Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen twee-takt olie bijvoegen PD motoren


PietPassat

Vraag

Ik kwam op internet diverse stukken tegen over het toevoegen van twee-takt olie bij de dieselbrandstof bij met name de PD motoren, dit zou zorgen voor een rustigere loop van de motor wat uiteraard goed te verklaren is. 

 

Wat zijn de ervaringen hier op het forum en zou het toevoegen van tweetakt olie ook negatieve invloeden kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kwam op internet diverse stukken tegen over het toevoegen van twee-takt olie bij de dieselbrandstof bij met name de PD motoren, dit zou zorgen voor een rustigere loop van de motor wat uiteraard goed te verklaren is.

 

Wat zijn de ervaringen hier op het forum en zou het toevoegen van tweetakt olie ook negatieve invloeden kunnen hebben?

Ik weet wel dat er gebruikers zijn die 2-takt bijvoegen aan CR motoren. Zou beter smeren en de hd pomp minder slijten. Geen idee of het waar is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op andere forums en o.a. Duitse sites hebben ze het over 100ml/200ml op 1 tankbeurt met minerale tweetakt olie. Vol synthetische tweetaktolie zou meer as produceren wat er voor kan zorgen dat roetfilters snel vol gaan zitten. Gezien de lage verhouding zal het roken wel meevallen denk ik.

 

Ik heb zelf geen ervaring met het toevoegen van tweetakt olie, deze vraag was puur uit interesse. Persoonlijk denk ik dat een goede kwaliteit brandstof voldoende bescherming biedt voor de delen die gesmeerd worden door de diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden