Ga naar inhoud
  • 0

Inbouw Bi-Xenon met bochtenverlichting 3C


Willem nunspeet

Vraag

Heb door een tip van Martijn VO, 2 mooie Bi-xenonkoplampen met bochtenverlichting op de kop kunnen tikken. Heb nu een rechterkoplamp waar de laatste tijd veel vocht in zit en aan vervanging toe is.

En omdat ik nog een paar jaar met de Passat blijf doorrijden vind ik Bi-xenon nog wel de moeite waard om in te bouwen. De 3C zit nu op een leeftijd dat er, met name in Duitsland, heel veel sloop 3C's beschikbaar komen met veel accessoires. Ook door veel inruil door het sjoemelsoftware schandaal.

 

Heb hem nu compleet met een kabelboom en hoogte sensoren van Kufatec en een andere dashboardverlichting  dimschakelaar van Ali.

 

Zal het de komende week inbouwen en houd  jullie op de hoogte....Ik weet dat er al veel how tows bestaan.

 

post-14821-0-50691700-1513191187_thumb.jpg

 

post-14821-0-11872700-1513191774_thumb.jpg

 

post-14821-0-21789100-1513191791_thumb.jpg

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens ik het wat volg is er niks meer van foutmelding in de scan, met een ontbrekende massa ga ja zeker 2 foutmeldingen krijgen iets in de richting van "power output stage" bla bla bla.

 

Maar bij het starten van de auto doen de koplampen dus hun dansje nog niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens ik het wat volg is er niks meer van foutmelding in de scan, met een ontbrekende massa ga ja zeker 2 foutmeldingen krijgen iets in de richting van "power output stage" bla bla bla.

 

Maar bij het starten van de auto doen de koplampen dus hun dansje nog niet ?

Nog niet geprobeerd Peter, morgenmiddag met Martijn.....

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We zijn eruit.

Wat het was? geen idee of eigenlijk wel de coding van de AFS op 01 doet het op 07 doet het niet.

De lampen van Willem op mijn auto gezet, fouten gewist en de basis instelling gedaan en ze doen het.

daarna bij Willem op de auto en na de basisafstelling deden ze het ook, dus lampen ok. modules ok. en bekabeling ok.

Nu moeten ze er nog op, dus bumper eraf en monteren. Klusje voor als het niet regent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We zijn eruit.

Wat het was? geen idee of eigenlijk wel de coding van de AFS op 01 doet het op 07 doet het niet.

De lampen van Willem op mijn auto gezet, fouten gewist en de basis instelling gedaan en ze doen het.

daarna bij Willem op de auto en na de basisafstelling deden ze het ook, dus lampen ok. modules ok. en bekabeling ok.

Nu moeten ze er nog op, dus bumper eraf en monteren. Klusje voor als het niet regent.

Als we niet zolang met koffie hadden zitten kletsen zaten ze er nu allang op

 

Binnenkort monteren, enige is dat de statische bochten verlichting het wel deed wanneer Martijn links rechts testte met vcds, maar niet vanuit de raw schakelaar. Maar dat komt wel. Ben blij dat de bekabeling goed is aangesloten. Code 0000001 blijft apart.

 

Wordt vervolgd!

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is al goed dat de testen succesvol zijn, dat er voor de rest geen foutmeldingen zijn en dat de koplampen verder goed functioneren.

en zeker geen swivel fouten, want die zijn het lastigste !!

Als er voor de rest iets zou tegenwerken zou ik de AFS module in de auto eens wijzigen naar bvb een C versie en kijken of je hier een andere codering in kan krijgen en of dan alles wel normaal functioneert

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vanochtend de beide units gemonteerd, was ongeveer 2 uurtjes werk. Heb de bumper iets naar voren getrokken en niet verwijderd, je kunt dan prima de units wisselen.


Daarna weer opnieuw gecodeerd:


 


1. in de gateway adres 19 Bi-xenon  55 aangevinkt


2. in het boordnet adres 9. Xenon with shutter aangevinkt, xenon without shutter uitgevinkt. En Byte 17 bit 1 uitgevinkt (H7 grootlichtbundel)


 


Codering ziet er nu als volgt uit:


 



Adres 55: Xenon Niveau        Labels: 5M0-907-357-V1.lbl

   Onderdeelnr. SW: 5M0 907 357     HW: 5M0 907 357 

   Component: AFS-Steuergeraet    X016  

   Revisie:   H09       Serienummer:               

   Codering: 0000001

   Dealer #: WSC 00028 028 00001

   VCID: 71E2D7C2684E1ECE6E-8024

 

   Subsysteem 1 - Onderdeelnr.: 7L6 941 329   Labels: 3D0-941-329.CLB

   Component: AFS-Lst.-Modul l    X017  

   Codering: 00000035

 

   Subsysteem 2 - Onderdeelnr.: 7L6 941 330 

   Component: AFS-Lst.-Modul r    X017  

   Codering: 00000035

 

Geen foutcodes gevonden.

 


Alles doet het, ook de statische bochten verlichting. Deze wordt bij draaiende motor ingeschakeld bij een klein stuur-uitslag, niet via de RAW schakelaar.


 


Wanneer je op de trekhaak gaat staan dan wordt de lamphoogte keurig gecorrigeerd.


aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top Willem.

 

Heb je toevallig mistlampen? misschien staan die nog gecodeerd als bochtverlichting, als je die weer uitzet moet hij het ook doen via de handel.

Zal daar nog even naar kijken Martijn.

 

Gisteravond nog even door "mijn voortuin" de Veluwe  gereden waar het echt donker is. Het Xenon dimlicht geeft een heel mooi beeld, denk dat het licht nog iets te hoog staat, zal het nog een beetje verlagen. Verder is de statische bochtenverlichting een mooie aanvulling.

 

post-14821-0-77398200-1515487622_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top Willem.

 

Heb je toevallig mistlampen? misschien staan die nog gecodeerd als bochtverlichting, als je die weer uitzet moet hij het ook doen via de handel.

 

@@martijn,

 

Heb in central electrics nog gekeken naar de mistlampen, staan bij mij aangevinkt als "dayrunninglights" en gaan alleen maar aan wanneer de verlichting uit is of wanneer ik ze via de schakelaar inschakel. Heb ze uitgevinkt zonder resultaat, er is ook geen Byte die aangeeft dat ze als bochtenverlichting kunnen worden ingeschakeld.  Heb een "E" High-end boordnet. (HW: 3C8 937 049 E)

Vroeg me wel af wat er in Byte 23 aan en uitgevinkt kan worden?

Heb voor de fun bit 18 een keer aangevinkt maar dat verandert niets. 

 

 

post-14821-0-69408200-1515520964_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is dat byte 17 bit 0 aanvinken:

 

Adaptive light / cornering light variant 0=cornering 1=Adaptive light

 

Weer alleen niet of deze aanwezig is bij deze bcm of op een andere plaats staat.

 

Bij deze bcm is het volgens mij byte 23 bit 2 aanvinken internal algoritm

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is dat byte 17 bit 0 aanvinken:

 

Adaptive light / cornering light variant 0=cornering 1=Adaptive light

 

Weer alleen niet of deze aanwezig is bij deze bcm of op een andere plaats staat.

 

Bij deze bcm is het volgens mij byte 23 bit 2 aanvinken internal algoritm

De vraag is waarom ie het niet doet bij het inschakelen van de RAW, voordeel is dat ie dan voor de bocht inschakeld en niet in de bocht.

Byte 17 Bit 0 is vzv ik weet het uitschakelen van het grootlicht H7 bij de standaard uitvoering.

 

Die bit 2 in 23 kan ik nog wel een keer proberen, en voor alle duidelijkheid.....het werkt allemaal prima maar de verslaving van  deze hobby is nu eenmaal dat je het graag 100 procent wilt laten functioneren. 

En VCDS is een prachtig programma maar bit 1 of bit 0 op een bepaalde byte kan een wereld van verschil maken;-)

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt bit 17 is weer voor boordcomputers vanaf modeljaar 2010 volgens mij.

Daarvoor met een CECM was de codering anders.

Bij deze bcm is het volgens mij byte 23 bit 2 aanvinken internal algoritm

 

Roy, heb deze nog effe aangevinkt maar geen resultaat. Blijft ook een beetje vreemd dat ik 0000001 als AFS code heb en dat de meest gebruikte andere codes het niet doen. Ben er van overtuigd dat de oplossing nog wel komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is het bij een cecm zo als je van halogeen naar xenon gaat dat de uitgang van grootlicht dan de uitgang van de bochtverlichting wordt en de shutter 2 aparte draden extra moet krijgen op 2 andere pinnen op de cecm.

Met byte 2 aangevinkt en byte 3-4 op 10 vertel je hem dat de bochtverlichting de uitgang van het grootlicht moet gebruiken.

Beetje verwarrend allemaal heb hier ook een tijd mee gestoeid.

Bij een bcm is het weer net even anders.

Kun je dat eens uittesten?

Maar het is wel apart dat alleen net die functie niet werkt maar wel bij een stuuruitslag.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is het bij een cecm zo als je van halogeen naar xenon gaat dat de uitgang van grootlicht dan de uitgang van de bochtverlichting wordt en de shutter 2 aparte draden extra moet krijgen op 2 andere pinnen op de cecm.

Met byte 2 aangevinkt en byte 3-4 op 10 vertel je hem dat de bochtverlichting de uitgang van het grootlicht moet gebruiken.

Beetje verwarrend allemaal heb hier ook een tijd mee gestoeid.

Bij een bcm is het weer net even anders.

Kun je dat eens uittesten?

Maar het is wel apart dat alleen net die functie niet werkt maar wel bij een stuuruitslag.

 

Gisteravond nog ff geprobeerd maar het grootlicht opnieuw aanvinken geeft een foutmelding kortsluiting, de andere bytes zijn in mijn boordnet naw vzv ik heb kunnen gezien.

Denk dat de statische bochten verlichting wordt aangestuurd door de canbus aan de stuurdoos, net als de highendbelijning van de camera die ook meedraait op de stuurbeweging. Draden zitten ook samen gesoldeerd.

Voor bochtenverlichting zit de AF module ertussen en bij de camera de highend module, die beiden weer een eigen voeding hebben vanaf de zekeringkast.

Hoe de aansturing RAW schakelaar-statische bochtenverlichting loopt weet ik effe niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden