Ga naar inhoud
  • 0

Gechipte 1.8t "regelt af" bij vollast


RogerPassat

Vraag

Mijn zoon heeft korte tijd geleden een passat 1.8t gekocht. Deze was bij aankoop gechipt. De verkoper heeft netjes aangegeven dat er een probleem bij vollast was, hij had er geen last van. De verkoper is terug geweest naar de tuner welke aangaf dat de lmm niet fris was. Verkoper heeft deze niet meer vervangen.

Echter begint het mijn zoon te irriteren en wil het opgelost hebben. De wagen is al eens uitgelezen zonder een log te maken.LMM en dumpvalve zijn inmiddels vervangen.

 

Het probleem is het volgende: als je het gas vol intrapt, schiet de wagen van zijn plaats (sneller als mijn gechipte 1.8t), maar heel snel is de trekkracht grorendeels weg. Bij het uitlezen zag je de turbodruk van 1.2 naar 0.6 bar terugvallen. Ook zie je op dat moment het ontstekingsmoment op +12% staan. Ook deze valt terug. Dan trekt ie weer en valt na 1-2 secoonden weer terug. Dit blijft zo doorgaan totdat je het gas loslaat. Wij en turbo-variant hebben wel een vermoeden waar het aan ligt (software) maar we willen eventuele hardwareoorzaken uitsluiten.

 

De wagen regelt zich af zonder in noodloop te schieten.

 

Wie heeft enig idee waar het aan kan liggen (buiten de chip, leverancier is bekend).

 

Hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar je geeft weinig info, ik kan niet ruiken dat er een monteur mee kijkt. Ik ken geen Kenny sorry! Maar zoals het er nu naar uit ziet, met de info die je geeft valt de druk van de turbo weg en komt weer terug! Maar als je niet vol uit gaat dan loopt ie wel normaal door!

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er geen hardwareoorzaken zijn (evt. gaan we onderdelen uit mijn identieke wagen wisselen), zal er zeer waarschijnlijk direct een andere chip geplaatst worden door een topper.

 

Eventueel de ecu wisselen. Maandag wordt ie gelogd en wat verder aan de orde komt.

aangepast door RogerPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net even op mijn factuur gekeken, staat bij mij ook niet op hoever hij is getuned,

staat alleen op:

Tuning VW Passat 1.4 TSi

DSG aangepast

Alleen aan de hand van de prijzen kan ik via hun website achterhalen wat ze gedaan hebben.

 

Heeft diegene die hem getuned heeft, ook een website? dan kan je misschien achterhalen 

hoe en wat  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had nog niet eerder van Tunex gehoord, maar ze schijnen al 12 jaar te bestaan, als ik tussen de regels door lees

wat ze aan info geven, dan geven ze aan dat de software die ze erop zetten, ontwikkeld, getest en nagemeten is

op testbank, als ik het dus vrij vertaal, zetten ze er een standaard tune file erop, dus niet de eigen software die

aangepast word.

Tevens vond ik de volgende tekst/advies van hun voor de 1.8T motor:

voor aanvang tuning moet eerst vanaf de 75.000km  de LMM vervangen worden, en vanaf 125.000km de Lambda sensor

vervangen.....

Dat soort uitspraken ben ik nog niet tegen gekomen bij andere tuners zoals JD/VAG/UT/ATM

en dat zet bij mij enige vraagtekens, 

 

Als ik mijn gevoel moet volgen, dan zou ik het eerder in de tuning zoeken dan elders, maarja, met gevoel kom je geen 

stap verder, dus meten is weten  :wink:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn werk zat om de hoek No Limit tuning, grote borden en een hoop auto`s met reclame een hoop aparte types ( te jong om een auto van dat type te kunnen betalen )  om het zo maar te zeggen, en was na een jaar of 2 alweer weg. ga dan maar eens terug als er wat is. Er zijn een hoop bedrijven die wat doen voor weinig, maar als je het goed wil doen kost het vaak iets meer maar is het wel goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

https://www.audiforum.nl/forum/techniek/motor-and-aandrijving/34858-tunex-chiptuning-ok.html

 

https://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=3368

 

stond nog wel een leuke opmerking in.....het is een veredelde Ebay file tuner,

en helaas toch ook motorblokken in de soep door verkeerde tuning / foutieve brandstofmengsels

 

Ik wil niet negatief doen, en weet ook wel dat er meer negatieve ervaringen gemeld worden dan positieve,

maar enige voorzichtigheid is wel op zijn plaats

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels oa contact gehad met mark van jd (waar mijn identieke motor ook getuned is) en ik kan hem de meetwaarden die morgen gemaakt worden doorsturen. (Blok 115-118 en 20) Hij gaf al aan dat de correctie betreffende de ontsteking extreem gevaarlijk is voor de motor. Mocht ons vermoeden bevestigt worden, maken we een "ritje" lochum.

aangepast door RogerPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden