Ga naar inhoud
  • 0

Stoterige wastegate beweging 1.4 TSI CAXA


Vollervolks

Vraag

Beste mensen van van het forum,

 

Mijn wastegate van mijn 2009 1.4 tsi passat werkt niet meer naar behoren doordat het niet meer terugkomt op zij oorspronkelijke plek. Dit omdat er speling is ontstaan op het draaipunt tussen de as en het gietstuk.

De turbo is probleemloos, ik heb wel een melding "hoge druk turbo" doordat de wastegate soms dicht blijft staan. Tevens ook momenten dat ik absoluut geen vuldruk meer heb omdat deze juist open blijft staan.

 

Is het mogelijk om een spruitstuk excl turbo te bestellen 120.000km? Of zijn de ervaringen negatief als het gaat om de slotspeling tussen turbinewiel en huis bij hergebruik van turbo

Tevens heb ik moeite om het onderdeelnr hiervan te vinden.

Resumè, kan een nieuw los spruitstuk worden gemonteerd en waar kan ik een onderdeel nummer hiervan vinden. Hebben jullie input voor deze reparatie? Dan kan ik dat bij Haas bestellen met alle pakkingen.

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Vr gr remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo stephen,

Bedankt voor je snelle reply. Als ik je goed begrijp heb je een nieuw gemodificeerd wastegate spruitstuk gemonteerd met de oude turbo. Dat is exact wat ik ook wil doen. Waar kan ik de onderdeelnrs vinden voor reparatieset en evt spruitstuk?

Wederom bedankt voor jullie hulp.

 

Gr remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt. Ik kan wel aan de onderdeel nummers komen. Maar das morge pas. Als ik weer op me werk ben kan ik da wel op vragen. Voor de repa set en voor een kompleten bedoelje?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Stephenvanengelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tipje hierin:

Als je alleen het spruitstuk gaat vervangen, dien je de wastegate opnieuw af te stellen,

naar mijn weten kan dit alleen via VagCom en/of dealer (en natuurlijk een handje vol Vagtechniekers)

 

Als alles goed gaat, dan begin ik aankomende week met het vervangen van de complete turbo incl spruitstuk en wastegate

komt bij https://turboshop.th-group.eu/  vandaan, plug & play en niets af te stellen....ben heel benieuwd of het enigszins

simpel voor mij te doen is  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tipje hierin:

Als je alleen het spruitstuk gaat vervangen, dien je de wastegate opnieuw af te stellen,

naar mijn weten kan dit alleen via VagCom en/of dealer (en natuurlijk een handje vol Vagtechniekers)

 

Als alles goed gaat, dan begin ik aankomende week met het vervangen van de complete turbo incl spruitstuk en wastegate

komt bij https://turboshop.th-group.eu/ vandaan, plug & play en niets af te stellen....ben heel benieuwd of het enigszins

simpel voor mij te doen is :roll:

Hou rekening mee dat de dynamo.

even een bout los moet halen. om de onderst bout van het spruitstuk aan te kunnen. En vergeet alle pakking niet te vervangen. Ik haal zelf de katelysator er tussen uit zijn 4 moeren op de turbo. twee onder de carter. En twee bouten van de steun van de katelysator op het blok. De sensoren kan je laten zitten alleen even de stekkers los halen. En dan heb je een zee van ruimte en kan je er vrij goed bij

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Stephen en Dexter, jullie beiden hartelijk dank voor het delen van jullie feedback en ervaringen. Goed idee om ook de kat weg te schroeven om wat meer ruimte te creeeren.

@ stephen, als je de gegevens en onderdeelnrs boven water zou kunnen krijgen voor het spruitstuk (excl

Turbo) en een pakking set voor het uitwisselen hiervan zou ik je zeer erkentelijk zijn. Bij wie bestellen jullie de spullen eigenlijk?

 

P.s Dit is voor mij de eerste keer dat ik gebruik maak van het forum, super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het vandaag. gevraag maar er was helaas. wijnnig tijd ivm met de kerst borrel en zieken. op het magazijn. Maar zal er maandag even achter aan gaan. Laat je begin van de week de nummer weten. En graag gedaan daar zij we hier tog voor.

Mvg stephen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden