Ga naar inhoud
  • 0

Discover Care


Wimh

Vraag

Dag,

 

Bij de updatesite van VW voor navigatiesoftware is aangegeven dat je 'DiscoverCare' kunt downloaden en 'Map materiaal' . 

 

Ik snap niet goed wat de bedoeling is. Moet ik ze allebei downloaden of alleen het recente mapmateriaal.

 

Weet iemand hier iets van?

 

Alvast dank.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Discovercare is het programma dat gaat nakijken dat je karrten (kaartmateriaal) up to date is en eventueel de download kan starten.

 

Hou er wel rekening mee dat Discovercare wat achterloopt... soms is er recenter kaartmateriaal te downloaden buiten Discovercare om, maar het werkt wel vrij handig.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag,

 

Bij de updatesite van VW voor navigatiesoftware is aangegeven dat je 'DiscoverCare' kunt downloaden en 'Map materiaal' . 

 

Ik snap niet goed wat de bedoeling is. Moet ik ze allebei downloaden of alleen het recente mapmateriaal.

 

Weet iemand hier iets van?

 

Alvast dank.

 

Wim

 

Discovercare is het programma dat gaat nakijken dat je karrten (kaartmateriaal) up to date is en eventueel de download kan starten.

 

Hou er wel rekening mee dat Discovercare wat achterloopt... soms is er recenter kaartmateriaal te downloaden buiten Discovercare om, maar het werkt wel vrij handig.

 

grtz, dre

 

 

Dank voor je reactie.

 

Betekent dit dat ik DiscoverCare moet downloaden, die installeren in mijn auto en dat hij dan zelf voor de updates zorgt?

 

Misschien domme vraag maar ik snap het niet zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DiscoverCare is een programma die kunt doenloaden voor de computer.

Als je m op je computer opstart kun je kaarten downloaden en eventueel gelijk naar de sd kaart kopieren voor je Navi.

Werkt best handig.

Maar in praktijk vind DiscoverCare niet altijd de nieuwste kaarten. Verder duurt het updaten van de SD kaart met DiscoverCare vaak langer, dan wanneer je het handmatig doet.

 

Ik download daarom de nieuwste kaarten handmatig via de website en pak ze daarna uit op de SD kaart voor de Navi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reacties.

 

Het updaten lukt me overigens niet.

 

Ik heb het zipbestand gedownload, uitgepakt op mijn computer en de twee bestanden (Mib1 en Mib2) op een sd-card geplakt.

In mijn auto naar navigatie, versie, update en hij vindt de bestanden niet.

 

Ik doe vast iets fout: wie kan me helpen?

 

Moet ik de SD-card op een bepaalde manier formatteren?

 

Groet,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MIB1 en MIB2 zijn twee verschillende versies van de Discover (MIB1 tot week22 van 2015, MIB2 later) Je moet dus keuze maken uit één van de twee, niet beide gebruiken.

 

Wanneer je een Discover Pro hebt kan je een niet OEM SD kaart gebruiken. Wanneer je een Discover Media hebt (Passat CC) dan moet je de originele VW SD kaart gebruiken.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor Apple, met een iMac, is de Discover Care wel verreweg de handigste optie. Handmatig moet je met een Apple allerlei bestanden weer verwijderen om het werkend te krijgen.

 

Alleen is de nieuwe kaart van begin december 2017  nog steeds niet aanwezig op Discover Care.

Loopt helaas dus flink achter. Heb Volkswagen klantenservice daarover benaderd en die geven aan niet te weten wanneer de nieuwe kaart op Discover Care staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het duurt ondertussen inderdaad wel heel erg lang vooraleer er nieuwe kaarten beschikbaar komen .

Normaal was dat rond begin van het jaar , maar we zijn nu al eind maart .

In Belgie met de verandering van 90-->70 overal wordt het wel eens tijd dat dat aangepast wordt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu de updates gratis zijn voor de DM en DP is de sport om toch een gratis update te scoren zoals bij de RNS510 bij mij een beetje weg. Maar volgens mij zijn er per kwartaal wel updates te vinden bij VW. Ook wel gelezen dat de Skoda kaarten een kwartaal voorlopen tov VW. Probeer die anders eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Loopt discover care nog meer achter? ik vond de standaard kaarten (versie 11.07.2019) al ver achter liggen. Het lijkt alsof VW zeer oud kaartmateriaal hiervoor inkoopt. Zijn er mensen die ander kaartmateriaal hier overheen gezet hebben? Met o.a. RNS510 heb ik dit in het verleden wel gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden