet altijd voldoende druk heeft.
Bij koud weer is er net na t starten nog niet echt voldoende druk om zonder slippende koppeling weg te rijden.
Ook als de bak olie warm is en ik sta even stil met de bak in neutraal, dan schakelt hij met een kleine bonk in.
Ik heb dus t idee dat de bak niet goed op druk komt bij stationair toerental.
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten