Ga naar inhoud
  • 0

remproblemen rechts voor


Tikra

Vraag

Heeft iemand al problemen met de remmen rechts voor gehad?

Moet over een week naar Oostenrijk, maar de rechte vordere rem loopt aan, het weel wordt heet en het auto rijdt belabberd alsof ik twee lekke banden heb ...

 

ideen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij hadden van de week hetzelfde, links voor liep vast. Een ruilklauw besteld bij de plaatselijke automaterialen handel. Die 's avonds gemonteerd en het gedeelte waar de remblokken over schuiven schoongemaakt, dit zat vol roest.

Blokken waren ook bijna versleten. Zelf denk ik dat ze vastgelopen zijn op de roest waar normaal de blokken soepel over de klauw terug moeten komen. Ook omdat de blokken bijna versleten waren komen ze dieper in de klauw op een gedeelte waar aardig wat roest op zat en kan gaan klemmen/niet goed terug komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft iemand al problemen met de remmen rechts voor gehad?

Moet over een week naar Oostenrijk, maar de rechte vordere rem loopt aan, het weel wordt heet en het auto rijdt belabberd alsof ik twee lekke banden heb ...

 

ideen?

Waarschijnlijk blijft je remklauw hangen rechts???? niet mee doorrijden! Laat het nakijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hadden van de week hetzelfde, links voor liep vast. Een ruilklauw besteld bij de plaatselijke automaterialen handel. Die 's avonds gemonteerd en het gedeelte waar de remblokken over schuiven schoongemaakt, dit zat vol roest.

Blokken waren ook bijna versleten. Zelf denk ik dat ze vastgelopen zijn op de roest waar normaal de blokken soepel over de klauw terug moeten komen. Ook omdat de blokken bijna versleten waren komen ze dieper in de klauw op een gedeelte waar aardig wat roest op zat en kan gaan klemmen/niet goed terug komen

 

Heb je hem eerst gevuld met remvloeistof en dan gemonteerd?  Schilt toch zeker voor het ontluchten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je hem eerst gevuld met remvloeistof en dan gemonteerd? Schilt toch zeker voor het ontluchten?

Ik heb de oude klauw losgehaald en het slangetje er nog aan gehouden zodat het reservoir niet leegloopt. Toen de nieuwe klauw gemonteerd en als laatste het slangetje van de oude op de nieuwe.

Toen de ontluchtings nippel los gedraaid totdat de remvloeistof eruit begon te lopen. Het laatste beetje lucht er ff met zijn tweeën uit pompen.

aangepast door Passat79
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klus geklaard ook krijg ik bijna grotere remmen - maar vrouwtje gat nog een keer met kids naar Oostenrijk- da moeten de remmen wel goed zijn en de winterbanden zijn 16". (prijzen ter info remklauw gebruikt (40-60 Euro), "nieuw" - dus overhaalt uit toebehoren ATE (in mijn geval) - 100 Euro met 30 Euro statiegeld ....

Binnen een uur gedaan met ontluchten ....

 

bedankt voor de reacties .... 

 

Verder heb ik mijn remklauw nagezien ... ik rij brembo remmen en blokken (weet niet meer precies wanner ik die eronder heb gezet. Het lijkt alsof de zuiger "klemgelopen" is .. door het roest onder de remblokken en remklauw bleef de blok "hangen"?

 

Goede les - ieder jaar toch weer de remschoen losmaken - remblokker eruit - schoonmaken de hap en weer samen bouwen - is toch stom, bij de "oude autos vroeger - vw, peugeot, audi en porsche die ik heb gereden altijd gedaan ... bij de autos vanaf 2000 zoals de Passat nog nooit ....  ook heeft de onze vanaf 2005 tot nu al 450.ooo en meer kiilometers eronder ...... 

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vergis je niet hoeveel remstof en andere bagger overal gaat zitten, ook pekel. Op tijd remvloeistof verversen voorkomt ook ellende van binnenuit. Het tegenwoordige onderhoud is bedoeld om een auto rijdend te houden voornamelijk met zo’n laag mogelijke kosten. 20 jaar geleden toen @snoopy bij Peugeot werkte in de garage werden de remmen nog gereinigd tijdens grote onderhoudsbeurten. Nu is het alleen controleren of ze niet versleten zijn. Wil niet zeggen dat er niet voldoende bedrijven of monteurs zijn die het nog wel doen.

 

Zet je hogedrukreiniger maar is op je remklauw en kijk hoeveel bagger er wegspoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vergis je niet hoeveel remstof en andere bagger overal gaat zitten, ook pekel. Op tijd remvloeistof verversen voorkomt ook ellende van binnenuit. Het tegenwoordige onderhoud is bedoeld om een auto rijdend te houden voornamelijk met zo’n laag mogelijke kosten. 20 jaar geleden toen @snoopy bij Peugeot werkte in de garage werden de remmen nog gereinigd tijdens grote onderhoudsbeurten. Nu is het alleen controleren of ze niet versleten zijn. Wil niet zeggen dat er niet voldoende bedrijven of monteurs zijn die het nog wel doen.

 

Zet je hogedrukreiniger maar is op je remklauw en kijk hoeveel bagger er wegspoelt.

Remvloeistof vervangen zit in de genen - dit heb ik altijd netjes gedaan (of laten doen)? Ik geef je gelijk de garages zijn ook niet meer wat ze vroeger waren, maar er zijn uitzonderingen .. gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vergis je niet hoeveel remstof en andere bagger overal gaat zitten, ook pekel. Op tijd remvloeistof verversen voorkomt ook ellende van binnenuit. Het tegenwoordige onderhoud is bedoeld om een auto rijdend te houden voornamelijk met zo’n laag mogelijke kosten. 20 jaar geleden toen @snoopy bij Peugeot werkte in de garage werden de remmen nog gereinigd tijdens grote onderhoudsbeurten. Nu is het alleen controleren of ze niet versleten zijn. Wil niet zeggen dat er niet voldoende bedrijven of monteurs zijn die het nog wel doen.

Zet je hogedrukreiniger maar is op je remklauw en kijk hoeveel bagger er wegspoelt.

Klopt, is al een tijd terug dat ik in de garage stond, maar daar hadden we A B C beurten, A was alleen olie/oliefilter en algemene controle. B was al een grote beurt, algemene controle, enkele vloeistoffen verversen en voorremmen reinigen, ja ze gingen echt los en alles ff schoon en de C beurt was alles. Algemene controle, alle vloeistoffen verversen, en de remmen rondom los en reinigen. Wat een werk met de achterremtrommels.. klere dingen zaten vaak klem pffff....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden