Ga naar inhoud

Advies 19 inch parkeren op de stoep


MauriceGriet

Aanbevolen berichten

Heren,

Ik heb wat advies nodig. Ik zou graag 19 inch willen monteren. Nu gaat dat gepaard met een 235/35/19 band.
Biedt een band met velgrandbeschermer (en misschien icm met een veldrandbeschermingsring) genoeg bescherming tegen parkeren op de stoep?

Ik merk nu met mijn 18 inch zonder velgrandbeschermer dat er toch hier en daar wat beschadigingen komen bij het op en afrijden van de stoep.
En dan met een nog plattere band ben ik bang dat dit een ergernis wordt.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

Ik heb wat advies nodig. Ik zou graag 19 inch willen monteren. Nu gaat dat gepaard met een 235/35/19 band.

Biedt een band met velgrandbeschermer (en misschien icm met een veldrandbeschermingsring) genoeg bescherming tegen parkeren op de stoep?

Ik merk nu met mijn 18 inch zonder velgrandbeschermer dat er toch hier en daar wat beschadigingen komen bij het op en afrijden van de stoep.

En dan met een nog plattere band ben ik bang dat dit een ergernis wordt.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt!

Het is niet aan te raden om op de stoep te parkeren. Al is het maar om je uitlijning. Soms zijn straten zo ingericht dat het beter is wat ruimte te nemen en 2 wielen op de stoep te zetten.

Ik weet niet hoe de situatie is. Maar je zou hout kunnen plaatsen in de stoep voordat je erop rijd. (Als het thuis is) kan me voorstellen dat je deze niet mee zou nemen naar je werk enzo. Maar met beleid is het gewoon goed te doen. Met geweld ne uk je een ezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt tot zover. De situatie is als volgt. We wonen in Haarlem waar de straten niet al te breed zijn. Met als gevolg dat de auto’s aan beide kanten met twee wielen op de stoep moeten parkeren. Dus ik ontkom er niet aan om op de stoep te parkeren.

 

Dus zou graag willen weten wat jullie het verstandigst vinden en of een velgrandbeschermer voldoende is om 19” te beschermen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt tot zover. De situatie is als volgt. We wonen in Haarlem waar de straten niet al te breed zijn. Met als gevolg dat de auto’s aan beide kanten met twee wielen op de stoep moeten parkeren. Dus ik ontkom er niet aan om op de stoep te parkeren.

 

Dus zou graag willen weten wat jullie het verstandigst vinden en of een velgrandbeschermer voldoende is om 19” te beschermen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

https://www.toolsnmore.nl/content/oprijplaten/rubber_drempel__490x320x100_mm_%28per_stuk%29

 

Zoiets kun je aanschaffen?

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt tot zover. De situatie is als volgt. We wonen in Haarlem waar de straten niet al te breed zijn. Met als gevolg dat de auto’s aan beide kanten met twee wielen op de stoep moeten parkeren. Dus ik ontkom er niet aan om op de stoep te parkeren.

 

Dus zou graag willen weten wat jullie het verstandigst vinden en of een velgrandbeschermer voldoende is om 19” te beschermen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het niet werkt, heb er zelf ook 19 inch onder met de zelfde maat band, maar het is 1 keer op de stoep en je velg is beschadigd en goed ook :evil: :evil:

ik zou inderdaad het advies opvolgen van @@Flying Dutchman om er wat hout neer te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T is ook wel een beetje afhankelijk van de breedte van je velg icm je band. Als de velg 8.5J oid is dan is hij al getrokken bij 235.

 

Wat je verder kunt doen is boven al beschreven en zo haaks mogelijk de stoep op rijden, uiteraard met gepaste snelheid.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is jullie ervaring als je met een 40 of 35 (hoogte) band de stoep opgaat?
Uiteraard doe je dit heel voorzichtig, maar ik krijg altijd het gevoel alsof de band helemaal ingedrukt word, als ik iets harder zou gaan dan lijkt het alsof je met een blote velg de stoep op rijdt.

geen fijn gevoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt weer allen voor de reacties.
Mijn gevoel nu bij 40 hoog is net aan. Ik parkeer uiteraard heel erg voorzichtig. Nu heb ik mijn vrouw goed geïnstrueerd maar goed een ongelukje zit in een klein hoekje.

Wat ik bij mijn vorige auto had gedaan is een band genomen met een velgrandbeschermer en een iets bredere band. Toen ging het met 18 inch heel goed.

 

Is het een optie om op de 8J een 245 band te leggen? Of ga je dat merken mbt teller afwijking of iets dergelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

245 is te breed voor een Passat.

 

Los van dat het met 19" niet is aan te raden, kan het een optie zijn om naar Continental met velgbescherming te kijken. Ik heb ze om die van mij gehad, en wat mij opviel was dat gewoon de hele wang buiten de velg valt. Dat is nog eens velgbescherming!

De nieuwe band had slechts een smal uitstekend randje als velgbescherming, dus ook daar zit veel verschil in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de borduur niet gewoon mooi aanvaardbaar en oprijdbaar schuin afslijpen ter ruime hoogte van jouw parkeerplaats dan kun je de normale maat op een 19" rijden.

Lol. In Haarlem heb je geen “jouw” parkeer plaats. Vaak is het “hopen” dat er überhaupt een plekkie is als je thuis komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Flying Dutchman was ook al aan het denken, het zal toch niet zo'n straat zijn. Blij hier dan met de Passie voor de raam vd living op de oprit.

Bumper aan bumper (trekhaak) fietsen tegen de gevel op 1 meter. Kinderen op skelters, honden die tegen .... arrrggh, de horror.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Bumper aan bumper (trekhaak) fietsen tegen de gevel op 1 meter. Kinderen op skelters, honden die tegen .... arrrggh, de horror.

 

Klinkt bekend. Ik speel in een band uit Haarlem en de halve band woont daar ook. Als ik daar es moet zijn parkeer ik de auto maar een halve km verderop... Zelfs de parkeergarage tegenover Patronaat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden met die krappe parkeerplaatsen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt bekend. Ik speel in een band uit Haarlem en de halve band woont daar ook. Als ik daar es moet zijn parkeer ik de auto maar een halve km verderop... Zelfs de parkeergarage tegenover Patronaat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden met die krappe parkeerplaatsen. ;-)

Dat had onze gitarist ook toen hij nog in Arnhem woonde. ‘s nachts terug komen van een optreden, geen parkeerplek te vinden en kwartier met gitaar en koffer moeten sjouwen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden