Ga naar inhoud
  • 0

Passat CC verlagen en originele demper (DCC) behouden?


GewoonJoey

Vraag

Zoals de titel al doet vermoeden, ik wil mijn Passat gaan verlagen en de originele dempers (DCC) behouden.

Nu had ik wel een topicje gevonden maar kwam hier niet veel verder mee.

Bij mij rust dus nog steeds de vraag of ik met alleen een setje veren de auto verlaagd krijg met behoud van de DCC?

 

Ps. geef ook even aan als ik gewoon op oudere topic kan reageren, dit kan niet op elk forum:)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Top, dan weet ik dat ik geen speciale dure set hoef aan te schaffen maar gewoon een degelijk setje veren.

Alleen even kijken wat ik met de velgen ga doen.

Ligt nu 19 inch onder maar zou mogelijk naar 20 willen gaan met een iets plattere band.

 

Maar nu eerst op zoek naar een mooi setje veren:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet er rekening mee houden dat je iets minder ver zakt dan aangegeven staat. Je veren icm dcc zijn al iets korter dan origineel. Dus als er 40 mm staat is het ongeveer 25 mm. De standaard dcc veren zijn al 15/20mm lager.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top, dan weet ik dat ik geen speciale dure set hoef aan te schaffen maar gewoon een degelijk setje veren.

Alleen even kijken wat ik met de velgen ga doen.

Ligt nu 19 inch onder maar zou mogelijk naar 20 willen gaan met een iets plattere band.

 

Maar nu eerst op zoek naar een mooi setje veren:)

20” is mooi om te zien maar je levert nog meer in op comfort. Ik heb 19” en rijd nu 18” winterset en vind 18” beter rijden.

Tevens word de bandenkeuze beperkt door de lage loadindex

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt ongeveer wel er word veelal gerekend met de standaard veren. Eibach gaf 30 mm aan maar was in werkelijkheid 20 mm. Was bij mij genoeg en zo houd je nog wat veerweg over. Met H&R heb ik (helaas) geen ervaring.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allemaal nog even goed uitzoeken..

Wil niet te laag gaan dat ik moeite ga krijgen met drempels.

De bedoeling is ook om wanneer deze bandjes op zijn te gaan kijken voor een ander setje velgen.

 

Valt natuurlijk niet te meten wat ik maximaal zou kunnen zakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allemaal nog even goed uitzoeken..

Wil niet te laag gaan dat ik moeite ga krijgen met drempels.

De bedoeling is ook om wanneer deze bandjes op zijn te gaan kijken voor een ander setje velgen.

 

Valt natuurlijk niet te meten wat ik maximaal zou kunnen zakken?

Wat je maximaal kunt zakken hangt ook een beetje af van de etwaarde en je bandenmaat. Ik rijd met 19” et44 8,5J met 255/35 en dat gaat met 4 personen en volle bepakking nog net goed ( ook met inveren). Met een 235 en de juiste etwaarde kun je een lagere setup doen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Eibach verlaagd wat minder maar is wel heel knap spul. Waar je vooral op moet letten is de rebound, een soort "na-hobbel". Bij sommige veren is dat behoorlijk irritant.

Op mijn andere auto heb ik een AST schroefset, helaas bestaat die er niet voor de CC anders zou dat mijn eerste keuze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mensen nog even terugkomend op mijn topic, auto is vandaag weggeweest naar de garage maar de bestelde eibach veren zijn mee terug gekomen..

Volgens de beste man (welke had gebeld naar de vw dealer) zou dit niet gaan lukken omdat ik de dcc dempers heb..

Nu dus mijn vraag hoe dit opgelost kan worden, als het uberhaupt wel klopt en problemen geeft met de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden