Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3C lekstroom


Lloyd99

Vraag

Ik heb een Passat bj 2007 3.2 4motion.

 

Mijn accu van de auto liep snel leeg. Achtergekomen dat alarm hoorn defect is, toch heb ik last van lekstroom.

 

Weet iemand van jullie waar ik nog naar kan kijken?

 

Pas geleden wel stadsverlichting vervangen met led lampen CAN-bus proof. Voetverlichting, binnenverlichting voor en achter en kentekenverlichting zijn allemaal vervangen met led lampen CAN-bus proof. 

 

Kan dit ook lekstroom veroorzaken?

 

Ik hoop dat iemand het verlossende antwoord kan geven.

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De lekstroom is 0.8 tot 1A. Wanneer het is ontstaan weet ik niet precies, het continue branden van het alarmlicht was al aan de gang voordat ik de lampen erin had gemonteerd en toen begon de accu al minder te worden. Er zit overigens geen trekhaak onder de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is uitgelezen.

 

Het programma gaf een storing in de alarmhoorn, wat nu dus opgelost zou moeten zijn en verder gaf die een storing aan in de data-gateway, maar die storing verdween weer na de auto nog een keer uitgelezen te hebben.

 

naja, opgelost zou ik niet zeggen, de alarmhoorn is defect. Is nu afgekoppeld maar nu de wagen op slot gaat zoekt deze naar de alarmhoorn om het alarm op scherp te kunnen zetten.

Maar gezien de alarmhoorn niet aanwezig is zal je alarm dus niet geactiveerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De accu van je Alarm zal wel aan vervanging toe zijn. Is een bekend euvel en dat trekt idd je accu leeg. Nieuwe accu in je alarm lost het probleem op. Of een nieuw alarm.

 

Is echt het hele alarm afgekoppeld? Of heeft hij meer stekkers, dan kan hij zo maar door blijven gaan met de accu leegtrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik ook gehad in mijn 3C, bleek de back up accu van het alarm te zijn (achter gekomen door de wagen weekend bij de dealer in ruststand aan de meetapparatuur te hangen en dan afwachten, plots een enorme piek in stroomverbruik zichtbaar). Nieuwe accu erin en daarna nooit meer probleem gehad. Een tweedehandsversie durfde ik niet aan om te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Passat bj 2007 3.2 4motion.

 

Mijn accu van de auto liep snel leeg. Achtergekomen dat alarm hoorn defect is, toch heb ik last van lekstroom.

 

Weet iemand van jullie waar ik nog naar kan kijken?

 

Pas geleden wel stadsverlichting vervangen met led lampen CAN-bus proof. Voetverlichting, binnenverlichting voor en achter en kentekenverlichting zijn allemaal vervangen met led lampen CAN-bus proof.

 

Kan dit ook lekstroom veroorzaken?

 

Ik hoop dat iemand het verlossende antwoord kan geven.

 

Alvast bedankt.

Dit kan in sommige gevallen wel. Vervang ze voor je halogeen en meet dan weer eens. Ik heb het in mijn bus ook gehad dat ik na de montage van led binnenverlichting een legere accu had.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto gisteren opgehaald. Tijdens rijden gaat nu uitlaatsysteem lamp branden. Auto vandaag weer achtergelaten bij de garage. Kijken of het morgen klaar is om naar de audio installateur te gaan voor de lekstroom in de quadstekker (en niet in de interface).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand of de back-up accu van het alarm zelf te vervangen is?

Waar zit de alarmhoorn?

Neen, de volledige alarmhoorn moeten vervangen worden.

How to is beschikbaar in het KB hoe deze vervangen moet worden

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35228-vervangen-alarmhoorn

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen, de volledige alarmhoorn moeten vervangen worden.

How to is beschikbaar in het KB hoe deze vervangen moet worden

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35228-vervangen-alarmhoorn

Dank je wel Wulfke, hier kan ik mee aan de slag.

Het is welhaast zeker dat de mijne ook defect is, bij lege of losgekoppelde accu knippert de auto wel maar is geen geluid hoorbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden