Ga naar inhoud
  • 0

Advies remschijven


Martin-highline

Vraag

Hallo passat liefhebbers,

 

Ik heb een passat 3bg highline uit 2001 met een 1.8 t en automaat. Afgelopen oktober op vakantie geweest naar Hongarije en op de heenreis door de Alpen gereden. Na een uurtje of 2 door de Alpen had ik een stuk snelweg dus gas erop. Toen ik ineens moest remmen had ik ineens een hevig getril op het stuur. Conclusie, remschijven krom . Nu rijd ik meestal als ik thuis ben niet heel veel kilometer en zie amper een snelweg haha. Maar wil ze toch vervangen, zowel voor als achter. Voor heb ik vanaf oktober net voor me vakantie al brembo blokken voor laten zetten. Wat is nu een goede remschijf die de warmte kwijt kan? Er zitten nu originele op van Bosch. Ik zie door remschijven de blokken niet meer met al de mogelijkheden

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de powerdisc remschijven van ATE met keramische remblokken, dit remt super en een groot voordeel is dat je geen remstof meer op je velgen hebt.

Deze schijven zijn ontworpen voor een zware belasting en voorzien van groeven.

Oké dan, ik had begrepen en zelf nu ook gemerkt dat je in de bergen erg veel remt met de automaat en had het met de garage erover. Die zeiden wat je kan doen is geperforeerde schijven pakken. Gegroefde zouden remblokken "eten". Vandaar dat ik me eigen rot zit te zoeken. Zoek schijven die warmte goed kwijt kunnen maar wil ook niet om de 6 a 7000 km nieuwe remblokken steken

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké dan, ik had begrepen en zelf nu ook gemerkt dat je in de bergen erg veel remt met de automaat en had het met de garage erover. Die zeiden wat je kan doen is geperforeerde schijven pakken. Gegroefde zouden remblokken "eten". Vandaar dat ik me eigen rot zit te zoeken. Zoek schijven die warmte goed kwijt kunnen maar wil ook niet om de 6 a 7000 km nieuwe remblokken steken

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

In de bergen moet je zo min mogelijk remmen, gewoon op de motor afremmen en de automatisch bak kan je ook gewoon in een lagere versnelling zetten en zo op de motor afremmen ???? en zo spaar je ook je remschijven en blokken. aangepast door hcaluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze had ik ook op mijn gti zeer goede combi met weinig remstof op je velgen in mijn optiek. En voor een leuke prijs

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Was dat die set die je bij mij weg had Erwin? Dat was idd een goed remmende combi

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de bergen moet je zo min mogelijk remmen, gewoon op de motor afremmen en de automatisch bak kan je ook gewoon in een lagere versnelling zetten en zo op de motor afremmen en zo spaar je ook je remschijven en blokken.

Dat hoef je me niet uit te leggen, 17 jaar vrachtwagen gereden . Heb dat geprobeerd idd lagere versnelling kiezen maar op hellingen van 17 % naar beneden duwde hij nog fors naar beneden met zo'n snelheid dat het niet verantwoord werd met 2 honden achterin. Vandaar de vraag die ik stelde wat er mogelijk is

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Die zal ik denk ik niet kwijt kunnen in me nu 15 inch winterset . Voor de zomer een 16 inch

 

Haha nee gaat niet passen denk ik

Ben nog opzoek naar een breedset 19 inch

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Ja ik nog zo veel op zoek ook hahaha. Onder andere chromen roofrails en een soort roset aan de bestuurderszijde voor het bagagenet

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat hoef je me niet uit te leggen, 17 jaar vrachtwagen gereden . Heb dat geprobeerd idd lagere versnelling kiezen maar op hellingen van 17 % naar beneden duwde hij nog fors naar beneden met zo'n snelheid dat het niet verantwoord werd met 2 honden achterin. Vandaar de vraag die ik stelde wat er mogelijk is

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Oke , was niet naar bedoeld hoor???? . 17 jaar vrachtwagen gereden ? En beviel niet meer? Ik zelf rijdt nog steeds nu al 38 jaar. Wordt er niet leuker op????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was dat die set die je bij mij weg had Erwin? Dat was idd een goed remmende combi

 

Klopt edwin en later na de 8pot brembo ook dezelfde combi weet gemonteerd van Zimmerman super spul voor leuk geld.

 

Voor de vraag waar te bestellen zijn een hoop sites gewoon even googelen bijv autoonderdelenwinkel.nu

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden