Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning Passat b7 2.0TDI CR


GlennBE

Vraag

Ik heb onlangs een Vw passat b7 2.0Tdi CR 100kw/136pk aangekocht

Ik vind voor zijn pk's dat hij niet echt overdreven accelereert.

Dus dacht ik aan chiptuning,heeft iemand hier ervaringen mee met deze wagen?

Ik heb nu 34000 km en zou er graag nog heel lang mee rijden.

Is chiptuning dan aangeraden? 

Ik dacht aan JD,Ecu soft,Vagtechniek

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben destijds bij Apec in Deinze geweest en nog geen moment spijt van gehad.

En ik ben diegene die ook van Zelzate is .

Door wat activiteiten die ik deed op het forum is Zelzate voor de meeste leden niet echt onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet het nog als de dag van gisteren @@wulfke. De uitvaart van wally wat was het druk in zelzate en de kerk klokken bleven maar gaan. Maar jij liet je niet van de wijs brengen met de kabels trekken voor de wulfke mod????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onlangs mijn B7 bij de dealer op de hoek gebracht, kofferslot kapot. Werd keurig netjes vervangen én de sjoemelsoftware update erop gezet. Auto rijdt verder prima, maar verbruik bij stadsverkeer is fórs omhoog gegaan, zeker meer dan 15% verhoogd.....

Welke opties staan me nog ten dienste? De auto is verder in onderhoud bij VAGtechniek, maar aangezien dat ruim 100km van huis is had ik geen trek om voor een simpel slotje zo ver te rijden. De dealer zou het ook wel kunnen, en de meerprijs was me de extra tijd/rit niet waar.

Op de site van VAGtechniek hebben ze diverse tuning opties, stage 1, 1+, 2, 2+. Er zit nu fabriekssoftware in die op 177pk is afgesteld en dat is voor mij eigenlijk wel genoeg. Ik zie dat er tussen 1 en 1+ slechts 10pk verschil zit en de uitdraai hoef ik niet. Dat is mij geen €150 waard.

Wat is veilig en verantwoord? Andersom kan ik voor €429,- ook heel veel diesel kopen om het verschil in verbruik te compenseren. Lastig, lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een CR moet je niet te zuinig willen rijden. Motor/hd pomp wordt veel beter gesmeerd als je lekker doorrijdt

 

Tsja, heel veel dingen in de auto werken beter met wat meer gas erop. Ik moet echter zo'n 30000km per jaar doen tegen €0,19/km. Dus voor mij is het belangrijk om niet teveel kostbare diesel te verstoken, want anders kom ik niet uit de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja, heel veel dingen in de auto werken beter met wat meer gas erop. Ik moet echter zo'n 30000km per jaar doen tegen €0,19/km. Dus voor mij is het belangrijk om niet teveel kostbare diesel te verstoken, want anders kom ik niet uit de kosten.

Dat zie je verkeerd????

 

Maar denk dat 0.19ct per km niet haalbaar is met een Passat, dan had je een Up! Moeten kopen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even narekenen:

€2340,- diesel / €1,25 = 1872 liter

30.000km / 1872ltr = 16km/ltr = 6ltr/100km

 

Dat haal ik wel met 80% snelweg en constante snelheid 100-120km/h. Komt er veel stadsverkeer cq wisselende snelheden bij, dan kom ik daar niet aan uit.

Een UP! hoort jammer genoeg niet tot de mogelijkheden. Er moeten nogal wat spullen mee, dus laadruimte was een belangrijk aandeel bij het kopen van een auto. Een Caddy zou de beste keuze geweest zijn qua werk, maar ik wil de luxe en achterbank niet missen. En Caddy Tour vind ik niet zo mooi (alhoewel, grey metallic met getinte ramen...mwah, best lekker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fopperr: ik vergeet niets, want de "over" post is voor onderhoud/upgrades/schades en de aanschaf en afschrijving betaal je altijd uit privegelden.

 

Zelf heb ik in 2017 € 4.016,22 uitgekeerd gekregen van mijn baas en daarvan kan ik het operationele deel afdekken, deze auto hoop ik maximaal 10 jaar te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zeg ik, autokosten red je niet binnen de 0.19ct per km. Je werkgever mag dan 0.19ct per km belastingvrij vergoeden of als zelfstandig ondernemer 0.19ct per gereden km van je inkomsten aftrekken, dan nog moet de auto gekocht worden.

 

Ik bekijk t zo; netto red je het binnen de 0.19ct per km maar bruto zitten daar gewoon meer kosten bij.

 

Maar laten we t over chippen hebben, moet veel teveel nadenken bij t geleur over km vergoedingen. ????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fopperr: klopt. Tijdens mijn studie werkte ik als koerier (met de Golf II) en kreeg toen hfl 0,50 / 0,55 per km zonder/met mobiele telefoon. Diesel kostte toen hfl 1,30 en de MRB was hfl 275 per kwartaal (865kg). Ik reed per maand bruto voor hfl 6.000 weg en kon er een flink deel van sparen.

 

Terug naar chippen: vandaag mijn lege DPF opgehaald en ga afspraak met Mathijs maken. @TS: gewoon naar @@Vdub gaan.

aangepast door Nietsnut
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ook mogen ervaren dat m'n t6 transporter gechipt is van 102 pk naar 146pk en zo 380newton. Een wereld van verschil ik wist niet dat de auto gechipt was. M'n werkgever heeft m'n auto op laten halen toen ik op vakantie was. Ik had dit wel vernomen maar dacht dat het ging om m'n brandstof leidingen die Al twee keer gescheurd zijn binnen 15000 km dat m'n wagen nu heeft gedraaid. Ook werkte m'n standkachel niet dus dacht dat ze dat allemaal gingen checken. Dit was ook zo uiteindelijk maar door het geklaag van mij over die trage slak en het veelvuldig gebruik van de adblue was ie het zat en heeft ie hem laten chippen. Door wie ben ik nog niet achter maar het is door onze huis dealer auto service Jaron geregeld . Aangezien ik de heleweek nog geen snel weg gezien had,had ik er nog niet veel van gemerkt. Dus vanochtend op de snelweg ging er een wereld voor me open???? normaal was nul naar 100 gewoon goed maar daarna was het een slak met door trekken en haalde soms maar net de 140. Nu is het een raket hij trekt gigantische door en de top op de teller ligt nu rond de 185 gewoon omdat ik dat even moest testen???? wat me wel opvalt is dat ik nu een zesde versnelling wel prettig had gevonden ipv de 5 bak die ik heb.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook Vagtechniek. 2.0CR met 170 pk af fabriek naar 211met een veel beter koppel + DSG tuning. (zonder DPF/EGR)

De passat heeft nu zo'n 300K Km op de teller en rijdt nog altijd als nieuw.

Langdurig verbruik zit +/- 6.6 l/100 km : praktisch geen autoweg, altijd kleine bochtige wegen met veel hellingen, wat veel schakelen (ook al voel je dat niet), remmen en terug optrekken betekent. Ik ben er nog altijd blij mee.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden