Ik zit al een tijd met water dat na (flinke) regenbuien in mijn achterklep lekt.
Afgaande op de zich langzaam uitbreidende roestvorming onder de lak op de rand aan de onderkant van de ruit rechtsonder en omdat ik zie dat volgens mij dat rubber daar ook wat "open staat" vermoed ik dat het daar naar binnen lekt / druppelt.
Helemaal rechts , onder de hoek van de ruit, lijkt ook met de lak iets te gebeuren, daar is een vaag "lek"- spoortje van verkleuring te zien.
Zwart / blauwig ,beetje olievlek kleur, op de lak is totaal geen bobbeling te zien / voelen. Dus nog mooi glad, maar volgens mij geen goed teken.
Misschien het resultaat van de genoemde roestvorming?
Maar goed, ik wil ondanks dat m'n wagen verder meer dan prima in orde is, in nette staat is en ook heerlijk rijdt liever geen honderden euro's uitgeven om de klus te laten doen , het hoeft ook niet weer helemaal professioneel gerestaureerd / gerepareerd worden (achterruit er uit, schuren, spuiten etc)
Ik heb eerst op de plek waar de roest bobbeling te zien is meerdere malen roest omvormer naar binnen laten lopen / aangebracht en nu is mijn plan om de naad rondom de achterruit maar helemaal dicht te kitten / vol te zetten.
Ik heb op aanraden van een automaterialenzaak een tube Sikaflex 221 zwart gekocht maar afgaande op wat ik lees ga ik twijfelen of deze geschikt is.
Dit spul is blijkbaar behoorlijk giftig, handschoenen zijn verplicht. En ik vermoed daarom dat ik niet met een blote vinger de kit mooi glad kan strijken in de naad.
Ook lees ik op het web dat de kit alleen voor binnen is en niet voor buiten zou zijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze kit? Of heeft iemand een tip waarmee ik de klus wel kan uitvoeren?
Vraag
Max1966
Beste Passanten,
Ik zit al een tijd met water dat na (flinke) regenbuien in mijn achterklep lekt.
Afgaande op de zich langzaam uitbreidende roestvorming onder de lak op de rand aan de onderkant van de ruit rechtsonder en omdat ik zie dat volgens mij dat rubber daar ook wat "open staat" vermoed ik dat het daar naar binnen lekt / druppelt.
Helemaal rechts , onder de hoek van de ruit, lijkt ook met de lak iets te gebeuren, daar is een vaag "lek"- spoortje van verkleuring te zien.
Zwart / blauwig ,beetje olievlek kleur, op de lak is totaal geen bobbeling te zien / voelen. Dus nog mooi glad, maar volgens mij geen goed teken.
Misschien het resultaat van de genoemde roestvorming?
Maar goed, ik wil ondanks dat m'n wagen verder meer dan prima in orde is, in nette staat is en ook heerlijk rijdt liever geen honderden euro's uitgeven om de klus te laten doen , het hoeft ook niet weer helemaal professioneel gerestaureerd / gerepareerd worden (achterruit er uit, schuren, spuiten etc)
Ik heb eerst op de plek waar de roest bobbeling te zien is meerdere malen roest omvormer naar binnen laten lopen / aangebracht en nu is mijn plan om de naad rondom de achterruit maar helemaal dicht te kitten / vol te zetten.
Ik heb op aanraden van een automaterialenzaak een tube Sikaflex 221 zwart gekocht maar afgaande op wat ik lees ga ik twijfelen of deze geschikt is.
Dit spul is blijkbaar behoorlijk giftig, handschoenen zijn verplicht. En ik vermoed daarom dat ik niet met een blote vinger de kit mooi glad kan strijken in de naad.
Ook lees ik op het web dat de kit alleen voor binnen is en niet voor buiten zou zijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze kit? Of heeft iemand een tip waarmee ik de klus wel kan uitvoeren?
Ik hoor het graag, alvast dank!
PASSAT VARIANT 1998 163.000 km
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten