Ga naar inhoud
  • 0

Kachelventilator


Harrynak63

Vraag

De kachelventilator van mijn B7 piept soms irritant.

Vaak is dat als de knop van de ventilatorsnelheid 3 lampjes aangeeft. Als ik hem dan harder of zachter zet is het geluid meteen weg.

Ik heb de motor als eens uitgebouwd en schoongemaakt. Er was veel roest zichtbaar en ik heb er ook echt veel bruin stof uitgeblazen.

Het leek een tijdje te helpen, maar het probleem komt terug.

De motor loopt wel gewoon, maar als ik hem met het handje wil draaien loopt ie niet lekker soepel. Het probleem is dat ik niet weet hoe soepel het ding hoort te draaien.

 

Wie heeft ervaring met het gangbaar maken van die dingen of is dat niet te doen?

Hoor het graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zit inderdaad voor de voeten van de bestuurder, als je de handschoenenbak weghaald kun je er prima bij, soort bajonet sluiting. Ik heb de mijne een aantal jaar geleden vervangen met eentje van de sloop. Was toen helemaal stuk maar begint nu ook inderdaad een piepje te geven. Ik vermoed echter meer “vuil” in het systeem dan dat er een asje piept. Bij bepaalde druk is het namelijk te horen, en bij harder blazen niet, je zou dan eerder verwachten bij een asje dat ook het geluid toeneemt (of je hoort het euvel niet meer door de herrie van de blower ;-) 

radio een tikkie harder helpt trouwens ook prima ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beter bij Winparts een nieuwe bestellen, vervangen is zo gebeurt, je klikt hem er zo in als het handschoenenvak er uit is. Ben je meteen van het gedoe af.

Ik heb hem afgelopen zomer ook vervangen, ruim 750 euro bij de dealer inclusief montage, en bij Winparts 175 en een half uurtje werk.

Let op dat er in de conische plastic kap (onderkant) van de ventilator een gaatje zit om het water af te voeren, dit was bij de originele niet het geval waardoor het lager in het water kan komen te staan en dan kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden