Ga naar inhoud
  • 0

02432 - Linkermotor parkeerrem voedingsspanning


gpee

Vraag

Hallo,

 

Van de week begonnen met de achter remschijven/blokken te vervangen.

Maar tot de conclusie gekomen dat LA remvloeistof lekte, en RA niet meer terugwilde. Ook hadden beide motoren de welbekende scheurtjes.

 

Dus helaas de procedure moeten stoppen, en ik wist dat dit sowieso problemen zou opleveren omdat er overal gezegd word dat de spanning er op moet blijven etc. Maar ik kon op dat moment geen klauwen regelen.

Volgende dag 2 verse klauwen opeghaald die compleet waren nagekeken etc. Gemonteerd, ruzie gehad met het stekkertje. RA het stekkertje er op gekregen, maar LA niet met een "klik". Maar ik had geen tijd meer dus er weer mee gestopt. RA werkte gelijk als ik hem op de parkeerrem zette, maar LA niet.

 

Gisteren uiteindelijk met veel moeite LA het stekkertje goed gekregen maar ik blijf bovenstaande foutcode houden. 

 

Ik krijg met VCDS de code niet gewist, ook heb ik van de accu 30sec de plus er af gehad.

verder ook alles gedaan wat er bij ross-tech op de site staat. 

De foutcode blijft bestaan met een oude kmstand. 

 

 

Is er iemand hier die me verder kan helpen, en tips heeft voordat ik de klauw weer demonteer?

 

VCDS is legitiem, en is laatste versie.

 

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb
Part No SW: 3C0 907 801 G HW: 3C0 907 801 G
Component: EPB VD8HC005 013 0005
Revision: 013
Coding: 0000011
Shop #: WSC 00320 211 91729
VCID: 264310139112D62ECEF-8073

 

 

02432 - Linkermotor parkeerrem voedingsspanning

012 - Electrische storing in het stroomcircuit - MIL AAN

aangepast door gpee
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eindelijk opgelost;

 

 

Eerst getwijfeld aan het stekkertje, dus er draadjes tussen gezet met schuifjes etc. Werkte het nog niet.

 

 

Oude klauw gepakt, motor aangesloten en het werkte in eens. Auto van het contact, paar minuten gewacht en de nieuwe motor aangesloten en nu word hij wel aangestuurd...en alle foutcode's verdwenen.

 

Wat een raar gedoe :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om geen nieuw topic aan te maken met hetzelfde probleem.

heb vandaag ook de klauwen vervangen. 
eerst via vcds de klauwen “open” gezet, (ik hoorde heel kort wat gerommel vanuit de klauwen komen) de boel vervangen, ontlucht (zowel handmatig als via vcds)

en toen de klauw weer dicht willen zetten. 
er gebeurde niks, ook op kanaal 10 van testen gebeurde er niks. 

oude klauw/ motor aangesloten, nog niks. 
dashboard schakelaar eruit gehad en schoon gemaakt en nog niks. 4 foutcodes aanwezig

-02433

-02432

-02429

-02428


stukje gereden met een enorm irritante hand-rem piep. 
Vcds er weer op en hou nu 1 foutcode over

-02432

handremknop lijkt wel te werken, want rechts werkt erop. 
echter, kan ik ze nog steeds niet open of dicht zetten en ook de test werkt niet. 

wie weet nog goede raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De klauw en motor zijn nieuw, op een 12v voeding loopt de motor keurig. 
oude motor aansluiten geeft ook geen verbetering en blijft dezelfde fout code geven. 
meest irritante nu is het piepje tijdens het rijden en het knipperen van het rode rem symbool. Dit had ik voordat ik de klauwen en motoren wisselde niet. 
Is er te meten op de stekker of er überhaupt spanning op komt te staan? Of beter de draad zelf doormeten om te kijken of er een breuk zit?

zo ja, waar gaat de draad uiteindelijk naar toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens de schema's uit Dit topic komen er 3 voedingen op de parkeerrem module. Deze zit onder de middenconsole. Ook van hieruit worden de motoren gestuurd. Je kan dus even controleren of deze zekeringen nog intact zijn. Veronderstel dat 1 zekering voor de voeding van de module is, de andere 2 afzonderlijk voor de linker en rechter motor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
31 minutes ago, Diver said:

Al geprobeerd om de fout in de module zelf te wissen ipv clear all DTC

Yes. 
dat doe ik eigenlijk altijd. 
 

13 minutes ago, wulfke said:

Volgens de schema's uit Dit topic komen er 3 voedingen op de parkeerrem module. Deze zit onder de middenconsole. Ook van hieruit worden de motoren gestuurd. Je kan dus even controleren of deze zekeringen nog intact zijn. Veronderstel dat 1 zekering voor de voeding van de module is, de andere 2 afzonderlijk voor de linker en rechter motor. 

Ik ga hier naar kijken. 
let you/jullie know

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minutes ago, wulfke said:

Volgens de schema's uit Dit topic komen er 3 voedingen op de parkeerrem module. Deze zit onder de middenconsole. Ook van hieruit worden de motoren gestuurd. Je kan dus even controleren of deze zekeringen nog intact zijn. Veronderstel dat 1 zekering voor de voeding van de module is, de andere 2 afzonderlijk voor de linker en rechter motor. 

Nog 1 vraagje. Zekeringkast C en D volgens dat topic, zijn toch de kasten links en rechts van het dashboard ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja. Ik heb nu een gelijke storing. Rechts werkt wel, links niet.

nu zie ik bij de zekeringen zowel SC29 als SD30 staan en bij de 2e draad SC30 en SD31

welke zekering moet je nu hebben SC of SD?

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, Kevin Passat 2.0 zei:

Ik heb een 2006, zit daar veel verschil in?

Dat kan ik je zo niet vertellen. Dan moet ik de versnellingsbak code en de motor code hebben. Foto van sticker in het service boekje. Dan kan ik vandaag even kijken als ik tijd heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, dieseltje zei:

Ook zekeringen hebben dezelfde codering.

wat je hier helaas niet uit kunt halen is hoe de kabelboom loopt.

is er ook een overzicht wat de standaard leg routes zijn?

De route en overzicht van de bedrading van een auto ben ik ook nog nooit tegen gekomen. Het meeste ligt in de drempels den ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is voor mij meer de vraag of deze ergens samenloopt met de kabelboom van de brandstofpomp.

morgen ga ik de zekeringkast openen om te kijken of bij de garage daar wat is gekloot.

foto’s maken en verhaal halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden