Ga naar inhoud
  • 0

Slechte H7 verlichting 3c


maurice1970

Vraag

Hallo Leden,

 

Ik heb al een tijdje een 3c station van 2007 met H7, en daar zitten een soort lenzen voor. Nu heb ik een paar weken geleden de lampen vervangen omdat er eentje defect was, deze vervangen door Philips xtreme vision H7.

Ik heb toen gelijk alle 4 de H7 lampen vervangen door deze xtreme vision. 

 

Wat me nu opvalt is dat mijn lichtopbrengst een stuk minder is dan voorheen met dimlicht ondanks de xtreme met 30% meer opbrengst! Het groot licht werkt prima.

 

Voorheen had ik osram H7 55w lampjes als groot licht en philips H7 55w als dimlicht, onduidelijk wat voor type lampjes maar niet zo wit als de xtreme en toen was de lichtopbrengst wel in orde.

 

Ik ben bij de garage geweest om de lampen te laten beoordelen of deze misschien verkeerd stonden afgesteld, maar hier was alles goed.

 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? 

 

Zijn er misschien led lampen op de markt die geschikt zijn als dimlicht en meer lichtopbrengst genereren?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden...

 

Gr,

Maurice.

aangepast door maurice1970
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook philips erin voor de kleur maar het licht(opbrengst) valt mij ook vies tegen.

Nadat mijn lampen gepolijst zijn werd het wel beter maar nog niet goed genoeg.

 

De osram night breker plus zou nog net iets beter zijn maar een beter alternatief is aftermarket xenon iets van max 6000k dan heb je en een mooie kleur en meer licht :)

Led heb ik zelf geen ervaring mee in een passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is mij ook al eens opgevallen dat oa Blue Vision en Xtreme Vision van Philips voor het oog lijkt alsof ze minder lichtopbrengst hebben,

maar het zit hem oa ook in de kleur.

Sowieso vind ik de levensduur zeer bedroevend van die lampen, ook Osram heb ik geprobeerd, maar daar zie ik geen meerwaarde in,

gaan naar mijn idee echt niet veel langer mee, lichtopbrengst is ook niet echt merkbaar.

 

Sinds een aantal jaren gebruiken we in onze auto's Philips Premium, gewoon bij de Gamma vandaan, gemiddeld gaan ze 30.000km mee

en hebben en mooi lichtbeeld en lichtkleur.

Al moet ik zeggen dat ik recent lampen van de Aldi had gekocht, met volgens zeggen 5000K kleur, en zowaar is de kleur net iets

lichter als die van Philips 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C icm aftermarket xenon --> je gaat nooit nog terug naar halogeen

Gewoon een mooi kwalitatief aftermarket setje kopen en je krijgt een wereld van verschil, of het zou moeten zijn dat jouw reflectoren in de koplamp verweerd zijn maar gezien het gemeten lichtbeeld goed is zie ik daar geen problemen in.

staat hier nog een mooi kwalitatief setje in de verkoophoek --> http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/42389-pilot-digital-line-plus-h7-6000k/

 

ivm ledlampen zit er meestal een koel ventilator of koelvinnen achterop waardoor inbouwen in de passat koplamp zeer moeilijk is gezien de beperkte plaats in de koplamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Grappig ik heb hetzelfde met mijn 3b, dacht al dat ik gek was. Maar het klopt dus toch dat die gewoon veel minder licht geven. Ik was al boos geworden op moeder de vrouwn die niet meer in het donker wilde rijden, zal vanavond maar een bosje bloemen meenemen. :blink1:

 

sorry voor het inbreken, maar mocht er iemand een setje weten voor een 3b dan hou ik me aanbevolen, echt geen verstand van xenon en wat goed is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Fastbright FB3 incl canbus adapters en werken feilloos. Starten net zo snel als oem op. Kost ca €50,- op Ali.

 

Zorg ervoor dat je of een canbus-geschikte set vindt of dat je canbus adaptets erbij koopt. Ik had de niet-canbus-geschikte uitvoering en dat werkt niet.

Dit geldt overgens voor alle xenonkits.

 

Als je intersse in de fb3 hebt zal ik straks de link wel even opzoeken.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je veel op nat en donker wegdek rijd zou ik niet hoger dan 5000k - 5500k nemen.

Hoe hoger hoe meer licht geabsorbeerd wordt door de weg.

Ik heb nu 1 jaar de Philips 4800k D3S x-Treme vision erin zitten en dat kijkt erg prettig.

En naar verloop van tijd gaat de kleurtemperstuur ook nog iets omhoog.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je veel op nat en donker wegdek rijd zou ik niet hoger dan 5000k - 5500k nemen.

Hoe hoger hoe meer licht geabsorbeerd wordt door de weg.

Ik heb nu 1 jaar de Philips 4800k D3S x-Treme vision erin zitten en dat kijkt erg prettig.

En naar verloop van tijd gaat de kleurtemperstuur ook nog iets omhoog.

Die kleurtemperatuur gaat toch juist omlaag? Heb al aantal sets gehad van 5000k en deze werden na verloop van tijd wat geliger. Of interpreteer ik het verkeerd, dat een lager getal een hogere kleurtemperatuur heeft?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is na heel wat branduren dat ze gelig tot roze gaan branden.

De meeste nieuwe xenon lampen gaan na inbranden een wat hogere kleurtemperatuur hebben.

Bij aankoop van mijn xenon lampen stond dit er ook bij beschreven. 5000K en na inbranden ca 5500K

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar 5000K geeft idd meer licht dan 6000K. Had een paar maand terug tijdelijk 6000K in de koplampen. Qua looks mooi maar merk een wezenlijk verschil qua lichtopbrengst (zelfde lamp enkel andere kleur). Bij 6000K zie je de nummerborden in de verte meer oplichten maar bij 5000K heb je veel meer zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou me wat lichtsterkte niet te veel focussen op de kleur temp. maar op de lampen zelf. Er zit echt heel veel verschil in kwaliteit tussen vooral bij de goedkopere Xenon setjes. Ook de kleurtemp van de goedkopere lampjes komt niet altijd goed overeen.

De meeste automerken hebben bij oem xenon tussen 4000k en 4500k. Bij chinese setjes heb ik vaak gehad dat ik 6000k lampen nodig had om oem 4500k te matchen kwa kleur.

 

Bij mijn vorige auto ben ik op gegeven moment over gestapt van een chinees setje naar MaxxPro. Nou dat was een enorm verschil in lichtbeeld. Ook veel snelle op volle sterkte.

 

Zullen vast wel hele goede chinese setjes tussen zitten hoor. Maar geeft wel aan dat er veel kwaliteits verschil kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd in de Caddy met 2800K.....dus geel licht, nat en sneeuw is het een verademing,

in de Fiesta zit dus Philips Premium, deze geven volgens hun gegevens rond de 32/3300K

en in de Passat zitten lampen die rond de 4000K moeten zitten

Ja, xenon is beter en mooier, maar staar je niet blind op de kleur, let ook even op de Lumen,

vaak "vergeten" een hoop fabrikanten hun Lumens erbij te zetten.

Voor de beeldvorming:

een standaard halogeen H7 die bv 3300K kleur geeft en 1400 Lumen, kan meer lichtopbrengst

hebben als een goedkope Xenon die op papier 2800 Lumen zou moeten hebben, maar slecht

in elkaar is gezet.

 

Overigens word je behoorlijk in de maling genomen met die Philips Xtreme Vision,

als je op hun site gaat kijken, en de Lumen in de gaten gaat houden, zie je dat 

zowel de Premium, als ook de Xtreme dezelfde Lumen van 1500 heeft, alleen de

kleur is anders, ze beweren dan wel weer dat de Xtreme 100 uur langer mee gaat,

er staan genoeg verhalen die dit tegenspreken :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik uit alle reacties begrijp is dat halogeen niet de oplossing is om meer lichtopbrengst te verkrijgen. Een xenonconversie lijkt de oplossing, mits je de juiste waarden hanteert. Wat voor kleur, hoeveel K, vind ik allemaal minder belangrijk... ik moet gewoon de weg voor me voldoende verlicht hebben. Voor nu is mijn gevoel de oplossing om een xenonconversie te doen met ongeveer 4000 of 5000 K.

 

Allemaal bedankt voor jullie berichten!  :thumb: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze er al 7 jaar in zitten, wel een keer de lampen vervangen omdat de lichtopbrengst terug loopt.

https://www.navaudio.nl/xenon-verlichting/plus-pro-extra-kleine-ballast-complete-xenon-verlichting-set-957

Ziet er ook goed uit! Lijken wel op de fb die ik heb, alleen ontbreekt t serie nummer.

 

Doen ze t goed? Veel licht en geen storing? Voor die €60,- kun je ook geen gezeur hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden