Ga naar inhoud
  • 0

Ratel midden dashboard


Passat RF

Vraag

Hallo,

Nu mijn Passat storingsvrij rijdt kom ik aan andere dingen toe.

Een daarvan is een ratel vanuit mijn dashboard. Bij airco aan doet hij het op onwillekeurige tijdstippen. Bij airco uit niet. Airco is in dit geval klima. Dus uit is geen optie bij het rijden met dit weer. Het schijnt iets met het motortje te zijn die de schoepen of bladen open en dicht zet om de boel te regelen. Heeft iemand kennis aan dit probleem en een tip om het op te lossen.

Ik heb een B6 uit 2007.

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier hetzelfde als Wallyxr7. Na wisselen naar Gen2 heerlijk rustig in de auto. Let wel op dat er van Gen1 naar Gen2 wat draden omgepind moeten worden.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Mausey
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allereerst is het een producteigenschap, volgens vw. Bij mij zijn vrijwel alle motoren vervangen door nieuwere types, en het is iets minder geworden. Maar nog steeds aanwezig.

 

Het ombouwen naar gen2 of gen3 KAN helpen, maar hoeft niet perse. Sterker nog, ik heb bij iemand meegemaakt dat juist de terugbouw naar gen1 het systeem veel stiller maakte. Dus zeg het maar..

 

Het is een bekend probleem en de meesten zijn geholpen met een gen2 clima. Heb je het systeem al eens opnieuw gecalibreerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier hetzelfde als Wallyxr7. Na wisselen naar Gen2 heerlijk rustig in de auto. Let wel op dat er van Gen1 naar Gen2 wat draden omgepind moeten worden.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mausey dus je hoort niks meer na het plaatsen van de gen2.

 

En is het draden verzetten van gen 3 naar gen 2 hetzelfde

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allereerst is het een producteigenschap, volgens vw. Bij mij zijn vrijwel alle motoren vervangen door nieuwere types, en het is iets minder geworden. Maar nog steeds aanwezig.

 

Het ombouwen naar gen2 of gen3 KAN helpen, maar hoeft niet perse. Sterker nog, ik heb bij iemand meegemaakt dat juist de terugbouw naar gen1 het systeem veel stiller maakte. Dus zeg het maar..

 

Het is een bekend probleem en de meesten zijn geholpen met een gen2 clima. Heb je het systeem al eens opnieuw gecalibreerd?

Idd, opnieuw kalibreren.

Dat heeft wel geholpen bij een collega van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mausey dus je hoort niks meer na het plaatsen van de gen2.

 

En is het draden verzetten van gen 3 naar gen 2 hetzelfde

Nope geen geluidjes meer.

Draden ompinnen staat hier op het forum wel. Was volgens mij BJ afhankelijk.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij deed dat calibreren al aardig wat. Moet er wat langer in zitten/rijden om er zeker van te zijn maar nu is het na het starten heel even en daarna niet meer. Het is ook minder aanwezig. Voor calibratie deed hij het om de haverklap. Mijn probleem lijkt opgelost.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allereerst is het een producteigenschap, volgens vw. Bij mij zijn vrijwel alle motoren vervangen door nieuwere types, en het is iets minder geworden. Maar nog steeds aanwezig.

 

Het ombouwen naar gen2 of gen3 KAN helpen, maar hoeft niet perse. Sterker nog, ik heb bij iemand meegemaakt dat juist de terugbouw naar gen1 het systeem veel stiller maakte. Dus zeg het maar..

 

Het is een bekend probleem en de meesten zijn geholpen met een gen2 clima. Heb je het systeem al eens opnieuw gecalibreerd?

 

Ja meerdere keren, zowel met de gen1 als de gen 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden