Ga naar inhoud
  • 0

Een goed begin is het halve werk


Turboronnie

Vraag

Hallo allemaal,

 

Allereerst iedereen de beste wensen en veel veilige kilometers voor 2018.

 

2018 een jaar dat voor mij niet spectaculair is begonnen.

ik heb mijn Passat vanmorgen bij de dealer moeten achter laten, met een tot op dat moment onbekende storing.

 

Vanmorgen ging mijn vrouw met de auto op pad, maar verder dan 100 meter is ze niet gekomen. Gelukkig hebben we nog een Up!, dus kon ze nog wel op tijd naar haar afspraak.

 

Wat was het probleem?

Eerst wilde de Passat niet starten, maar na even proberen sloeg hij toch aan.

Toen ze wilde wegrijden, begon hij te horten en te stoten en heel erg te roken.

 

Iets in mij zegt, nee roept foute boel.

 

Met een beetje voorzichtig rijden, ben ik bij de dealer gekomen. Ze hadden niet direct tijd, dus of ik hem achter wilde laten.

Ze zouden hem aan de diagnose hangen en me op de hoogte brengen van de storing.

Ik moet er nog wel even bij vertellen dat zowel het EPC als motormanagement lampje gingen branden.

 

Na een uurtje of twee werd ik gebeld door de dealer. Ze hadden het euvel gevonden. Er blijkt één van de verstuivers kapot te zijn. En in plaats dat hij geen brandstof geeft, geeft hij zo'n beetje continu brandstof.

Helaas hadden ze hem niet op voorraad, dus moet ik even tot morgen wachten.

 

Ben wel heel benieuwd of het euvel daarmee is verholpen.

 

Iemand hier ook ervaring mee?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hopelijk ben je hiermee geholpen.

 

Ik ken de symptomen vwb horten stoten en het erge roken. Ik had ook een kapotte injector. Deze is vervangen en probleem leek weg. Enige tijd later bleek mijn hd pomp kapot. Gelukkig garantie maar je kunt behoorlijk leeglopen op een kapotte hd pomp en vooral op de gevolgschade.

 

Als de auto toch bij de dealer staat; vraag hen even of ze je brandstoffilter willen checken op metaal slijpsel.

 

Kijk maar eens op onderstaande link. Het hoeft uiteraard niet zo te zijn maar sommige zaken gaan niet zomaar kapot en gezien de kosten van het vervangen van bijv injectoren is het goed om even na te kijken of er problemen zijn omtrent de hd pomp.

 

https://www.audiforum.nl/forum/model-specifiek-forum/audi-a4/b8-2007-2014-/98958-2-0-tdi-metaalslijpsel-in-hogedruk-brandstofpomp-bosch-cp4-xx.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden