Ga naar inhoud
  • 0

twee massag vliegwiel icm koppeling


RMB013

Vraag

Goedemorgen,

 

Zoals vele rond de 200k dit probleem hebben, ben ik nu de dupe helaas.

auto heeft rond de 170k gelopen en vliegwiel begint de ratelen in P en N en daarnaast voel je hem een beetje schommelen.

Tijd om te vervangen dus.

 

Echter is mijn vraag nu. Is het verstandig om gelijk de koppeling mee te pakken, omdat je toch de bak uit elkaar moet halen?

 

Weet niet precies hoe een koppeling werkt icm een dsg.

Kan je alleen de koppelingsplaten vervangen? of moet de koppeling vervangen/gereviseerd worden?

 

Wat de levensduur van een koppeling?

 

Koppeling vertoond verder nog geen mankementen.

 

Graag hoor ik wat jullie zouden doen.

 

ps. heb een 2.0 tdi CR 140pk pk blok me dsg transmissie. 6traps

aangepast door RMB013
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mijn bak is het 2mm vliegwiel vervangen bij 175k en 365k, nog steeds met originele koppeling  :thumb:

 

Goed om te weten.

Heb alleen een vliegwiel besteld, hopen dat hij snel binnen komt.

 

Dan nog iemand vinden die hem voor een schappelijke prijs kan monteren.

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen,

 

Zoals vele rond de 200k dit probleem hebben, ben ik nu de dupe helaas.

auto heeft rond de 170k gelopen en vliegwiel begint de ratelen in P en N en daarnaast voel je hem een beetje schommelen.

Tijd om te vervangen dus.

 

Echter is mijn vraag nu. Is het verstandig om gelijk de koppeling mee te pakken, omdat je toch de bak uit elkaar moet halen?

 

Weet niet precies hoe een koppeling werkt icm een dsg.

Kan je alleen de koppelingsplaten vervangen? of moet de koppeling vervangen/gereviseerd worden?

 

Wat de levensduur van een koppeling?

 

Koppeling vertoond verder nog geen mankementen.

 

Graag hoor ik wat jullie zouden doen.

 

ps. heb een 2.0 tdi CR 140pk pk blok me dsg transmissie. 6traps

Je hebt pb.

 

Verstuurd vanaf mijn Huawei P9

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een tweemassa vliegwiel van een Passat een anders (lees: van aanzienlijk betere kwaliteit) dan bv. een Golf? Ik had destijds in mijn Golf 5 dat die veren totaal uitgerekt waren. We hebben toen de boel vervangen door zo'n Sachs koppelingsset met een vast vliegwiel (van VAG Techniek). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto is afgelopen maandag gerepareerd.

Helaas niet door @@bandenman, omdat hij pas eind deze week tijd zou hebben en ik niet zo lang zonder auto kon zitten.

Spijtig genoeg meer betaalt, maar dat moet nu eenmaal bij spoedklusjes :(

 

Koppeling uiteindelijk niet vervangen.

Alleen het vliegwiel. en auto rijdt weer als voorheen.

 

Kreeg steeds meer problemen. DSG schakelde niet lkkr (onjuiste schakelmomenten), stationair begon hij ook steeds slechter te lopen in onregelmatig toerental.

Vreesde voor het ergste (dsg kapot, electronica van dsg kapot, koppeling versleten) gelukkig alle problemen verholpen na het vervangen van het vliegwiel.

 

@@Roy_01 Als je ze beide laat vervangen, verwacht ik een mooi prijsje. Aangezien de bak toch eraf moet, dus 2 reparaties tegelijk kunnen doen

 

Twan @@bandenman kan het voor een mooi prijsje doen, mss kan je hem benaderen als ze beide vervangen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden