Ga naar inhoud
  • 0

Afdekking reservewielbak B8 variant


sebmar

Vraag

Hoi, ik heb sinds gisteren m'n nieuwe passat variant highline business r, en deze heeft een variabele laadvloer welke ik momenteel in de hoogste stand heb staan. Hieronder zit echter de reservewielbak (met daarin een helix subwoofer/soundsystem) maar geen extra 'bodem'. Dit had ik.in de vorige auto (octavia combi) wel, en daar bewaarde ik bepaalde spullen welke ik niet iedere dag nodig had. Weet iemand of zo'n dubbele bodem ook beschikbaar is voor de B8?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, B8 heeft een bodem die in twee niveaus ingesteld kan worden zoals je zelf al hebt gemerkt.

 

Aan de zijkant heb je wat vakjes. Wel kan je de afdekrol onder de laadvloer kwijt als dat eens nodig is.

 

Zo heeft elke auto zijn eigenschappen.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat er misschien een afdekplaat beschikbaar zou zijn voor het reservewiel oid. Dan leg ik er zelf wel een dunne plaat multiplex overheen om zelf een dubbele bodem te maken.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien iemand tips hoe je die 'dubbele' bodem op laagste niveau legt?

Dit gaat toch niet even 'snel'?

 

De laadvloer is plooibaar in 3, maar het achterste stuk zit toch gewoon 'vast', tenzij je vanalles losmaakt.

En zelfs dan is het mij eigenlijk nog niet gelukt om die laadvloer lager te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is heel simpel. Als je de bodemplaat er geheel uithaalt en hem dan vanaf de bumper naar voren toe erin schuift, valt hij vanzelf in het diepste niveau.

Om hem weer naar boven te krijgen, moet je hem er weer naar achteren toe eruit schuiven en bovenlangs erin tillen en laten zakken.

 

groet

Peter

aangepast door PeterHimself
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eindelijk door dat dit blijkbaar niet gaat indien je een volwaardig reserve wiel hebt.

Wat ik dus heb....

 

Heb in tussentijd ook al zon rubberen VW mat in de koffer liggen, dus is eigenlijk niet meer van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kunt het wel doen als je volwaardig reservewiel hebt. je moet dan alleen het piepschuim gedeelte waar je krik etc in zit eruit halen (zit met 2 pinnetjes vast). Ik heb de krik etc in een zak in het reservewiel gelegd. 

note voor gebruikers met zo'n rubberen mat: door de rand van de mat kun je deze niet naar beneden schuiven, in ieder geval met de hoge rand die ik heb (aftermarket) niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dus ook een complete reserveset met wiel achterin, waardoor de bodem niet naar beneden kan. Is er geen piepschuim deel wat in het reservewiel past, zodat de bodem wel in de onderste stand past? In een andere post zag ik dit voorbij komen, er lijkt dus wel zoiets te zijn, maar dit is wel een sedan en ik ben niet zeker of dat ronde in het plaatje überhaupt wel een wiel is...

https://forum.vwpassat.nl/uploads/monthly_01_2019/post-18022-0-32420900-1547226645.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, helaas. Dat kan alleen als je je reserve wiel weg doet. Dan kan je zo'n piepschuim geval, nummer 11 op de illustratie hierboven, plaatsen. 

Wat je ook kan doen, dit heb ik ook gedaan, is al dat piepschuim spul eruit, reservewiel erin laten liggen en een zak o.i.d. waar je je gereedschap in kwijt kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
32 minutes ago, Ozzy said:

Nee, helaas. Dat kan alleen als je je reserve wiel weg doet. Dan kan je zo'n piepschuim geval, nummer 11 op de illustratie hierboven, plaatsen. 

Wat je ook kan doen, dit heb ik ook gedaan, is al dat piepschuim spul eruit, reservewiel erin laten liggen en een zak o.i.d. waar je je gereedschap in kwijt kan.

Thanks! Jammer dan... maar eens kijken of ik zelf wat kan fabrieken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden