Ga naar inhoud

Carplay - Apple Jailbreak Status


thabomb

Aanbevolen berichten

Ik heb een 2e handse galaxy S6 edge gekocht voor Android auto, deze ligt gewoon standaard in Dashboard kastje

s Waze, Youtubben etc etc.  :mrgreen:  :mrgreen:

 

Mijn Iphone gelijk maar weer geupdate naar nieuwste versie.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Foppert,

 

Hopelijk kan ik gauw de carplay gebruiken zoals het hoort.

Of je RCD330 updaten zodat je ook android auto kunt gebruiken.

 

Je koopt een Samsung S4 of hoger (geen Mini) installeerd android Auto APK, Car Tube (youtube) en Waze etc etc.

 

Met Android Auto is nl nu meer mogelijk, Apple heeft de boel dicht gespijkerd.

 

Ik zelf bel gewoon met mijn Iphone en de Android ligt in het Dashboard kastje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Fopperr ik heb mijn rcd 330 geupdate, nu kan deze ook android auto aan.

Nu kan ik gewoon youtube, waze, google maps gebruiken ook vlc player.

 

@@karta er is een ingang gevonden voor ios 11.2 echter is deze nog niet openbaar gemaakt.

 

Er zijn diverse jailbreaks als electra en liberios echter zijn de apps die wij willen gebruiken voor carplay afhankelijk van het een up to date substrate ondereel van Cydia.

de ontwikkelaar werkt daar aan maar deelt geen status hoe ver hij is.

 

Een goed alternatief is wat Ronald zegt, koop een android 5 toestel die mirrorlink ondersteunt, je kan dan of a. mirrorlink gebruiken of b. android auto.

Mijn advies is neem een samsung bvb s5 zie je doorgaans al voor 50, beschadigd scherm maakt niet uit. internet pak je door je huidige toestel en hotspot mode te zetten.

 

mirrorlink is ook leuk in combi met LG mirrordrive je kan dan je hele toestel op je radio krijgen.

 

Toch blijf ik hoopvol wachten op Cydia, ik vind de integratie mooier van carplay :)

 

Carplay kan nu ook whatsapp aan https://tweakers.net/nieuws/134579/whatsapp-ondersteunt-apple-carplay-met-nieuwe-versie.html

dat is dan wel weer aardig.

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnks Roy!

 

Hoe doe jij dat met apps die niet meer werken met de voorlaatste versie waarvoor de jailbreak binnenkort hopelijk vrij wordt gegeven. Ik merk nu al een aantal apps die niet meer werken.

 

Toevallig kreeg ik van mijn schoonmoeder een aantal oudere smartphones wo een samsung S4. Deze draait max op android 5.0.

 

Deze zou moeten werken, begreep ik. Ff nieuwe batterij en usb poort laten omsolderen en ik heb hetzelfde.

 

Liefste goede jb met alle werkende apps maar als alternatief zie ik wel wat in S4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedeavond allen,

 

ik leer steeds meer via je deze weg.

top moet ik zeggen.

ik moet wel zeggen dat ik wel met apple iphone x wil blijven werken . natuurlijk is het lastig omdat Apple alles dicht heeft staan.

Heb het wel geprobeerd met S5 maar ben toch niet zo er meer in thuis . mn hele hebben en houwen staat op de iphone . 

Ik heb er wel inmiddels cydia erop gezet maar de NGX player kan die niet vinden en deze heb je nodig om alle niet geautoriseerde programmas af te spelen.

Het is zonder `Cydia zeer beperkt vind ik 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cydia is nog niet compatible met ios 11 en sommige 64 bit toestellen.

Ik weet niet welke ios versie draait maar dit kan goed mis gaan.

 

Zolang de update er niet is zou ik er van weg blijven, tenzij je developper bent of weet wat je doet.

 

NGX play of nog beter Cardbridge werkt met ios 10 waar cydia wel op werkt, als je dat hebt heb je geluk.

Voor cardbridge kan je beta tester worden al weet ik niet op het programma nog open is voor buitenstaanders.

 

Cardbridge zal niet eerder voor ios 11 uitkomen dan dat Saurik cydia update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Het goede nieuws is dat developer Coolstar in samenwerking met andere uit de scene het voor elkaar hebben alle functies voor Cydia werkend te krijgen.

Dit betekend dat we elk moment een update kunnen verwachten met een ios 11 JB (t/m 11.1.2) met cydia.

 

Nu het slechte nieuws, de developers van zowel ngxplay als carbridge geven niet thuis als het om dit project gaat.

Hopelijk draaien ze bij als het er eenmaal is.

Anders blijft het wachten op Saurik, het gerucht is dat cydia 28 feb 10 jaar bestaat en dat er misschien een release gaat plaatsvinden.

Echter vind ik hier geen fundering voor dus het blijft een gerucht.

 

To be continued...

 

Mocht iemand willen jailbreaken voor andere tweaks of je iphone the customizen zou je dit kunnen checken https://coolstar.org/electra/

Alles is op eigen risico, als je niet weet wat je doet kan het instaleren van een beta jailbreak slecht uitpakken :)

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Woop Woop kleine update: er komt schot in de zaak, Ontwikkelaars testen nu Cydia met Electra JB, er moet nog wel wat gebeuren maar er is een hoop onderweg.

Hou deze man op twitter in de gaten https://twitter.com/coolstarorg

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Kleine update:

 

Jailbreak ... Check

Cydia working ... Check

 

We zijn er bijna, jailbreak draait stabiel, Cydia werkt.

Zijn al aardig wat tweaks en thema's / widgets die werken.

 

Nu wachten tot cydia aankopen toelaat en de carbridge developer het op bigboss zet.

 

How to voor wie geïnteresseerd: (LET OP EIGEN RISICO, Ik neem geen verantwoordelijkheid voor welke vorm van schade dan ook) 

Ik heb het nu draaien op mijn Iphone 6 met ios 11.1.2 en dit draait goed. ik kan niet zeggen hoe het met andere ios versies en telefoons is.

 

1. maak een (gratis) developer account aan bij apple op je apple id (of maak een nieuwe)

2. verbind je phone met itunes MAAR UPDATE NIET JE TELEFOON!!

3. login met itunes op je developer account (staat ergens bovenin onder account)

4. download Cydia Impactor en de ipa Electra jailbreakfile. ( http://www.cydiaimpactor.com/ ) en ( https://coolstar.org/electra/ )

5. start Cydia impactor en sleep de ipa file erin, login met je developer apple account en electra wordt geinstalleerd.

5a. koppel je telefoon niet los tussen stap 2 en 6!

6. vertrouw de app op je iphone bij instellingen-algemeen-apparaatbeheer en start de jailbreak.

7. als alles goed is gegaan ben je nu jailbroken :)

 

Nadelen zijn dat je elke 7 dagen opnieuw moet vertrouwen bij een gratis developer account.(betaald is het meen ik een jaar)

Ik gok dat je bij een koude start van je telefoon opnieuw electra moet draaien. (ik reboot nooit)

Niet alle apps en thema's werken nog kijk goed op internet welke goed werken voordat je wat installeert.

zie oa: https://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/7q9hu8/discussion_electra_compatibility_sheet/

 

Alles is op eigen risico, als het mis gaat kan je je phone bricken of in bootloop raken waardoor je naar de laatste versie moet herstellen en jailbreaken daarna onmogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nader inzien zou ik iedereen AFRADEN Electra te installeren.

 

Ik heb vandaag met gedoe mijn toestel kunnen redden met ios 11.1.2

Nadat Saurik een update deed aan een onderdeel van Cydia. (APT)

 

Blijkbaar is hij niet van plan om de Electra jailbreak te gaan ondersteunen.

Omdat Electra om cydia heen is gebouwd is het zeer waarschijnlijk dat je een crash krijgt bij een update zoals ik vandaag ook had.

Als gevolg kan je dus niet updaten, echter als ngxplay voor ios 11 komt is mijn doel al bereikt.

 

Maar voor de meeste gebruikers is het toch aan te raden te wachten tot Saurik met iets komt wat officieel cydia support.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden