Ik heb begin oktober groot onderhoud uit laten voeren aan mijn Passat door de VW dealer. De 180.000 beurt was dat waarbij o.a. de distributieriem en alles wat daar bij hoort is vervangen.
Nu is het gemiddelde benzineverbruik na 5 tankbeurten zo'n 1 op 9,5 ipv over alle jaren er voor 1 op 11,5.
Ik ben met deze klacht bij de dealer geweest en die zeggen dat het niet aan de riem kan liggen anders zou er wel een lampje gaan branden. Ze hebben de wagen ook uitgelezen maar dat leverde niks op. Nu heb ik afgesproken dat ik het nog even aan kijk maar ook de volgende tankbeurten laten zien dat het verbruik beneden de 1 op 10 zit.
Het is een Passat 3C Variant, 2.0 TFSI automaat die altijd in onderhoud is geweest bij de dealer. Hebben jullie enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen? Ik lees her en der over nokkenastiming maar weet niet of dat ook voor deze motor geldt.
Vraag
SJ
Ik heb begin oktober groot onderhoud uit laten voeren aan mijn Passat door de VW dealer. De 180.000 beurt was dat waarbij o.a. de distributieriem en alles wat daar bij hoort is vervangen.
Nu is het gemiddelde benzineverbruik na 5 tankbeurten zo'n 1 op 9,5 ipv over alle jaren er voor 1 op 11,5.
Ik ben met deze klacht bij de dealer geweest en die zeggen dat het niet aan de riem kan liggen anders zou er wel een lampje gaan branden. Ze hebben de wagen ook uitgelezen maar dat leverde niks op. Nu heb ik afgesproken dat ik het nog even aan kijk maar ook de volgende tankbeurten laten zien dat het verbruik beneden de 1 op 10 zit.
Het is een Passat 3C Variant, 2.0 TFSI automaat die altijd in onderhoud is geweest bij de dealer. Hebben jullie enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen? Ik lees her en der over nokkenastiming maar weet niet of dat ook voor deze motor geldt.
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten