Ga naar inhoud
  • 0

B8 aanpassingen


Se7entH

Vraag

Hallo allen,

 

SInds een paar weken rij ik met de B8, tot overwegend groot genoegen.

Echter was ik vorige week al in de garage met een motor van de automatische achterklep die naar de haaien was. Uiteraard is dit in garantie vervangen, maar dit vond ik wel héél snel stuk gaan.

 

Tegelijkertijd de vraag gesteld om de comfort-sluiting van het panodak te activeren. Volgens de garage kan dit niet.

Ik heb hen dan ook haarfijntjes gezegd dat de hobbyisten met de juiste software en kabel dit wel kunnen. :mrgreen:

 

Alzo, is er iemand die mij kan helpen met de volgende aanpassingen:

 

- Panodak comfort-sluiting

- Coming home automatisch activeren

- Waarschuwingsgeluid van de achterklep uitzetten

- Stand van de blazer in AUTO stand weergeven

- Duurtijd achter- en voorruit verwarming verlengen

- Start/stop deaktiveren ( is dat mogelijk?)

- Buitenspiegels inklappen afhankelijk van FOB

 

Ik woon in de omgeving van Antwerpen, en ik kan mij uiteraard verplaatsen, al lijkt mij Drachten of Groningen (bijvoorbeeld) wel iets te ver...

 

Alvast bedankt,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik wil wel even kijken, als ik weet wat ik moet aanpassen wil ik wel even proberen. heb het even gecontroleerd en met mijn originele micro can kabel zou ik de B8 moeten kunnen uitlezen.

 

Hi @@wulfke. We kunnen binnenkort misschien eens afspreken? Als het weer wat beter is...

 

:thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik video in motion laat vrijschakelen, kan ik dan ook mijn telefoon 1:1 op de discover pro laten weergeven tijdens het rijden mbv mirrorlink/android auto?

Video in motion weet ik niet. Maar het is mij gelukt om 1:1 werkend te krijgen door LG MirrorDrive 1.2.1.2 (in ieder geval niet de laatste versie!) buiten de app-store om te installeren (zie apk-mirror), Meldingen voor deze app vanuit App-info te blokkeren zodat je niet steeds een melding krijgt dat het niet werkt op een Samsung oid, en door Button Savior installeren zodat je beschikking hebt tot de home-knop en dergelijke.

 

Werkt bij mij niet 100% soepel: het scherm flikkert vaak bij het omschakelen van een app op de telefoon en soms loopt ie zelfs een beetje vast. Maar als eenmaal de gewenste app (bijv. Netflix) aan staat, werkt ie prima. Goed geluid en prachtig beeld zelfs. Het omschakelen tussen de apps kan misschien beter, want ik heb de online how-to's niet volledig opgevolgd. Ook kan je met geroote telefoons zelfs iets doen tegen het flikkeren bij het omschakelen van een app op de telefoon, las ik ergens. (Niet geprobeerd, want ik heb geen geroote telefoon.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je Start-Stop ook vertragen in plaats van uitzetten? Ik vind het heel irritant dat Start-Stop soms bij het heel langzaam uitrijden al inkickt, omdat ik dan plots mijn stuurbekrachtiging ook kwijt ben voor die laatste centimeters.

Ook met Adaptive Cruise Control (ACC) is het niet handig dat Start-Stop zo snel inkickt.

Het liefst heb ik ergens tussen de 2,5 en 5 seconden volledig stilstaan voordat Start-Stop inkickt. Of zelfs maar 1 seconden als dat mogelijk is...

 

En nu ik het er over heb. ACC weigert vanzelf verder te rijden als deze meer dan 1 seconde volledig stil staat.

Als ik dan op het gaspedaal druk, dan voel ik steeds dat de rem er nog op zit, wat best vervelend wegrijdt.

Het beste is dan dat ik de Res knop van de ACC indruk, in plaats van het gaspedaal te gebruiken.

Maar goed, ook hier vraag ik: Kan ik vertragen hoelang de auto stil moet staan voordat de ACC weigert automatisch weg te rijden? (2,5 tot 5 seconden?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je Start-Stop ook vertragen in plaats van uitzetten? Ik vind het heel irritant dat Start-Stop soms bij het heel langzaam uitrijden al inkickt, omdat ik dan plots mijn stuurbekrachtiging ook kwijt ben voor die laatste centimeters.

Ook met Adaptive Cruise Control (ACC) is het niet handig dat Start-Stop zo snel inkickt.

Het liefst heb ik ergens tussen de 2,5 en 5 seconden volledig stilstaan voordat Start-Stop inkickt. Of zelfs maar 1 seconden als dat mogelijk is...

 

En nu ik het er over heb. ACC weigert vanzelf verder te rijden als deze meer dan 1 seconde volledig stil staat.

Als ik dan op het gaspedaal druk, dan voel ik steeds dat de rem er nog op zit, wat best vervelend wegrijdt.

Het beste is dan dat ik de Res knop van de ACC indruk, in plaats van het gaspedaal te gebruiken.

Maar goed, ook hier vraag ik: Kan ik vertragen hoelang de auto stil moet staan voordat de ACC weigert automatisch weg te rijden? (2,5 tot 5 seconden?)

Goeie vraag. De acc zou ook zelf moeten verderrijden als de file terug oplost. Nu moet je nog zelf gas geven of op res klikken. We willen alles automatisch!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook met Adaptive Cruise Control (ACC) is het niet handig dat Start-Stop zo snel inkickt.

 

Leuk he!  :mrgreen:

 

Of als je aangereden komt, je amper stilstaat en nog niet de kans krijgt om hem in achteruit te gooien en de motor al afslaat. :mrgreen:

 

Auto Hold, nog zo een lachertje. Rustig achteruit rijden met een aanhangwagen geeft me telkens een whiplash omdat 'ie met de remmen speelt. :mrgreen:

 

Leve de techniek. :mrgreen:  :blink2:  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuk he!  :mrgreen:

 

Of als je aangereden komt, je amper stilstaat en nog niet de kans krijgt om hem in achteruit te gooien en de motor al afslaat. :mrgreen:

 

Auto Hold, nog zo een lachertje. Rustig achteruit rijden met een aanhangwagen geeft me telkens een whiplash omdat 'ie met de remmen speelt. :mrgreen:

 

Leve de techniek. :mrgreen:  :blink2:  :roll:

 

heel eenvoudig - carista app aankopen - startstop uitschakelen - geen last meer van die problemen.

Autohold staat bij mij standaard ook steeds aan - maar ik rij dan ook weer zelden met een remork maar kan me die whiplash niet herinneren - misschien dat jij "rustig achteruit rijden" anders interpreteert dan mezelf ....  :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf de autohold moeten minder zetten van intensiteit om zonder een schok weg te moeten rijden.

De spiegels dat inklappen hoe je wilt is makkelijk in te stellen via vcds.

Start/stop had ik dezelfde problemen mee. Maatje van me in antwerpen heeft dit uitgezet alsook video in motion geactiveerd

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

De spiegels dat inklappen hoe je wilt is makkelijk in te stellen via vcds.

 

Weet jij toevallig ook hoe je kunt instellen dat ze pas uitklappen bij contact aan ipv ontgrendelen?

Bij oudere auto's kan ik het vinden maar bij de B8 helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuk he! :mrgreen:

 

Of als je aangereden komt, je amper stilstaat en nog niet de kans krijgt om hem in achteruit te gooien en de motor al afslaat. :mrgreen:

 

Auto Hold, nog zo een lachertje. Rustig achteruit rijden met een aanhangwagen geeft me telkens een whiplash omdat 'ie met de remmen speelt. :mrgreen:

 

Leve de techniek. :mrgreen::blink2::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeie vraag. De acc zou ook zelf moeten verderrijden als de file terug oplost. Nu moet je nog zelf gas geven of op res klikken. We willen alles automatisch!

je moet LaneAssist hebben om FileAssist te (kunnen) laten werken heeft mn vrouw net voorgelezen uit de handleiding, als ik maandag de auto binnen heb ga ik denk ik alvast even stoeien..

 

Start/stop is een van de domste functies ooit, die gaat bij mij meteen uit.. voor je het weet kost het je een dure startmotor...

 

Verkeersbordenherkenning heeft de mijne volgens mij wel, ik zag nl dat die op de HeadUp Display een verkeersbordje liet zien.

 

Weet je wat pas vervelend is, achteruit willen rijden met je portier iets open, om bijv de afstand in te schatten, bij sommige modellen gaat ie dan op de parkeerrem.,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fille assist is al beschikbaar zonder lane assist. Het enige wat je niet hebt is dat het stuur zelf beweegt. Fille assist is gewoon de acc icm met lane assist. Lane assist is gewoon te activeren als je verkeersbordherkenning hebt. Ook kan je dan light assist activeren.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden