Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 firmware + BT Audio + Touch Adapter


mrsl

Vraag

Beste forum-leden,

 

Al enige tijd volg ik het forum en inmiddels rij ik in mijn 3e passat (2009 3C variant, 2.0 TDI) met 250K op de teller. Daar rij ik graag nog wat kilometertjes bij! Met de autotechniek van VW gaat dat wel lukken. De elektronica begint nu een vervelende factor te worden, Wellicht kunnen jullie me helpen?

 

Ik heb een RNS-510 met de (business?) telefoonvoorbereiding met Touch adapter. Ik weet niet welke firmware er op dit moment op de RNS staat; setup toets inhouden leidt niet tot het 'verborgen' menu en blijft in het radio menu staan (AM/FM/DAB). Daarnaast kan ik geen BT audio streamen vanaf mijn telefoon. De Touch adapter en bellen werkt prima, alleen het touchscreen van de adapter reageert sinds kort niet meer. Ben nu dus een half-handsfree beller.. Het volgende zou ik graag willen:

 

- uitvoeren firmware upgrade RNS 510. Wat levert dat op?

- BT audio kunnen gebruiken om zo muziek te kunnen streamen. Heeft dit met een firmware upgrade te maken?

- Werkend scherm van de touchadapter.

- Mogelijk nieuwe kaartupdates voor de navigatie.

 

Op internet en dit forum kom ik verschillende zaken al tegen. Mogelijkerwijs kan ik niet streamen in verband met een oudere BT-module onder de bijrijders stoel. Daarnaast lees ik genoeg over de risico's van de firmware upgrade. Verder heb ik geen VCDS en kan dus niet de instelling zelf beinvloeden. Voordat ik upgrades ga doen of andere onderdelen ga aanschaffen post ik eerst dit bericht. Mogelijk hebben jullie tips/adviezen/doorverwijzingen of kan iemand me in regio (Noord-Nederland) mij helpen?

 

Ik lees graag jullie reacties!

 

De gegevens van mijn Touchadapter en BT-module zijn als volgt:

Bluetooth

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden