Ga naar inhoud
  • 0

DDC schokbrekers welke?


Hece

Vraag

Onlangs tijdens apk keuring kreeg ik de opmerking dat mn schokbrekers achter vervangen moesten worden. 

Ik had al een vermoeden dat ze defect waren omdat ik trilling ervaarde. 

De monteur liet me ook zien hoe de achterbanden waren versleten, helemaal 'geribbeld'. Oorzaak zou de schokbrekers zijn. 

 

Als ik op internet zoek, kom ik  uit op de Monroe c1415 uit. Zo'n beetje de enige electrisch verstelbare schokbrekers. Echter, bij de details staat dat het niet geschikt is voor 18" inch velgen.  Ik heb juist 18" inch Interlagos er onder zitten. 

 

Weet iemand welke schokbrekers wel geschikt zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • 0

 

zou behoorlijk in de aanschaf schelen. Maar het is natuurlijk wel een gok of ze in orde zijn...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is waar maar voor dat geld heb je nog niet 1 nieuwe. geloof dat ze perstuk zo'n 350 euro kosten.

Klopt, ik denk dat ik de gok ga wagen. Echter de verkoper wilt niet verzenden, enkel ophalen in ... Wolfsburg :(

Kijken of ie over te halen is..

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0
  • 0

Wanneer deze dempers maar 60K hebben gemaakt is dit niet raar geld. H&R veren leveren tussen de €80/100 op.

Maar een auto van 2010 met slechts 60K is niet echt aannemelijk. Ze zien er echter wel fris uit, de dempers die ik aan @@Postie verkocht hadden meer kilometers en hadden meer roestige plekken rond de lassen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

De eerste verkoper wilde niet meewerken en heeft inmiddels zn ad al verwijderd. 

 

In principe zijn alleen de schokbrekers achter de boosdoeners. Maar ik heb besloten om toch de hele set te bestellen, de voorste zijn al begonnen met kraken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog even op 2 adressen in België gehoord maar daar lag op dit moment ook niets.

Ik heb mijn dempers vorig jaar ook gedaan maar ik hoefde niets aan te melden.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat je de accu ontkoppelt en dat je die pas weer aansluit als alle connectoren weer op de schokdempers zitten anders heb je kans dat de module opnieuw aangeleerd moet worden. Gelukkig kan dat wel tegenwoordig ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Hece Ga je de veren ook monteren? Zou van te voren even de codes op de veren opzoeken op internet. Ze hebben nogal wat gewichtsklasse bij H&R.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

Tnx voor de tip. 

 

Nee, ik denk niet dat ik ze ga gebruiken. Volgens de H&R site zijn dit wel de juiste. 

De cc is al laag genoeg :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden