Ga naar inhoud
  • 0

XL of gewone banden?


Vw W8

Vraag

Beste forum leden.

 

1 van mijn banden is kapot gegaan en nu vroeg ik mij af of het iets uitmaakt als je XL of gewone banden neemt?

 

Ik heb nu XL banden maar moet voren dus 2 nieuwe kopen vanwege de 4x4 als ik het goed zeg tenminste.

Het zijn winterbanden maar moet ik nu dan ook persee XL banden kopen of kunnen dit ook gewone zijn ivm dat je bij 4x4 voor of achter in ieder geval per 2 het best kun wisselen ivm de tractie?

 

Iemand enig idee?

Heb nu achter michelin alpin 225/45-17 94H XL

Voor moeten dus nieuwe komen en ik heb de Pirelli Sottozero 3 op het oog.

Profiel diepte moet neem ik aan ook zowel voor als achter bijna identiek zijn ivm de tractie?

 

Alvast bedankt en een goeie roetsj!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Xl staat voor een extra lood band

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat weet ikzelf ook wel maar uit de vraagstelling van de TS maak ik op dat deze het niet echt weet.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Profiel diepte moet neem ik aan ook zowel voor als achter bijna identiek zijn ivm de tractie?

 

Alvast bedankt en een goeie roetsj!!

 

ook dit snap ik niet,

 

profieldiepte kan je niet kiezen bij een nieuwe band,

als je overal dezelfde profieldiepte wil moet je gewoon op elk wiel een nieuwe band leggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is wel gebruikelijk bij een 4motion

Ze slijten gelijk matiger af tov een voorwiel aandrijver.

Dat kan ik wel begrijpen maar een gebruikte band is sowieso afgesleten en als je deze moet gaan vervangen voor een nieuwe kan je niet zeggen

tegen de bandenboer van ik wil 1 of 2 nieuwe band(en) met bvb 6mm profiel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben persoonlijk wel voorstander van banden met een hogere loadindex. Vind het fijn dat de wangen wat stugger zijn, komt in de bochten beter tot zijn recht. En wanneer je eens een keer zwaarder beladen bent ( vakantie of aanhanger) is de band vormvaster.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden