Ga naar inhoud
  • 0

Af en toe zure lucht....


VW Marco

Vraag

Hallo allemaal,

 

Bij bijna elke autorit komt er via de ventilatieroosters kortdurend een zure lucht de auto binnen. Duurt ongeveer 30 seconden en is daarna weer weg.

Ik herinner mij dat mijn Polo bluemotion dit ook wel eens had.

Heeft iemand dit ook wel eens? Of wat zou het kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat zou verontreiniging in je ventilatie systeem kunnen zijn. Aangroei van bacteriën door vocht van de airconditioning. Hier zijn spuitbussen voor te koop om in je ventilatie systeem te spuiten die de bacteriën doden en je interieur weer een frisse geur geven.

Aha,klinkt logisch. Bedankt voor de tip, zal eens op zoek naar zo'n spuitbusje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Merkwaardig, een airco pomp heeft geen invloed op nare luchtjes.

Tenzij de verdamper nu constant koud is zodat de bacteriën die er op zitten geen stank afscheiden?

Dan heb je waarschijnlijk je airco altijd aan staan?

Airco staat inderdaad altijd aan, climatronic.

Verder geen idee, sinds de aircopomp vervangen is zijn de zure geuren ook weg. Daardoor mijn vermoeden dat het met elkaar in relatie stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je verdamper zit dus waarschijnlijk nog steeds vol met ranzige bacteriën die je nu niet ruikt omdat je verdamper altijd koud is.

Mits je interieurfilter schoon is en er nog steeds een zure lucht uitkomt als je de airco in "econ" stand zet zou ik toch maar eens de verdamper (laten) reinigen.

Beter voor je gezondheid.  :wink:

 

PS: De tip van Roy-01 is een goede tip, ik zet de airco altijd op "econ" 10 minuten voor ik aankom zodat de verdamper kan drogen.

Compressor is dan uitgeschakeld maar het klima systeem blijft verder wel werken.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon geregeld onderhoud laten geven is denk de beste oplossing

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

10 minuten voor aankomst je airco uitzetten zodat de verdamper kan drogen is wat mij betreft "regelmatig onderhoud"

Voorkomt de bacterie groei op je verdamper, kleine moeite, groot plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Interieur filter vervangen is met climatronic toch wel eens per jaar noodzakelijk. Scheelt veel in nare geurtjes....

Ik ben zelf wel eens verkouden geworden van de Gore lucht die uit de airco kwam nadat ik de hele winter geen airco gebruikt had. Tsja, was mijn eerste auto met airco, dus wat wist ik....

In het voorjaar een nieuwe filter erin, elke week minstens een half uurtje de airco laten koelen én 10 minuutjes voor stoppen de airco uit helpt enorm veel in vieze luchtjes voorkomen. Beter preventief dan achteraf met allerlei zooi aan de slag moeten om schimmel te doden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gebruik zelf onderstaande interieur filter, maar zegt denk ik meer over schimmelwerking in het filter zelf.

 

MANN-FILTER Interieurfilter

Frecious Plus Actief-koolstoffilter met meerwaardig fenol, Fijnstoffilter (PM 2.5), Met antibacteriële werking, Met schimmelwerende werking

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit het eens terug te lezen, maar is dit weer een product eigenschap? Als je iets in je auto hebt (zoals nu climatronic) dan lijkt me dat je deze "gewoon" kan gebruiken zonder al deze instructies. Iedereen die niet weet hoe een airco technisch werkt, 98% van alle mensen die een Airco hebben(?), doet dit niet.

 

Wat ik wil zeggen, de ontwerper/bouwer/dealer weet hoe de doorsnee autorijder is dus bouw het dan zo dat zulke problemen niet ontstaan.

 

Ik heb mijn climax 365 per jaar op auto staan, variërend tussen 20 en 24 graden (lekker warmpjes in de winter). Doet het altijd perfect zonder problemen. Laatste jaren doe ik jaarlijks de airco service.

 

Ik denk dat het sowieso door de airco service komt. Ververs je motorolie niet en je motor gaat eraan. Zo werkt het ook bij de airco vind ik.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden