Ga naar inhoud
  • 0

MFD met MFA verbinden voor navi en radia weergave


evofirerox

Vraag

Beste mensen,

Iemand enig idee hoe je in vagcom de MFD in kan schakelen in je MFA ?
Als ik in het MFA menu kies voor navigatie geeft deze aan dat het niet kan in het duits.

heb op wat forums gezocht maar het meeste is in het duits en staat niet echt beschreven hoe het nou precies moet

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou moeten werken

 

Als je een variant hebt, begint het met 05. Denk dat 05405 zou moeten werken. Dieseltje kan dat kloppen?

 

ik zal morgen is even kijken of dat gaat werken ! ben benieuwd , heb trouwens een sedan

aangepast door evofirerox
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Succes alvast. Wat heb je nu als codering dan?

 

precies hetzelfde als jij , ook 05407.

 

Wat ik raar vind want ik heb een sedan.

 

Alleen ik zit met die nieuwe teller die ik heb ingebouwd en de cd wisselaar die niet meer werkt.(de niet werkende cd wisselaar die ik heb uitegeschakeld in het instellingen menu van de mfd zou de codering moeten veranderen)

ik weet ook niet hoe het met de andere teller zat omdat dat scherm te fucked up was om uberhaupt te kunnen lezen of deze wat weergaf.

Als ik mijn navigatie in wil schakelen in het MFA menu dan geeft hij ook aan dat deze niet geactiveerd kan worden, terwijl alle stekkers er wel gewoon zijn.

ik wou de cd wisselaar opendoen in de kofferbak maar hij wou niet open en werkte niet, dus ik denk dat of de codering nu dan niet goed is , of het ligt aan de teller die uit 2003 komt die net anders werkt als mijn oude (maar wel dezelfde eeprom type had)

 

weet jij toevallig of de pin aansluitingen van de blauwe en groene stekker achterop de teller hetzelfde zijn of zijn veranderd in de loop der jaren ?

ik weet namelijk dat er een verandering is geweest in de B5 en B5.5

 

Sinds dat ik de radio vandaag er in en uit heb gehaald en de 3 kleuren stekker er in heb gedaan werkt mijn stuurbediening ineens wel gewoon weer.

aangepast door evofirerox
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is mooi dat de stuurwielbediening weer doet. Bij de mijne, een variant, werkt alles. Dus daar is de codering goed. Zou toch proberen om de codering aan te passen. Hopelijk werkt het dan.

Ja het zou 04404 moeten worden of 04405 , ik zal vanmiddag of vanavond is even kijken, ik laat het weten!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja zeker!ik kan gewoon coderen, heb het daarna ook nog gewoon gecheckt waar de codering op stond en kon het gewoon veranderen.

 

Heb net nog even gekeken en heb ook gewoon de tmc box onder het dashboard hangen met de kabels erin.

 

Ik snap dus niet wat er dan mis is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik wel raar vind is dat vagcom een D versie aangeeft terwijl er een sticker op zit van een G versie?heeft iemand daar een verklaring voor ?

 

Heb onlangs wel een teller ingebouwd van een 2003 model en als ik op t schema kijk van dieseltje staat bij de pin aansluiting dat er draden van de teller naar de tmc box moeten vanaf een 2002 model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kunt aan de bediening achterhalen of je een D of een G hebt

Als je een adres ingeeft bij de navigatie, en je hebt een speller functie (eerste letters ingeven en de plaatsen komen als suggestie naar voren) is het een G versie.

ook moet je stuurbedieningsmodule een ander type relais hebben 451 ivp 452

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb al een idee wat het is , als ik inderdaad een mfd g heb dan heb ik de verkeerde tmc box.
Dit moet een 3B0 919 894A zijn en ik heb 3B0 919 894 zonder A.

 

Edit : Heb even het één en ander uitgezocht , het lijkt erop dat dat het een oude D versie is die een firmware update heeft gehad naar een G versie.
Ik heb inderdaad de spelling functie maar het Hardware nummer is van een D versie.
In de groene 32 pin connector op de teller zitten de pinnen 30,31 en 32 ook gewoon verbonden met de blauw groen geel stekker op 8,9 en 10, dit zit er ook niet voor niets.
Dus voor de update zou het wel gewoon gewerkt moeten hebben.

en mijn passat komt uit 2000 en toen bestond de MFD G versie nog niet, die is er pas in 2003 gekomen
De G versies (orgineel G of geupdate G) hebben een TMC box nodig Met een A achter het onderdeel nummer om te kunnen communiceren met het MFA/FIS gedeelte van de teller, die heb ik dus niet.

Ik heb dus 2 opties, of een andere tmc box kopen en extra draden trekken, of een downgrade uitvoeren van G terug naar D.

De downgrade lijkt met de beste optie want de spelling functie interesseert me niet echt zo en een andere tmc box kost tussen de 100 en 200 euri.

Nou heb ik dus overal voor de MFD D firmware gezocht, maar alle links op de forums  zijn dood :(

aangepast door evofirerox
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

linksom of rechtsom ben je dat bedrag gewoon kwijt wil je alles origineel werkend hebben. Je zult of een TMC box A moeten kopen of opzoek gaan naar een MFD-D 

Ook die kosten minimaal 150,=

firmware is niet te vinden en of een downgrade gaat lukken....

Als je de tmc box koopt zul je ook andere draden moeten trekken voor canbus naar de TMC box 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de firmware toch gevonden op een of andere poolse site  :wink: 

Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik het moet updaten/downgraden.

 

Edit : Heb firmware voor A en B en C en D met DSP en TMC , heb ook een Navi edit programma gevonden waarin je de firmware kan laden en o.a het bootlogo en kleuren van het menu, knoppen en text kan veranderen.je kan het ook opslaan als bin om het dus te flashen via bv vagcan pro (volgens mij)

mochten er mensen interresse hebben in deze bestanden dan hoor ik t wel ;-)

aangepast door evofirerox
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

linksom of rechtsom ben je dat bedrag gewoon kwijt wil je alles origineel werkend hebben. Je zult of een TMC box A moeten kopen of opzoek gaan naar een MFD-D

Ook die kosten minimaal 150,=

firmware is niet te vinden en of een downgrade gaat lukken....

Als je de tmc box koopt zul je ook andere draden moeten trekken voor canbus naar de TMC box

Weet jij ook of er andere misschien aftermarket media systemen zijn met navi die via canbus of pin 30,31 En 32 track en/Of navi weergave ondersteuning bieden in het mfa scherm ? aangepast door evofirerox
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden