Ga naar inhoud
  • 0

Waar is mijn maat remschijven te vinden voor een mooie prijs


Vw W8

Vraag

Beste Forum leden,

 

Mijn voorste remschijven zijn aan vervanging toe.

 

Nu ben ik bij de garage geweest maar hun hebben me verteld dat ze alleen de originele schijven kunnen krijgen omdat deze zogenaamd aan beide kanten een rotation direction heeft en dat het dus speciale schijven zijn..

Prijs rond de €1000 om te laten vervangen??!!

 

Ik denk dat dit niet klopt en dat er wel degelijk afternarket schijven te vinden zijn zoals zimmermann, alleen kan ik deze zelf ook nergens vinden want dan kom ik steeds op een maximale diameter van 321mm uit en ik neem aan dat dit niet past.

 

Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee?

Ik zoek een lijstje met sites waar goedkopere discs te krijgen zijn zodat ik deze zsm kan gaan bestellen omdat ik in het buitenland woon.

 

Groeten

Dyon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ow en Mercedes heeft een remschijf die bijna identiek is, met uitzondering van naafdiameter... weet niet of iemand ooit echt dit heeft toegepast op Passat.

 

Vond dit op het internet:

 

http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=104530&page=3&pp=40

 

Dus volgens mij is dit inderdaad passend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat kon ik niet opmaken uit je OP..

 

kan je niet beter een standaard golf kopen? dan ben je voor 200€ klaar rondom als het moet

Sorry maar wat is dat voor beredenering?

Ik houd van mijn W8 anders duw ik er natuurlijk niet zoveel geld in ;)

Vroeg me alleen af of er goedkopere schijven te krijgen zijn maar ik heb de afgelopen dagen al wat meer research gedaan en de W8 heeft 2 rotor schijven, deze zijn nu eenmaal zo duur en daar kom ik jammer genoeg niet onder uit..

 

Maarja €750 compleet met remblokken en montage valt me dan nog mee ipv €1250/1500..

En dan komen er ook nog zimmermann formula z schijven op met een anti roest coat etc, en voor bijna de helft van de prijs dus voor mij klinken ze al beter dan de originele schijven. (Wat meestal niet zo is maar goed)

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou jeje rem niet upgraden omdat je ook van plan was er een compressor erop te laten bouwen?

Deze W8 word voor dagelijks gebruik en de andere W8 word een project :)

Ik heb begin volgende maand een afspraak om hem te bezichtigen en even een proefrit te maken, ik laat meer weten zodra die het gaat worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een tijd terug een Audi RS6 c5 voorzien van nieuwe remmerij en de schijven lijken erg op die van een W8. ook die schijven hebben een draairichting en het enige wat ik me kan bedenken zijn de "koelschoepen" tussen de schijven in die draairichting gevoelig zijn in deze constructie. Die schijven waren ook "zwevende" schijven, ook dat lijkt hier bij de W8 het geval te zijn wat de prijs wel een beetje kan verklaren.

 

Daarnaast denk ik dat de W8 erg specifiek is met de ET waarde dus dat zal de opties voor big brake kits ook niet vergroten.

Rs6 en Mercedes schijven gaan niet passen of je moet al gaan boren ed. en daar heb ik niet bepaald zin in en wil alles zo origineel mogelijk houden.

En er zijn genoeg big brake kits te vinden hoor!

Maar ik heb het al opgelost toch bedankt!

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als die 800 eurie voor een setje remmen al te duur vind, dan moet je aan z’n project zeker niet beginnen...

Sorry maar dat slaat natuurlijk weer nergens op..

De vraag is daarbij alleen puur uit interesse, dat ik het vervolgens belachelijk vind dat het niet goedkoper kan wilt niet zeggen dat ik het geld niet heb om het daaraan uit te geven :)

Zoals eerder aangegeven (even goed inlezen vantevoren) wil ik binnenkort aan een compressor/turbo kit of v8 project beginnen. (Wat het gaat worden ligt er een beetje aan wat hier wel en niet te koop is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden