Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3C 2.0 TFSI hoger benzine verbruik na vervanging distributieriem


SJ

Vraag

Ik heb begin oktober groot onderhoud uit laten voeren aan mijn Passat door de VW dealer. De 180.000 beurt was dat waarbij o.a. de distributieriem en alles wat daar bij hoort is vervangen.

Nu is het gemiddelde benzineverbruik na 5 tankbeurten zo'n 1 op 9,5 ipv over alle jaren er voor 1 op 11,5.

Ik ben met deze klacht bij de dealer geweest en die zeggen dat het niet aan de riem kan liggen anders zou er wel een lampje gaan branden. Ze hebben de wagen ook uitgelezen maar dat leverde niks op. Nu heb ik afgesproken dat ik het nog even aan kijk maar ook de volgende tankbeurten laten zien dat het verbruik beneden de 1 op 10 zit.

Het is een Passat 3C Variant, 2.0 TFSI automaat die altijd in onderhoud is geweest bij de dealer. Hebben jullie enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen? Ik lees her en der over nokkenastiming maar weet niet of dat ook voor deze motor geldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ooit een domme aanschaf gedaan: Renault Scenic 2.0i IDE motor

Bij aanschaf werd verteld dat net de distributieriem was gedaan, ik merkte bij de testrit

dat de motor onrustig was bij stationair draaien, lang verhaal kort maken:

uiteindelijk bij de dealer beland welke aangaf dat de riem er iets naast stond qua timing,

daarna zoop ie wel iets minder.....maar het bleef een Renault  :mrgreen:

 

Andere "geintje" gehad met onze vorige Ford Focus 2.0i, bij afleveren net verse olie gehad,

reed constant jaar in jaar uit 1:10/1:11, zuiniger lukte gewoon niet, pas 3 jaar later de

olie ververst ivm de km-stand, toen zelf Ford specifieke olie erin gedaan....resultaat was een 

indrukwekkende 1:12/1:13

Conclusie: bij afleveren verkeerde (lees te dikke) olie in gedaan

 

Het kan dus echt aan dat soort kleine simpele dingen liggen  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Winterbanden zijn er pas sinds vorige week ondergegaan. Ruim op druk zoals altijd. Afgelopen jaren zag ik daar geen extra verbruik in.

Rij inderdaad wel iets vaker kortere ritjes maar merk ook op lange afstanden dat het verbruik (terwijl ik rij als een oud wijf  :mrgreen: , lees 100/110 op cruise) hoger is dan normaal.

 

Het probleem zit m inderdaad nu in dat de officiële VW dealer zegt dat hij het niet weet. Heeft m wel uitgelezen maar geen storingen. Als hij alleen uitleest of er storingen zijn dan ben je er nog niet volgens mij. Ik weet niet of deze motor ook een nokkenastiming heeft waar het aan zou kunnen liggen, lees dat deze wel op sommige TDI motoren aanwezig is.Daarom zoek ik nu ook extra input om met de dealer te overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ooit een domme aanschaf gedaan: Renault Scenic 2.0i IDE motor

Bij aanschaf werd verteld dat net de distributieriem was gedaan, ik merkte bij de testrit

dat de motor onrustig was bij stationair draaien, lang verhaal kort maken:

uiteindelijk bij de dealer beland welke aangaf dat de riem er iets naast stond qua timing,

daarna zoop ie wel iets minder.....maar het bleef een Renault :mrgreen:

 

Andere "geintje" gehad met onze vorige Ford Focus 2.0i, bij afleveren net verse olie gehad,

reed constant jaar in jaar uit 1:10/1:11, zuiniger lukte gewoon niet, pas 3 jaar later de

olie ververst ivm de km-stand, toen zelf Ford specifieke olie erin gedaan....resultaat was een

indrukwekkende 1:12/1:13

Conclusie: bij afleveren verkeerde (lees te dikke) olie in gedaan

 

Het kan dus echt aan dat soort kleine simpele dingen liggen :wink:

Daarom moet je dus ook de olie vaker verversen :) 3 jaar is wel erg lang haha.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Winterbanden zijn er pas sinds vorige week ondergegaan. Ruim op druk zoals altijd. Afgelopen jaren zag ik daar geen extra verbruik in.

Rij inderdaad wel iets vaker kortere ritjes maar merk ook op lange afstanden dat het verbruik (terwijl ik rij als een oud wijf  :mrgreen: , lees 100/110 op cruise) hoger is dan normaal.

 

Het probleem zit m inderdaad nu in dat de officiële VW dealer zegt dat hij het niet weet. Heeft m wel uitgelezen maar geen storingen. Als hij alleen uitleest of er storingen zijn dan ben je er nog niet volgens mij. Ik weet niet of deze motor ook een nokkenastiming heeft waar het aan zou kunnen liggen, lees dat deze wel op sommige TDI motoren aanwezig is.Daarom zoek ik nu ook extra input om met de dealer te overleggen.

Vandaag naast een Golf 2.0TSi gestaan, net een nieuwe riem erop gehad, en na een paar dagen idd storingslampje aan

net 1 nok ernaast, dus ja, zou wel op storing moeten gaan bij verkeerde timing

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden