Ga naar inhoud
  • 0

Derde remlicht 3c sedan heel vaag


thabomb

Vraag

Vandaag eindelijk aan toe gekomen om mijn wulfke mod te finetunen.

Ik heb deze op een high end 3c8 boardnet.

 

Echter bleek met testen dat mijn derde remlicht amper werkt, ik dacht eerst dat mijn raam te erg beslagen was, maar het is echt het licht.

Kan je in vcds iets instellen betreft de derde lamp?

 

Of is die doorverbonden met links of rechst, of zou gewoon mijn derde remlicht kapot zijn, en bij puur toeval als ik met de lampen bezig ga...

 

Iemand een idee?

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag eindelijk aan toe gekomen om mijn wulfke mod te finetunen.

Ik heb deze op een high end 3c8 boardnet.

 

Echter bleek met testen dat mijn derde remlicht amper werkt, ik dacht eerst dat mijn raam te erg beslagen was, maar het is echt het licht.

Kan je in vcds iets instellen betreft de derde lamp?

 

Of is die doorverbonden met links of rechst, of zou gewoon mijn derde remlicht kapot zijn, en bij puur toeval als ik met de lampen bezig ga...

 

Iemand een idee?

Het derde remlicht heeft volgens mij een eigen aansluiting op het boordnet.

 

Het zou kunnen dat de stekker (bij het derde remlicht zelf) een beetje roest heeft, waardoor hij niet goed meer door geeft.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het de unit zelf is, ik heb hem eruit en met 12 volt brand ie heel vaag net als in de auto.

tenzij er anders een ander voltage moet zijn is dit het probleem.

ook zat hij niet netjes geklikt maar vast gekit dus er is al eerder iets mee geweest.

De bevestigings-punten waren afgebroken.

 

Ik zag in vcds geen instelling om de derde remlicht uit te zetten of te dimmen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist een nieuwe geplaatst en hij werkt weer, schijnbaar begeven al mijn leds het langzaam :S

achter is nu in ieder geval compleet vervangen.

 

Part 1K5945097

3C5945087

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn buurjongen ontdekte dat na het parkeren het 3e remlicht van mijn  Passat tdi 1600 blue motion variant bouwjaar 2015 heel zachtjes bleef branden. Bij het openen van de achterklep ging het remlicht uit. Op het dashboard geen alarm en ook in de VW garage werd geen alarm geconstateerd. Aldaar werd vermoed dat een vochtprobleem in de kabel het probleem veroorzaakte. Hierover wordt in dit forum en elders daarvan melding gemaakt. In de VW garage werd over dit probleem het bestaan van een recente VW circulaire gemeld. De vermoedelijke oorzaak zou een lekkende ruitensproeier slang kunnen zijn. Inmiddels is het probleem door de VW garage gerepareerd. Daarbij is de kabelboom en het remlicht vervangen. Wellicht is ook een lekkend slangetje vervangen. Voor zover ik het denk te weten wordt het 3e remlicht onafhankelijk van de gewone remlichten via de boordcomputer aangestuurd hetgeen impliceert dat er een 12V leiding sluiting maakt met de plus draad van het 3e remlicht via een vochtbrug. De vervangen kabelboom in mijn bezit toont licht gecorrodeerde (groen uitgeslagen) connectoren hetgeen er op duidt dat de connectoren vochtig moeten zijn geweest. Een en ander bevestigd de vermoedens van derden op dit forum en last but not least de bekendheid van VW met dit probleem. Uiteraard kan ook langs andere wegen de kabel en/of connectoren vochtig worden.

Ik moet de garage rekening nog krijgen, maar vermoedelijk komt dat neer op ca. 4 uur service/diagnose, een kabelboom van 230 euro en een 3e remlicht. De door mij geschatte schade zal incl. BTW neerkomen op een bedrag van tussen de 500 en 1000 euro. Of een en ander onder de VW  garatie valt is nog een vraagteken. Vooralsnog mag ik hopen dat het probleem echt is opgelost en nooit meer terugkomt.

 

WillemO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@WillemO

 

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden