Ga naar inhoud
  • 0

Achterlicht storing 3c sedan eerst links nu rechts....


thabomb

Vraag

Ik heb weer eens een gek probleem.

 

Als ik mijn auto in de het donker ontgrendel gaat mijn leaving home aan. (heel fijn)

Nu viel mij laatst op dat mijn linkerachterlicht na 2 sec weer uit gaat, de rest blijft aan.

 

Ook een lamp melding in mijn dash, maar als ik start met de rem ingedrukt brand mijn lichter achterlicht lamp dus wel gewoon.

 

Nu is het zo dat er laatst iemand tegen mijn geparkeerde auto is gereden en daarmee mijn linker achterlicht kapot heeft gereden.

Deze is vervangen en daarmee was het probleem opgelost, MAAR nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem maar dan rechts.

 

De middenstip staat wel uitgeschakeld ivm achterlichten mod by wulfke.

Dat zal ik vanavond nog eens test of dat verschil maakt, maar ik dacht van niet.

 

Iemand een id? ik zou zeggen dat de canbus dit doet met cold light diagnose of zoiets, als ik mijn kapotte lamp even terug plaats is het probleem weer alleen links.

 

Heeft iemand nog een rechter achterlicht unit voor een sedan? als is het maar voor de test?

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Diver 

 

Bij mij veranderd er wel wat als ik de lamp wissel het verplaatst naar de andere kant.

Heb jij ook de middenstip uit? misschien is er net te weinig weerstand en schakelt de canbus de lamp uit. (dit ga ik vanavond testen)

Ik heb een 3c8 boardnet highend.

Heb jij ook een sedan? anders even lampen meet haha

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver we hebben dezelfde boardnet ik heb ook E.

 

Ik kan alleen niet verklaren waarom het probleem verschuift naar de andere kant bij het wisselen van een achterlicht, er zijn ook geen leds stuk ofzo.

Moet toch iets met weerstand te maken hebben of dat cold light diagnose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van wezel is de betaalbare vervanging. OEM is niet te betalen.

Heeft te maken met de electronica van de ledring, daar is iets doorgebrand en dan denkt hij dat de lamp kapot is en dan schakelt het boordnet de spanning eraf.

Ik heb vandaag een andere lamp geprobeerd maar die doet het zelfde, hoe verklaar je dat dan. en als ik een keer op de rem getrapt heb is het over

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

massa vanaf de stekker  neem ik aan, want in de lamp kun je niet komen, dan is alles kapot.

Heb je met het verwisselen een nieuwe lamp geprobeerd?

Ik had het bij beide, dus ik kon niet wisselen, maar hetzelfde probleem na een paar seconden, de achterlichten uit.

Ik heb de oude open gebroken en daar was de electronica in de lamp op de print van de leds verkleurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijne staat nu bij @@bandenman die zal eerdaags ook nog even testen met een andere lamp rechts.

 

Bij mij verplaatste het probleem van links naar rechts.

Als ik de oude linker lamp nu weer plaats is er rechts geen probleem meer, dat zit me toch dwars is die lamp dan ineens wel goed.

Schijnbaar gebeurd er toch iets op de lijn.

 

Mja als rechts vervangen is en het probleem weg heb ik er vrede mee, ik laat het zo snel mogelijk weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver thnx!, mijn auto staat nu nog bij Twan @@bandenman , als het met het wisselen van het licht niet weg is ga ik het zeker proberen.

volgens mij zet je op jouw manier gewoon de hele lamp controle uit van de buitenste ring waardoor de canbus er vanaf blijft, alleen weet ik niet of je nu wel melding krijgt als de lamp echt kapot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver klopt de complete buitenste lamp.

 

Schijnbaar hadden beide units er bij mij last van, ik heb er één opengemaakt maar zie er niets aan.

de kans dat je een tweedehands koopt met hetzelfde probleem is redelijk aanwezig.

Dat klopt, ik heb een andere lamp geprobeerd maar die deed precies het zelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden