Ga naar inhoud
  • 0

Condens binnenzijde


MarVelous

Vraag

Vraagje, hebben jullie ook last van veel condens aan de binnenzijde van de auto?

Ik heb er onwijs veel last van. Heb al gekeken of ik een water lekkage heb, maar kan niks vinden. Gebruik ook zo min mogelijk de airco op kleine stukken.

Jullie misschien ideeën?

 

Mvg Marcel

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De airco juist aan laten staan.

En bij vriezend droog weer: auto in de zon parkeren en de ramen een uurtje openzetten. Dan waait het vocht er zo uit.

Mij is juist gezegd op korte stukjes juist niet de airco aan. Maar het vreemde is het is niet altijd!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het heeft ook veel geregend, en als je dan nat van de regen instapt en als je dan alleen maar korte stukjes rijdt zonder Airco dan is er wellicht onvoldoende gelegenheid geweest om de auto van binnen droog te krijgen.

Dat is ook mogelijk. Ik moet wel zeggen zodra het regent en je stapt in de auto hij binnen een mum van tijd beslagen is. Ik ga toch nog eens opzoek naar een eventuele lekkage. Beter dat ik dat zeker kan uitsluiten.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is ook mogelijk. Ik moet wel zeggen zodra het regent en je stapt in de auto hij binnen een mum van tijd beslagen is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Dat is wel merkwaardig dat de auto direct beslaat als je gewoon de airco aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vocht uit kleding, adem etc. condenseerd altijd op koude plekken dus ook ramen.

Een airco drrogt de lucht dus als dat eerst gebeurd zie je het minder snel.

Koude vrieslucht houd vocht midner goed vast (adem wolkje).

 

Ik zie met name bij geplaatste zonwering schermen dat er tussens cherm en raam condensatie ontstaat die wat moeilijker vertrekt omdat ed warmte/airco daar wat lastiger bij komt.

Maar iets belangrijkers: iemand vertelde mij dat de airco het onder de 5 graden (buitentemp.) zo wie zo niet doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vocht uit kleding, adem etc. condenseerd altijd op koude plekken dus ook ramen.

Een airco drrogt de lucht dus als dat eerst gebeurd zie je het minder snel.

Koude vrieslucht houd vocht midner goed vast (adem wolkje).

 

Ik zie met name bij geplaatste zonwering schermen dat er tussens cherm en raam condensatie ontstaat die wat moeilijker vertrekt omdat ed warmte/airco daar wat lastiger bij komt.

Maar iets belangrijkers: iemand vertelde mij dat de airco het onder de 5 graden (buitentemp.) zo wie zo niet doet.

Inderdaad, beneden 5graden doet airco weinig???? is een beveiliging. Anders zou je condensor bevriezen.

Vocht is altijd wel aanwezig in de winter. Niks aan te doen , tenzij je lekkages hebt????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is wel merkwaardig dat de auto direct beslaat als je gewoon de airco aan hebt.

Nee hij beslaat gewoon gelijk als ik in stap zonder motor of airco aan.

Moest vanochtend zelfs buiten en binnen krabben!!

Ga toch serieus denken aan een lekkage. Is niet goed lijkt me...

Maar waar die lekkage dan moet zitten.. ....?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee hij beslaat gewoon gelijk als ik in stap zonder motor of airco aan.

Moest vanochtend zelfs buiten en binnen krabben!!

Ga toch serieus denken aan een lekkage. Is niet goed lijkt me...

Maar waar die lekkage dan moet zitten.. ....?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Lekkage kan overal zitten, begin eerst met onderzoek zoals vloermatten, kijk of het daaronder vochtig is, deurkaarten waar pakking van lek is ( 3b/g kwaal) weet niet of B7 daar last van heeft.

Afwateringen verstopt , heb je een schuifdak ?

Probeer stap voor stap dingen uit . Weet het is winter en ff de tuinslang erop zetten zou ik nu ff niet doen ???? tenzij je alles vast wil laten vriezen.

Ik weet dat het heiligschennis is hier, maar ga eens door de wasstraat anders en bekijk desnoods met iemand of er ergens water naar binnen komt??

Succes met je zoektocht????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden