GlennBE Geplaatst 2 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2018 Ik heb onlangs een Vw passat b7 2.0Tdi CR 100kw/136pk aangekocht Ik vind voor zijn pk's dat hij niet echt overdreven accelereert. Dus dacht ik aan chiptuning,heeft iemand hier ervaringen mee met deze wagen? Ik heb nu 34000 km en zou er graag nog heel lang mee rijden. Is chiptuning dan aangeraden? Ik dacht aan JD,Ecu soft,Vagtechniek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 2 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2018 Heb een 2.0tdi cr uit 2012. Heb software van JD maar tuning is gedaan door @@Vdub (werkt ook nog een bij JD) en heb geen moment spijt. Auto rijdt veel soepeler en de motor is veel krachtiger. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 2 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2018 Heb de mijne bij vagtechniek laten tunen en geen moment spijt van gehad. Is een 2009 2.0TDI CR 140 pk 320Nm na tuning 190pk en 420Nm wel met verwijderen roetfilter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 2 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2018 Vagtechniek is ook oke www.vagtechniek.nl Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 GlennBE Geplaatst 2 januari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2018 @@Dabrother Bedankt,heb me ondertussen voorgesteld,wie is er dan nog van zelzate hier? Ik heb net bij vagtechniek zitten kijken en die staan me wel aan,in combinatie met egr wegprogrammeren,want vind dat men passat niet erg zuinig is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 GlennBE Geplaatst 2 januari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2018 @@Dabrother Zal ik zeker doen,zoek nog iemand uit men buurt die verstand heeft van omzetting Halogeen naar xenon-led Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 3 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2018 Ik ben destijds bij Apec in Deinze geweest en nog geen moment spijt van gehad. En ik ben diegene die ook van Zelzate is . Door wat activiteiten die ik deed op het forum is Zelzate voor de meeste leden niet echt onbekend. 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 3 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2018 Welkom hier. Inderdaad peter jij hebt zelzate wel op de kaart gezet inderdaad ???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 3 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2018 Welkom hier. Inderdaad peter jij hebt zelzate wel op de kaart gezet inderdaad Voor het forum dan toch, voor de rest heeft de Zelzaatse reputatie en Eddy Wally dit gedaan 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bgtdi Geplaatst 3 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2018 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 3 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2018 Weet het nog als de dag van gisteren @@wulfke. De uitvaart van wally wat was het druk in zelzate en de kerk klokken bleven maar gaan. Maar jij liet je niet van de wijs brengen met de kabels trekken voor de wulfke mod???? 5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ramon_Passat_B7 Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Onlangs mijn B7 bij de dealer op de hoek gebracht, kofferslot kapot. Werd keurig netjes vervangen én de sjoemelsoftware update erop gezet. Auto rijdt verder prima, maar verbruik bij stadsverkeer is fórs omhoog gegaan, zeker meer dan 15% verhoogd..... Welke opties staan me nog ten dienste? De auto is verder in onderhoud bij VAGtechniek, maar aangezien dat ruim 100km van huis is had ik geen trek om voor een simpel slotje zo ver te rijden. De dealer zou het ook wel kunnen, en de meerprijs was me de extra tijd/rit niet waar. Op de site van VAGtechniek hebben ze diverse tuning opties, stage 1, 1+, 2, 2+. Er zit nu fabriekssoftware in die op 177pk is afgesteld en dat is voor mij eigenlijk wel genoeg. Ik zie dat er tussen 1 en 1+ slechts 10pk verschil zit en de uitdraai hoef ik niet. Dat is mij geen €150 waard. Wat is veilig en verantwoord? Andersom kan ik voor €429,- ook heel veel diesel kopen om het verschil in verbruik te compenseren. Lastig, lastig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Afgezien van verbruik zal je auto veel beter en soepeler rijden. 177pk zal genoeg maar na chippen gaat dit over de 200pk. Door de sjoemelsoftware gaat je dpf en je Egr eerder kapot. Bij elkaar toch €2500,- aan reparatiekosten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nietsnut Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Daarom komt er bij mij een leeg DPF onder en wordt de EGR afgedopt: * sjoemel-update wordt gerollbacked naar een oudere versie * tuning naar 180 pk Geen gedoe meer 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Dpf wilde ik eerst ook alleen ze gooien hier de TÜV op de kop en de mijne was nog langer niet vol. Met een CR moet je niet te zuinig willen rijden. Motor/hd pomp wordt veel beter gesmeerd als je lekker doorrijdt ???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ramon_Passat_B7 Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Met een CR moet je niet te zuinig willen rijden. Motor/hd pomp wordt veel beter gesmeerd als je lekker doorrijdt Tsja, heel veel dingen in de auto werken beter met wat meer gas erop. Ik moet echter zo'n 30000km per jaar doen tegen €0,19/km. Dus voor mij is het belangrijk om niet teveel kostbare diesel te verstoken, want anders kom ik niet uit de kosten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Tsja, heel veel dingen in de auto werken beter met wat meer gas erop. Ik moet echter zo'n 30000km per jaar doen tegen €0,19/km. Dus voor mij is het belangrijk om niet teveel kostbare diesel te verstoken, want anders kom ik niet uit de kosten.Dat zie je verkeerd???? Maar denk dat 0.19ct per km niet haalbaar is met een Passat, dan had je een Up! Moeten kopen???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nietsnut Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 (aangepast) 30.000 km * 0.19 = 5700 MRB: -1640 Diesel -2340 Verzekering -600 Over: 1120 12 januari, 2018 aangepast door Nietsnut 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ramon_Passat_B7 Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Even narekenen: €2340,- diesel / €1,25 = 1872 liter 30.000km / 1872ltr = 16km/ltr = 6ltr/100km Dat haal ik wel met 80% snelweg en constante snelheid 100-120km/h. Komt er veel stadsverkeer cq wisselende snelheden bij, dan kom ik daar niet aan uit. Een UP! hoort jammer genoeg niet tot de mogelijkheden. Er moeten nogal wat spullen mee, dus laadruimte was een belangrijk aandeel bij het kopen van een auto. Een Caddy zou de beste keuze geweest zijn qua werk, maar ik wil de luxe en achterbank niet missen. En Caddy Tour vind ik niet zo mooi (alhoewel, grey metallic met getinte ramen...mwah, best lekker) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Jullie vergeten de aankoop/afschrijving en onderhoud. Enfin, waar hadden we t over.. oja, chippen van je auto; het is een investering maar je krijgt er ook echt veel voor terug. Vooral als je veel km’s maakt is een sterkere en soepelere motor fijn. Succes bij je keuze???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nietsnut Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 @@Fopperr: ik vergeet niets, want de "over" post is voor onderhoud/upgrades/schades en de aanschaf en afschrijving betaal je altijd uit privegelden. Zelf heb ik in 2017 € 4.016,22 uitgekeerd gekregen van mijn baas en daarvan kan ik het operationele deel afdekken, deze auto hoop ik maximaal 10 jaar te rijden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Dat zeg ik, autokosten red je niet binnen de 0.19ct per km. Je werkgever mag dan 0.19ct per km belastingvrij vergoeden of als zelfstandig ondernemer 0.19ct per gereden km van je inkomsten aftrekken, dan nog moet de auto gekocht worden. Ik bekijk t zo; netto red je het binnen de 0.19ct per km maar bruto zitten daar gewoon meer kosten bij. Maar laten we t over chippen hebben, moet veel teveel nadenken bij t geleur over km vergoedingen. ???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nietsnut Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 (aangepast) @@Fopperr: klopt. Tijdens mijn studie werkte ik als koerier (met de Golf II) en kreeg toen hfl 0,50 / 0,55 per km zonder/met mobiele telefoon. Diesel kostte toen hfl 1,30 en de MRB was hfl 275 per kwartaal (865kg). Ik reed per maand bruto voor hfl 6.000 weg en kon er een flink deel van sparen. Terug naar chippen: vandaag mijn lege DPF opgehaald en ga afspraak met Mathijs maken. @TS: gewoon naar @@Vdub gaan. 12 januari, 2018 aangepast door Nietsnut 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 Eens en eens! ???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat Rdi Geplaatst 12 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2018 (aangepast) Vandaag ook mogen ervaren dat m'n t6 transporter gechipt is van 102 pk naar 146pk en zo 380newton. Een wereld van verschil ik wist niet dat de auto gechipt was. M'n werkgever heeft m'n auto op laten halen toen ik op vakantie was. Ik had dit wel vernomen maar dacht dat het ging om m'n brandstof leidingen die Al twee keer gescheurd zijn binnen 15000 km dat m'n wagen nu heeft gedraaid. Ook werkte m'n standkachel niet dus dacht dat ze dat allemaal gingen checken. Dit was ook zo uiteindelijk maar door het geklaag van mij over die trage slak en het veelvuldig gebruik van de adblue was ie het zat en heeft ie hem laten chippen. Door wie ben ik nog niet achter maar het is door onze huis dealer auto service Jaron geregeld . Aangezien ik de heleweek nog geen snel weg gezien had,had ik er nog niet veel van gemerkt. Dus vanochtend op de snelweg ging er een wereld voor me open???? normaal was nul naar 100 gewoon goed maar daarna was het een slak met door trekken en haalde soms maar net de 140. Nu is het een raket hij trekt gigantische door en de top op de teller ligt nu rond de 185 gewoon omdat ik dat even moest testen???? wat me wel opvalt is dat ik nu een zesde versnelling wel prettig had gevonden ipv de 5 bak die ik heb. 12 januari, 2018 aangepast door Passat Rdi 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 13 januari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 januari, 2018 Hier ook Vagtechniek. 2.0CR met 170 pk af fabriek naar 211met een veel beter koppel + DSG tuning. (zonder DPF/EGR) De passat heeft nu zo'n 300K Km op de teller en rijdt nog altijd als nieuw. Langdurig verbruik zit +/- 6.6 l/100 km : praktisch geen autoweg, altijd kleine bochtige wegen met veel hellingen, wat veel schakelen (ook al voel je dat niet), remmen en terug optrekken betekent. Ik ben er nog altijd blij mee. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
GlennBE
Ik heb onlangs een Vw passat b7 2.0Tdi CR 100kw/136pk aangekocht
Ik vind voor zijn pk's dat hij niet echt overdreven accelereert.
Dus dacht ik aan chiptuning,heeft iemand hier ervaringen mee met deze wagen?
Ik heb nu 34000 km en zou er graag nog heel lang mee rijden.
Is chiptuning dan aangeraden?
Ik dacht aan JD,Ecu soft,Vagtechniek
Link naar reactie
Delen op andere sites
28 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten