Ga naar inhoud
  • 0

Remklauw passat 3c vast?


Run-eh

Vraag

Hallo

 

Afgelopen zaterdag wilde ij mijn remblokken achter vervangen.

Nu heb ik netjes met vcds de handrem motoren open gezet.

Daarna klauw eraf en cilinder terug gedrukt met een 'tooltje'

Dit is rechts gelukt, maar de linkerkant wil niet terug!

Vanalles geprobeerd om er beweging in te krijgen.

Handremmotor losgehaald, kan met een torx sleuteltje gewoon draaien. Dus deze sit helemaal los, heb hem gedraaid tot ik weer tegen de cilinder aan kwam en een mm ofzo uitgedraaid zodat ik zeker wist welke kant ik op moest draaien om hem los te stellen.

Uit eindelijk iets open kunnen krijgen door de ontluchtingsnippel los te draaien.

Niet verder durven duwen omdat ik geen remvloeistof had en de auto savonds nodig had.

Heb de oude blokken er weer op gezet.

Heeft iemand hier een idee of een oplossing zodat ik de cilinder ver genoeg terug geduwd krijg.

Potje van de remvloeistof zit ook niet tot de rand vol. Heb de deksel eraf gelaten met terug duwen.

Rem blijft nu ook hangen wielnaaf is warm na het rijden.

Heb dit van te voren niet gemerkt of dit voor zaterdag ook al het geval was.

 

Gr rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

waarschijnlijk zit er corrosie op de zuiger. ziet er zo uit. is trouwens niet handig je remmen doen zonder dat je remvloeistof heb. denk dat je de boel moet reviseren. hier een Howe to, staat trouwens ook in de KB.

Achterremklauw revisie.pdf

post-18022-0-87254500-1516032796_thumb.jpg

 

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik aan de voorkant van de cilinder half omhoog gewipt heb hem niet helemaal eraf gehad.

Kan het ook het vierkante blokje zijn wat op het spindeltje zit zoals in de how to staat.

Of kan die alleen eruit als de zuiger er helemaal uit is.

Die kan er alleen maar uit als het uit elkaar ligt, maar als dit niet helemaal terug gedraaid is gaat de zuiger echt niet naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de motor ook eraf gehad.

En zelf gedraaid tot ik de zuiger naar buiten drukte en daarna terug gedraaid tot ik weerstand voelde. Neem aan dat ik dan tegen het einde aan zit.

Merkte wel dat ik hem met de hand verder terug draai dan met vcds

Ik weet niet of de stelmotoren de stand van de zuiger bij houden, maar als de zuiger uit is kan je met de hand het binnenwerk misschien te ver terug draaien zodat het 4kanje uit de zuiger komt, dan kan de zuiger daarna ook niet terug.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter, Is dat niet gebaseerd op de stroom (Amp) die de motor trekt dan op het aantal omwentelingen van de spindel? Dus als de spindel vast loopt, loopt de stroom ook op? Dan zou je dat dus ook hebben met een kleine verplaatsing.

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter, Is dat niet gebaseerd op de stroom (Amp) die de motor trekt dan op het aantal omwentelingen van de spindel? Dus als de spindel vast loopt, loopt de stroom ook op? Dan zou je dat dus ook hebben met een kleine verplaatsing.

Dat klopt, deze meet dan de stroom, kan je ook volgen via VCDS welke stroom er wordt gemeten bij deze test. Als je dan ziet dat 1 van de 2 motoren sneller zijn hogere stroom bereikt dan weet je wel hoe laat het is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja gaat 2 of 3x open en dicht.

Heb eeen filmpje gemaakt. Maar kan ik niet posten.

Dit gebeurt er :

Beide motoren zitten rond de 1.3a

Rechts bereikt 12 of 13a na +-7 sec en stopt dan met lopen en links duur dit +-12 sec.

Daarna nog 2x

Klopt ook omdat hier de blokken dunner zijn en dus de zuiger verder naar buiten kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat klopt. Maar omdat de zuiger links verder naar buiten zit heeft het blokje meer plaats om op en neer te gaan.

Kan het niet ergens anders in zitten?

Is misschien de remleiding ergens beschadigd/geknikt, omdat ik hem wel een stukje terug heb gekregen met de o tluchtingsnippel open, of zeg ik nu iets doms?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net alles losgehad. Klauw eraf gehaald.

Zuiger terug geduwd met een lijmklem.

Daarna uitgedraaid met de moer van de handrem. Zo een paar keer op en neer en werkt weer.

Heeft misschien binnenin toch iets niet lekker gezeten.

 

Bedankt voor jullie snelle reacties ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden