Ga naar inhoud
  • 0

Velgmaat


oliviervandyck

Vraag

Hi,

 

Ik ben hier net nieuw en beschik over een vw passat b8 variant 2018

 

Heb momenteel een winterset erop liggen met 17 inch velgen met bandenmaat 215/ 55 /17

 

ik ben stillaan aan het kijken naar een geschikte zomerset en had graag een grotere velgmaat willen nemen om wat stoerdere looks te bekomen.

 

graag had ik geweten of 19 inch onder de passat veel comfortverlies is en beter opteer voor een 18 inch of niet.

 

Standaard verkoopt VW ook de 19 inch, dus ik dacht dat het best nog wel OK was

 

ik hoor het graag

 

groeten

 

Olivier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Persoonlijk vind ik 19" net iets te stug. Is natuurlijk ook afhankelijk van de gekozen band. Heb daarom gekozen voor 18".

Mijn winterset is 16".

Ik rijd overigens in een sedan. Weet niet of het veel anders is bij een station.

Overigens vind ik 19" er wel mooier uitzien.

aangepast door Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is wat ik heb geschreven over m'n Passat velgen:

 

De 19"velgen zijn ook mooi maar eigenlijk te oncomfortabel.
 
Nu een set Pirelli's erop. Die zijn ook nog eens stug.
 
In het voorjaar Michelin Pilot Sport 4. Die schijnen comfort en grip goed te combineren.
 
Ik rijdt bijna altijd in de stand "comfort".
 
Nu met de 18"winterset veel meer comfort.
aangepast door PHS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben van origineel 16" naar oem 19" Audi velgen gegaan en zou echt niet terug willen hoor. Qua comfort ben ik tevreden wel op een 3C. Onder een B8 kunnen zelfs makkelijk 20" maar het is natuurlijk wat je zelf wil.

Moet je er wel bijzeggen dat je bijkans plat op de buik rijdt en ongeveer 35 jaar oud bent waardoor je misschien een andere definitie hebt voor 'comfortabel rijden'. Als er weer eens een meeting is waar jij bij bent wil ik wel eens met je meerijden, of ik kom een keer naar jou toe in Neerpelt. Doordeweeks ben ik in Tilburg en dat is 50 minuten rijden, prima te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het topic is al even niet meer gevuld, maar bij deze mijn ervaring.

Ik heb een B8 (2015) met DCC.

De banden zijn Pirelli Centurato P7 235/40 R19 en in de stand “Comfortabel” rijdt de auto ook echt comfortabel. Zelfs in de sportstand rijdt het heerlijk. Kan ik van harte aanbevelen !

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 minuten geleden, Groovejunk zei:

*kickje*

 

Iemand met 19"i.c.m. eibach Pro Kit? Daar hoor ik graag van wat ze daar van vinden. 

(Nog) geen 19in set er onder gehad, maar de Pro kit wel.
I.c.m. 18in 235/45 winterbanden en dat rijdt voor mij prima en comfortabel. Dit voorjaar komt er een 19in set onder met 235/40's, daar verwacht ik geen grote verandering van qua comfort.

Heb zelf geen keuze mogelijkheid met DCC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je antwoord Daan.

 

Ik heb er ook geen DCC op zitten, dus ik moet het echt hebben van goede dempers en veren. Op de A5 had ik ook Eibach Pro Kit en dat beviel prima i.c.m. 19" maar dat was dan weer een sportievere auto dan dit. Ik probeer een beetje af te tasten tot in hoeverre ik dit keer voor "sportief" moet gaan of voor comfort. Nu zit er 18" Marseille wielen onder en ik vind dat - afgezien van de hummerstand - heel niet gek staan. Vind het model wiel niet mooi, maar dat is een andere discussie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt wel wat je zegt. Ik rij over het algemeen vrij rustig, dus met beter bedoel ik 'minder/geen gestuiter' in de auto. Oneffenheden worden mooi gladgestreken in DCC comfortstand, zelfs met 19".
Ik heb er Pirelli Cinturato P7 235/40 onder liggen. Deze banden hebben veel meer grip dan mijn B6 Conti SC 3 (ook 235/40).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij vrijwel altijd rustig, als het sneller gaat is dat in een rechte lijn vooruit

Optisch is er m.i. veel verbeterd na de verlaging.

Voor:
18a8fcfb1dac97d8861fd34c9da258e9.jpg

Na:
2b9057da09b064e76a23dc9d42c5388c.jpg
Dit was direct na de montage

Verzonden vanaf mijn iPhone XR met Tapatalk

aangepast door 3errors
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 19" met eibach pro, daarvoor had ik 19" met een comfort (standaard) onderstel. Banden zijn Continental in de maat zoals die gewoon door VW geleverd worden. Er zitten voor- en nadelen aan. Grootste nadeel is dat je snel aan het punt van maximaal inveren zit. Ja hij is lager en stugger, stuurt veel beter en ligt veel beter in een bocht, maar dat maximaal inveren bereik ik veel vaker dan met het comfort onderstel. Het komt altijd eerder dan verwacht, ook na 1 jaar nog.

Het comfort van het gewone onderstel mis ik wel eens bij het rijden over een klinkerweg of het nemen van de diverse en veel voorkomende verkeersdrempels. Dat moet je nu echt veel rustiger aan doen. Dus je moet echt anders met je auto omgaan, en dat moet een bewuste keuze zijn. DCC zou ideaal zijn, helemaal in de nieuwste Passat, die meer dan 3 standen kent.

Eibach pro maakt 4 kits voor de B8, allemaal met verschillende gewichtsklassen voor de voor- en achteras dus je moet wel even de goede uitzoeken voor een GTE. Die is volgens mij wel wat zwaarder op kenteken dan een diesel.

Mijn auto ligt nu wel laag, is na montage nog wel wat ingezakt. Zit in de hoogte geen vinger ruimte meer tussen band en spatbordrand en dat was voorheen echt heel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had de (maximale) aslasten al bekeken en heb via Eibach-shop het juiste nummer gezocht. En die vervolgens op ebay.de besteld. Op de GTE gaat dezelfde set als op de 4-motions. 1200/1250 kilo aslast.

Voor de mensen die ook (in de toekomst) de GTE willen verlagen: E10850420422 is het Eibach artikelnummer. Voor zowel 3G2 als 3G5.

Gewicht van de GTE is 1635 kilo.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 29-12-2017 at 21:50, Nietsnut said:

Moet je er wel bijzeggen dat je bijkans plat op de buik rijdt en ongeveer 35 jaar oud bent waardoor je misschien een andere definitie hebt voor 'comfortabel rijden'. Als er weer eens een meeting is waar jij bij bent wil ik wel eens met je meerijden, of ik kom een keer naar jou toe in Neerpelt. Doordeweeks ben ik in Tilburg en dat is 50 minuten rijden, prima te doen.

Dat klinkt lekker vetjes, en aangezien ik ook B8 kocht met Soho 17" onder maar met M+S ben ik op zoek en wil voor zomer 18 of 19" steken.

Heb je daar soms knappe foto's van?

Thx 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, Petervh zei:

Dat klinkt lekker vetjes, en aangezien ik ook B8 kocht met Soho 17" onder maar met M+S ben ik op zoek en wil voor zomer 18 of 19" steken.

Heb je daar soms knappe foto's van?

Thx 😉

19'' en circa 30mm verlaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden